Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har menn på seg når de bader for tiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 00:24   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?

Jeg trodde det var speedo type truser som var moderne nå? Mannen min foretrekker lange shorts, slike som går helt fra livet og til over knærne.

Gammel 19-01-11, 01:40   #22
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden ?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Er sånne som dette virkelig ille altså?

Min mann foretrekker sånn når han skal svømme, og jeg syns det ser helt kurant ut jeg altså. Jeg er kanskje veldig lite oppdatert på hva som passer seg i badetøy for menn.

Sånne er greie hvis de brukes til_svømming_, men jeg synes ikke de passer for en dag på stranda med soling og grilling og ballspill.
Sønnen min begynte på svømmekurs i høst, og han hadde de første gangene på surfeshorts. Han byttet fort til sånn det er bilde av ovenfor, for det går jo fortere med de!

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:31   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problemer med de små badeshortsene :gammel svømmer: Men de er forbeholdt veltrente kropper

Litt som bikini og badedrakt og korte shortser og sommerkjoler bare er forbeholdt veltrente kvinner, mener du?

Gammel 19-01-11, 11:34   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det skal være stort og vidt. Nei takk til små trange.

Helt enig med deg i det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:39   #25
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes stort og vidt høres fryktelig upraktisk ut når man skal svømme, og ser heller ikke problemet med å gå med noe sånt som GydaG viste bilde av. Og hvorfor skal menn måtte skjule halve underkroppen i store, uformelige shortser, mens vi kvinner blir oppfordret til jo mindre badetøy, jo bedre?

Gammel 19-01-11, 12:05   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg synes stort og vidt høres fryktelig upraktisk ut når man skal svømme, og ser heller ikke problemet med å gå med noe sånt som GydaG viste bilde av. Og hvorfor skal menn måtte skjule halve underkroppen i store, uformelige shortser, mens vi kvinner blir oppfordret til jo mindre badetøy, jo bedre?

GydaG sin er helt ok.
Men at vi kvinner blir oppfordret til jo mindre badetøy, jo bedre? Stemmer det altså? Det spørs vel hvordan kroppen ser ut der også vil jeg tro..
Akkurat som at fleste kvinner synes det er usmakelig med feks overvektige mannfolk i minimale speedoer, så er det vel like lite lekkert med overvektige kvinner feks, i mini-tanga/string-bikinier..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:09   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Litt som bikini og badedrakt og korte shortser og sommerkjoler bare er forbeholdt veltrente kvinner, mener du?

Visste du ikke det heller? Nei og nei. Skilpadda, altså.

Han kan vel svømme i det han vil? Jeg personlig synes ikke de små speedo'ene er spesielt estetisk heldige samme hvordan kroppen som bærer de ser ut, men om det er det som er mest behagelig, så kjør på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:10   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

GydaG sin er helt ok.
Men at vi kvinner blir oppfordret til jo mindre badetøy, jo bedre? Stemmer det altså? Det spørs vel hvordan kroppen ser ut der også vil jeg tro..
Akkurat som at fleste kvinner synes det er usmakelig med feks overvektige mannfolk i minimale speedoer, så er det vel like lite lekkert med overvektige kvinner feks, i mini-tanga/string-bikinier..

:facepalm:

Gammel 19-01-11, 12:13   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det to ting ute og går, tror jeg.

For det første tror jeg mannebademoten er mye mer tekkelig enn damebademoten. Menn blir veldig fort oppfattet som sleazy iført speedo (og det er uavhengig av kroppsfasong!) enn damer i bikini. En «liten» speedo er ofte på størrelse med en traust og fornuftig bikinibukse. En bikini skal være veldig mye mindre enn en speedo før den oppfattes som vulgær/too much, og sleazy er nesten ikke mulig, tror jeg.

For det andre er det vanlig på dette forumet (og i mange andre kretser) å mene at damer i alle fasonger har rett til å bli brune på magen, og at bikini må være et plagg som alle kan gå i. Men menn skal altså måtte være veltrente for å få lov å gå i ettersittende badebukse som ikke når langt ned på låret? (Et plagg som både er mer praktisk og gir mer sol på kroppen!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:20   #30
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror det er tre ting ute og går. Jeg er enig med deg i det du sier, men jeg tror også at det er "opplest og vedtatt" at kvinner er mer "sarte" enn menn når det gjelder kommentarer på utseende. Så man er mye mer direkte hvis man kommenterer utseende på menn. (Enda, det endrer seg mye nå, tror jeg)

Gammel 19-01-11, 12:25   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig, him.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:29   #32
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For det første tror jeg mannebademoten er mye mer tekkelig enn damebademoten. Menn blir veldig fort oppfattet som sleazy iført speedo (og det er uavhengig av kroppsfasong!) enn damer i bikini. En «liten» speedo er ofte på størrelse med en traust og fornuftig bikinibukse. En bikini skal være veldig mye mindre enn en speedo før den oppfattes som vulgær/too much, og sleazy er nesten ikke mulig, tror jeg.

For det andre er det vanlig på dette forumet (og i mange andre kretser) å mene at damer i alle fasonger har rett til å bli brune på magen, og at bikini må være et plagg som alle kan gå i. Men menn skal altså måtte være veltrente for å få lov å gå i ettersittende badebukse som ikke når langt ned på låret? (Et plagg som både er mer praktisk og gir mer sol på kroppen!)

For meg er det revnende likegyldig faktisk hva man kler seg i...bare man ikke bader i det vanlige undertøyet sitt (som ikke er nyvasket, for anledningen )...eller på stranden. At ikke alt er like lekkert er en annen sak, men man bruker hva man selv vil Og mannen min kan gjerne gå med speedo-boxer han når han bader, speedo-trusen hadde han nok valgt bort selv

Og jeg er enig med him.

Gammel 19-01-11, 12:33   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

For meg er det revnende likegyldig faktisk hva man kler seg i...bare man ikke bader i det vanlige undertøyet sitt (som ikke er nyvasket, for anledningen )...eller på stranden. At ikke alt er like lekkert er en annen sak, men man bruker hva man selv vil Og mannen min kan gjerne gå med speedo-boxer han når han bader, speedo-trusen hadde han nok valgt bort selv

Interessant. Du skriver faktisk "Akkurat som at fleste kvinner synes det er usmakelig med feks overvektige mannfolk i minimale speedoer, så er det vel like lite lekkert med overvektige kvinner feks, i mini-tanga/string-bikinier..", (direkte sitat), det er noe helt annet enn det du skriver nå. Og hva mener du med "eller på stranden"? Må man følge kleskoder der, sånn i tilfelle noen skulle finne på å mene at man var usmakelig i speedoen eller bikinien sin? Hvis man er overvektig, vel og merke.

Gammel 19-01-11, 12:41   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Interessant. Du skriver faktisk "Akkurat som at fleste kvinner synes det er usmakelig med feks overvektige mannfolk i minimale speedoer, så er det vel like lite lekkert med overvektige kvinner feks, i mini-tanga/string-bikinier..", (direkte sitat), det er noe helt annet enn det du skriver nå. Og hva mener du med "eller på stranden"? Må man følge kleskoder der, sånn i tilfelle noen skulle finne på å mene at man var usmakelig i speedoen eller bikinien sin? Hvis man er overvektig, vel og merke.

Men det er jo det MEDIA gjerne yttrer, nettopp det synet jeg nevner først. Det er ikke en direkte personlig mening sånn sett. Hva ser man når man kikker i moteblader eller magasiner? Det er jo nettopp det som er gjennomgående.. Og ser man en overvektig kjendis i string-bikini eller mini-speedo så blir det slått stort opp, helt vanlig.

Og jeg tenkte på undertøy på stranden...Hvit/lys truse med gule flekker er ikke greit. Og det er iallefall ikke greit i svømmehallen! ( og ja, jeg har opplevd det selv, -på fellesbading hadde en kvinne glemt badetøy, og badet i truse ( som tydlig var skitten) og bh..

Gammel 19-01-11, 12:44   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men det er jo det MEDIA gjerne yttrer, nettopp det synet jeg nevner først. Det er ikke en direkte personlig mening sånn sett. Hva ser man når man kikker i moteblader eller magasiner? Det er jo nettopp det som er gjennomgående.. Og ser man en overvektig kjendis i string-bikini eller mini-speedo så blir det slått stort opp, helt vanlig.

Og jeg tenkte på undertøy på stranden...Hvit/lys truse med gule flekker er ikke greit. Og det er iallefall ikke greit i svømmehallen! ( og ja, jeg har opplevd det selv, -på fellesbading hadde en kvinne glemt badetøy, og badet i truse ( som tydlig var skitten) og bh..

Så du tar medias uttalelser og gjør de til dine egne?

Gammel 19-01-11, 12:48   #36
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så du tar medias uttalelser og gjør de til dine egne?

Ja, selvfølgelig

Gammel 19-01-11, 13:28   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på HI.

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Er sånne som dette virkelig ille altså?

Min mann foretrekker sånn når han skal svømme, og jeg syns det ser helt kurant ut jeg altså. Jeg er kanskje veldig lite oppdatert på hva som passer seg i badetøy for menn.

Mannen min har akkurat denne, og den er innkjøpt av meg. Jeg kan ikke forstå at det skal være så ille.

Men i følge mennene på jobb er jeg en ond, ond kone som lar mannen min bruke noe sånt.

Gammel 19-01-11, 14:00   #38
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min mann hadde på seg vernesko, sokker, svarte jeans, fleecegenser, tjukk vinterjakke, tobakk og lommelykt når han bada i sist veka. Og til ein orientering fekk eg beskjed om å slutta og klaga over at han aldri bada, for i år var han tidlegare ute enn meg.

Hilsen ho som fekk ein kald og søkkvåt mann heim etter at han skulle sjekka båten.

Gammel 19-01-11, 14:08   #39
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men i følge mennene på jobb er jeg en ond, ond kone som lar mannen min bruke noe sånt.

Det faller dem ikke inn at han kunne ha kjøpt noe selv hvis han hadde spesifikke preferanser?

Jeg er veldig sjeldent opp på "frigjør mannen"-bastionen, men jeg synes faktisk det er mer mannsdiskriminerende å hinte til at mannen ikke greier/ ikke får lov til å gjøre ting selv enn at man har på ukledelige klær. Er jeg på bærtur? :ute i ukjent farvann:

Gammel 19-01-11, 14:13   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er veldig sjeldent opp på "frigjør mannen"-bastionen, men jeg synes faktisk det er mer mannsdiskriminerende å hinte til at mannen ikke greier/ ikke får lov til å gjøre ting selv enn at man har på ukledelige klær. Er jeg på bærtur? :ute i ukjent farvann:

I så fall er vi på samme bærtur.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.