Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 14:38   #221
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ikke trekk alt for raske konklusjoner da! Snuppa vår var "hysterisk" redd for skitt og lort slik i 1 - 2 års alderen. Ble hun skitten på fingrene satt hun og hylte for å bli vasket. Og vi har en liten videosnutt av henne som 1,5 åring ute i snøen for første gang - der hun sitter å febrilsk børster snø av skoa sine og sier æsj-æsj-æsj... Og sand i sandkassa - fysj og æsj.

Det var slik at det nesten var pinlig å ta henne med på besøk eller i barnehagen for den saks skyld, fordi vi følte at alle tenkte som du - "lurer på hvor hun har det fra gitt". Vi måtte rett og slett lære henne til å grise. Jeg er sikker på vi er de eneste foreldrene som har oppfordret til gris ved middagsbordet....

Sånn var jeg da jeg var liten også! Mamma lagde sjokoladepudding og stappet hendene mine nedi for at jeg skulle lære å grise. Det funket ikke

Gammel 26-02-07, 16:04   #222
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Hilsen ReimaTec-politiet
Seriøst - klistrelapper o.l funker bra på små hull, men ikke på 20 cm lange flenger. Og det er jo en utedress - ikke en tørrdrakt.

Det er sant. Jeg kjøpte forresten ReimaTec EN gang, aldri mer. Den ble helt flurete etter en ukes bruk, og hadde småhull på knær og i rompa. Det syns jeg var for dårlig, og forsøkte å reklamere. Kjerringa i butikken bare fnyste, men sa hun isåfall måtte sende den til fabrikken i Finland. Hun så gjorde, og de sendte dressen tilbake UTEN Å REPARERE DEN, med kommentar at dette var ikke en reklamasjonsgrunn.

Året etter kjøpte jeg en Friends bretex-dress til treåringen og HH (tech) til seksåringen. Den første dressen var like vanntett som Reimadressen, og det syntes ikke at den var brukt da den var blitt for liten. Den kostet en tusenlapp mindre enn Reima sin … Det ble flenge i HH-dressen og jeg ringte til fabrikken og spurte om de kunne reparere den for meg, jeg måtte ha fjernet foret for å få det skikkelig til. Jeg fikk beskjed om å sende den inn, så skulle de se på det. Etter et par uker kom dressen i retur, med en hyggelig lapp inni. Pluss at jeg fikk refundert portoen. DET kaller jeg service. Jeg var beredt på å betale. Trenger jeg å fortelle hvilket merke jeg valgte neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt.

Her skal du være forsiktig med å dra slutninger. Jeg var også et sånt barn, og hylgrein og måtte skifte med en gang jeg hadde fått flekk på meg. En gang hadde jeg trampet i en glohaug (jeg trodde det var bare aske) og buksen min hadde fått svimerker nederst. Da var jeg så fortvilet at mamma måtte trøste meg. Hun kjeftet aldri for flekker eller søl. Sølte søsteren min, sa hun bare: Det går an å vaske, ikke sant mamma?

Gammel 26-02-07, 18:32   #223
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nå gått i bhg en stund da, og kjenner godt til vedkommendes mamma. Har egentlig aldri hørt henne bli sint pga flekker, men hun roooser rene og pene klær så til de grader. Type "Åh så flink du har vært i dag, ikke en eneste tomatsuppeflekk på genseren! Heldigvis ses de på dongeribuksa di nesten ikke." etc.

Ellers ser jeg jo godt poenget ja. Kjenner jo flere unger som får panikk når det er fingermaling på gang feks.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:01   #224
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den ble helt flurete etter en ukes bruk, og hadde småhull på knær og i rompa.

Safran - hva betyr flurete?

(Siden jeg sitter på jobb og skal ta igjen arbeidsoppgavene jeg ligger etter på, så lurte jeg veldig på det ja...)

Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:22   #225
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Safran - hva betyr flurete?

(Siden jeg sitter på jobb og skal ta igjen arbeidsoppgavene jeg ligger etter på, så lurte jeg veldig på det ja...)

Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.

Gammel 27-02-07, 14:09   #226
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg sendte en slitt og hullete Reimatecdress til Hatex-fabrikken,(som var brukt i 3 og en halv mnd) og fikk beskjed om at de har reparert den kostnadsfritt.
Opplever at det har vært mye mer konstruktivt å forholde meg til de direkte, enn å gå gjennom butikken der dressen var kjøpt.

Vet ikke hvordan den er reparert.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:08   #227
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Amor, ..lurer på om du fikk tatt det videre opp i barnehagen, og om du har fått noe tilbakemelding på saken?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:44   #228
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lurer jeg på og

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 00:07   #229
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Amor, ..lurer på om du fikk tatt det videre opp i barnehagen, og om du har fått noe tilbakemelding på saken?

Takk som spør!

Jeg gjorde to forsøk både i går og i dag på å få styrer i tale, men lyktes ei. Travel mann dette forstår jeg..I tillegg gir ikke mine dager særlig mange anledninger til å leke sporingshund. Dessverre

Jeg har i kveld forfattet en epost og sendt avgårde til styrermannen. Jeg gjør regning med at jeg forholdsvis raskt får tilbakemelding på den.

Gammel 28-02-07, 00:09   #230
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Du må fortelle oss hvordan det går amor!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 00:15   #231
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Følger med ... Tre dresser ødelagt på en dag er ikke akseptabelt. Det kan jo også tenkes at det var fler enn dine unger som ødela dressene sine den dagen.

Vi har en gutt som ikke taklker gris på fingrene (eller rundt munnen, eller i det hele tatt). Vi er ikke opptatt av at han skal være "pyntete", men han har vært det av seg selv siden han var pitteliten.

Gammel 28-02-07, 19:47   #232
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i ettermiddag fått svar på min epost henvendelse og blitt innkalt til møte på styrers kontor fredag.

Blir jo spennende det.

Har samtidig lyst til å si at ved hjelp av flotte damer på dette forum, så har nå tre små fått nye dresser. Tre helt nye dresser er kjøpt via en bruker som både tipset om dresser, kjøpte dem for meg og sendte meg dem. I tillegg har vi fått en helt flott dress. Den skal Julia Mariel ha, og jeg har kjøpt to dresser brukt. Så nå er vi forhåpentligvis dresset for resten av vinteren

Jeg er rørt over omsorgen som er vist her inne. Virkelig.

Gammel 28-02-07, 19:48   #233
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:09   #234
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.

Flussete.

Gammel 28-02-07, 21:47   #235
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

det er virkelig jeg også.. jeg fikk en haug med flotte sommerklær av folk her inne når snuppa skulle til syden.

Lykke til på møtet Amor!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:00   #236
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har i ettermiddag fått svar på min epost henvendelse og blitt innkalt til møte på styrers kontor fredag.

Blir jo spennende det.

Har samtidig lyst til å si at ved hjelp av flotte damer på dette forum, så har nå tre små fått nye dresser. Tre helt nye dresser er kjøpt via en bruker som både tipset om dresser, kjøpte dem for meg og sendte meg dem. I tillegg har vi fått en helt flott dress. Den skal Julia Mariel ha, og jeg har kjøpt to dresser brukt. Så nå er vi forhåpentligvis dresset for resten av vinteren

Oj, det blir mange dresser da, for det er to på vei herfra også..

Gammel 28-02-07, 23:02   #237
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Oj, det blir mange dresser da, for det er to på vei herfra også..

Nei og nei! Eller hva skal jeg si? Vennen da..... Du er nå bra god da!

Gammel 28-02-07, 23:11   #238
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Flussete.

Flossete?

(Men flurete var ganske kult da! Tror jeg tar det i bruk jeg... Hvis da mine unger en dag skulle få lov å være ute med utedressene sine og kanskje dermed slite dressene slik at de ble litt flurete i stoffet... )

Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:37   #239
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Er ikke det noe man har svigermødre til?
(Min har akkurat byttet glidelås i 2 (TO!!) av storebrors jakker.)

Hihihi, jeg tenkte akkurat på det samme. Har en speidergenser som skal få merke sydd på, det må gjøres i morgen, og så ble jeg jammen invitert på middag til svigermor. Ta med genser da, kanskje

Huff, jeg er håpløs med nål og tråd!

Gammel 01-03-07, 10:28   #240
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må bare si det -

Så flott gjort av dere å hjelpe amor og barna med nye dresser. Dere er helt utrolige det må jeg virkelig si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.