|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting man må ha til en babyJeg sydde bilstolpose selv sist jeg.. Med dyne og det hele inni. Sydde den en god stund etter barnet var født (i desember) og brukte det lenge. Utrolig deilig. Nå venter jeg baby i april og er i gang med planleggingen av en bilstolpose. Utrolig snerten når man skal ut en tur, bare sette på en lue på babyen, ned i bilstolposen der man får strammet selene skikkelig og "ut på tur"..
|
|
|
#142 |
|
Passiv
|
Sv: Ting man må ha til en baby
|
|
|
|
#144 |
|
Passiv
|
Sv: Ting man må ha til en babyTusen takk. |
|
|
|
#145 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Ting man må ha til en babyJeg gikk ut i fra at det var silkeulla til nøstebarn du mente. Så det var det jeg svarte på. Det er veldig deilig å strikke av.
|
|
|
#146 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting man må ha til en babyHar ikke lest hele tråden, men dette er mine beste utstyrstips; |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Epikur
|
Litt av poenget med litt tykkere pinner er at det skal være luft i teppet, slik at det isolerer og puster bedre. Ubehandlet ull er til en viss grad selvrensende og det er ofte bare å lufte, eller tørke av/skylle akkurat der det er en flekk og tørke.
|
|
|
#148 |
|
|
Sv: Ting man må ha til en babyLekegrind mener jeg å erindre var en Lur Ting, ikke minst som Offisiell Oppbevaringsplass for Leker, et lammeskinn som ble flyttet fra senga til vogna til senga til vogna, et ullteppe, og så husker jeg at når størsteknøtten var stor nok, hadde jeg en huske i stua som jeg stappet ham oppi når jeg støvsugde og vasket gulv. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
maler
|
Sv: Ting man må ha til en babyKatten vår sneik seg inn i vogna til naboen på tross av TFK- netting. Den er ikke kattesikker, dessverre. (Hvilket medførte husarrest for pus, men det finnes jo andre katter).
|
|
|
#150 |
|
Crazy Cat Lady
|
Lekegrinda er verdt sin vekt i gull! Vi har ei grind som bunnen kunne heves på, og det var fantastisk å ha et trygt sted å legge fra seg ungen når man skulle gjøre noe i huset. Vi har grinda på kjøkkenet, og i daglig bruk fremdeles.
|
|
|
|
#151 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
2599 er kampanjepris på Cabriofix med easybase nå, jeg selger det også i min butikk, (jeg selger det for 2399 i butikken og 2599 i nettbutikken, sender fraktfritt i nettbutikken) kampanjeprisen er ca 1000 kroner billigere enn veil.pris.
|
|
|
#152 |
|
Bedreviter
|
Det synes ikke jeg. Man må bøye seg langt fremover, og det er akkurat litt for lavt for voksne, normalt høye personer, så man blir skikkelig av i ryggen. Jeg har aldri brukt et så ubehagelig stellebord verken før eller siden og hadde heller satset på stelling på kjøkkenbenken fremfor å bruke et slikt igjen. (Det kan selvsagt tenkes at det finnes gode modeller, men jeg har ikke sett noen som har skilt seg vesentlig fra det vi hadde.) |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ting man må ha til en babyBadet barna i vasken vi, til de ble så store at de krabbet inn i dusjen av seg selv.
|
|
|
#154 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Ja det kan kanskje være vanskelig å få plass til beina inntil badekaret så en må bøye seg litt fremover ? Har aldri hatt det selv, men selger en del av dem, og har fått en del positive tilbakemeldinger på dem, mest at det er enkelt ved fylling/tapping av vann i karet, og at det ikke tar opp gulvplass.
|
|
|
#155 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi hadde badekarstellobord til minsten, og det fungerte utmerket. Jeg kan ikke huske at det var vond arbeidsstilling på det, så jeg tror nok det finnes forskjellige modeller. Vi hadde et hvor barnet lå på på langs oppå(altså samme vei som badekaret er), og der var ikke stellebordet midtjustert men stod nærmere deg, så det hjalp jo på å få en god "skiftestilling". Vi brukte det til hun sluttet med bleier, drøye to år gammel. Sist redigert av Vind : 24-01-11 kl 07:19. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ting man må ha til en babyVi hadde et badekar stellebord og det var noe drit arbedsmessig. Alt for lavt. Har sett det finnes noen høyere versjoner. Men skal vi ha vegghengt stellebord blir det over badekaret da også. Fordelen med badekaret på stellebordet over badekaret var fylling og tømming. Men det ble jo så lavt at jeg heller satt en IKEA balje oppå stellebordet. Da ble det mer passelig høyde. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Epikur
|
Sv: Ting man må ha til en babyBadekar-stellebord har ofte åpne hyller under og hvis ungen er over snittet glad i vann og bading, slik mine er, så kan ikke en ting under der være tørt når badingen er ferdig.
|
|
|
#158 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Ting man må ha til en babyForresten, de økologiske stelleproduktene fra Lykkelig som Liten er helt fantastiske! Vi har daglig brukt stellesalven og badeoljen, men det finnes nå både ammesalve og hudkrem som vi ikke har testet ut.
|
|
|
|
#159 |
|
Glamorøs
|
Du snakker om det i tre, ja? Jeg er helt enig i at det er mye finere, men det er ikke større. Personlig syns jeg heller ikke hylleløsningen var særlig bra, jeg likte lommene på IKEA sitt veldig mye bedre. Det tåler 25 kg, og så tung er ikke seksåringen vår enda en gang.
|
|
|
#160 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
De minste bør uansett ikke sitte for lenge: |
|
|