Sv: Global oppvarming kan føre til en ny istid
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Men akkurat når det gjelder global oppvarming er det faktisk ganske entydig, uansett hvilket utgangspunkt forskeren har. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne seriøse forskere som fortsatt mener at denne oppvarmingen skyldes naturlige variasjoner og vil gå tilbake. Det er konsekvensene av den globale oppvarmingen man ikke er enige om, for det er det umulig å vite med sikkerhet. Det er alt for mange usikre variabler involvert.
Jeg ville hatt mye lettere for å svelge det hele hvis noen hadde vært ærlig nok til å si noe sånt som dette: "Det er sikre på at det er noen forandringer her, vi vet ikke hva de vil bety, men det kan tenkes at de vil gi negative konsekvenser og derfor vil vi prøve å bremse og kanskje reversere forandringere. Her har vi noen forslag til tiltak."
Hvis vedkommende da hadde en liste med tiltak som betød at man skulle tenke globalt og som ikke bare handlet om at Norge skulle være best i klassen ville jeg kanskje til og med bli litt entusiastisk.
Jeg er drittlei av å se ordet KRISE! lyse mot meg fra avisforsidene. Jeg er ganske immun mot det faktisk.
Nå er det jo nærmest en jippo der alle overbyr hverandre i å skulle være aller best og "alle" har sagt leeenge at sånn og slik. Lite troverdig.