|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg har laget spinatpesto til å ha på pastaen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye spinat?Verdens beste spinat oppskrift : du tar frossen spinat koker der opp med melk og hvitlkøk masse hvitløk og jevner det med litt mel salt og pepper etter smak. Den skall kun spises med kokte poteter som er kokt i tærninger og egg på toppen. Dette er en absolutt gammel barndomsfavoritt som desverre ble ødelagt en fin torsdag ettermiddag etter at jeg hadde spist det og dro på korpsøvelse og to begynnte høylytt å klage over at jeg luktet vondt av hvitløk. Jeg ble så lei meg at jeg ikke spiste det på ti år. Men nå lager jeg det for barna mine de elsker det. Det er både næringsrikt ufatelig billig og kjapp. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Bruker dere mye spinat?
Nam. Høres godt ut med sterk spinat-curry. Får jeg oppskriften?
|
|
|
#25 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg bruker frossen spinat som saus til røkt eller saltet fisk. Jeg varmer den opp med hvitløk og fløte. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Vi to voksne i huset spiser relativt mye spinat, helst fersk. Jeg klarer ikke den frosne varianten, både smak og konsistens er fryktelig |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg bruker endel frosset spinat. Fersk er jeg jammen ikke sikker på om jeg har smakt noen gang.
|
|
|
#28 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye spinat?Bruker frossen spinat i middagspai og i spinatcurryen til Skilpadda. Den er en favoritt her i huset.
|
|
|
#29 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bruker dere mye spinat?Eg bruke spinat i en pastasaus med blåmuggost og skinke. Ellers er det aldri i bruk. Men det er jo godt!
|
|
|
|
#30 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg bruker spinat både til suppe (helt simpel, med grønnsaksbuljong, spinat, parmesan, og enten egg eller kikerter som topping), til pasta, og som fyll i pai.
|
|
|
#31 |
|
Weeeee
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Oh, her var det mange gode ideer til bruk av spinaten!
|
|
|
#33 |
|
Weeeee
|
Da lurer jeg på, er det fordi du ikke liker smaken eller fordi du tror du ikke liker det?
|
|
|
#34 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye spinat?Vi bruker en del spinat. Tenker vi spiser det 3 ganger i måneden, kanskje mer i perioder. Går i fersk spinat, den er best. Vi bruker det i salat, stekt opp i smør med løk som siderett, stekt opp med fløte til saus til pasta, i suppe, i pai.
|
|
|
|
#35 |
|
bits and pieces
|
Jeg har egentlig ingen god grunn. Dette er ikke noe som mamma bruker i sin matlaging og derfor heller ikke jeg.
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg bruker det ganske ofte i salater. I cannelloni brukes det, selvsagt, og sammen med poteter og hvitløk. Supergodt. Jeg bruker helst fersk spinat. |
|
|
|
#37 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Bruker dere mye spinat?For de av dere som har barn eller selv har problemermed magen så kan spinat gjør det verre fordi det er veldig høyt i oksalat. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg er veldig glad i spinat.
|
|
|
|
#39 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Bruker dere mye spinat?Jeg bruker spinat bare i fiskeboller i hvit(grønn) saus. Vi synes det er godt og burde absolutt utvide bruken ja.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bruker dere mye spinat?Det spiser vi aldri. |
|
|
|