|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det spiller vel ikke så stor rolle hva disse dagene kalles. Og de er helt sikkert nyttige enten de brukes til kurs eller planlegging eller om det er avspasering av planleggingstid det er snakk om. Men disse dagene skaper ganske store problemer for foreldre. Jeg vet at barnehagene liker å se på seg selv som hovedsaklig pedagogiske institusjoner med pass av barn som en bieffekt, men denne barnepassfunksjonen er svært viktig for de som bruker barnehagene. Og for andre bedrifter som har foreldre som ansatte er det jo et problem at så mange må ha fri samme dag fordi barnehagene stenger, evt er det foreldrene som får et problem fordi ikke så mange kan få fri samme dag der de jobber og barna da er uten tilsyn.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Men hva er det egentlig foreldre vil med barnehagen? Jeg er selv litt forundret over at så mange virker til å ha en ganske avslappet holdning til at barnehagen skal fremstå som en pedagogisk institusjon?
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Jeg ville hatt bort plandager hvis det var mulig, ja. Fordi det skaper så utrolig mye problemer for meg og mange andre flere ganger i året.
Nå kan jeg bare snakke for meg personlig. Hovedgrunnen til at jeg ønsker barnehage til mine barn er trygt tilsyn. Et sted hvor det er flere voksne slik at tilsynet ikke faller bort ved tilsyn og hvor disse voksne har øynene på hverandre så det er mindre sannsynlig at det foregår veldig mye rart der. Det er fint at det er et pedagogisk tilbud også, og for førskolebarna er dette viktig, men jeg hadde ikke betalt for barnehageplass til et barn i småbarnsavdeling hvis jeg ikke hadde hatt behov for tilsyn. Jeg mener at det er kjempebra at vi har så god kvalitet på barnehagene med tanke på pedagogikk, men når de som jobber i barnehage tilsynelatende fornekter sin rolle i forhold til behovet for tilsyn med barna synes jeg det fokuset blir feil også. Skolen blir annerledes, der er barna med formålet at de skal lære. Jeg synes ikke dette i seg selv er et argument for at det ikke skal være planleggingsdager, men det er såpass vanskelig for mange at jeg mener de bør begrenses til et minimum.
![]() |
Emneord |
klassiker, planleggingsdag |
|
|