Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva mener "vi" om Losjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 09:54   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener "vi" om Losjen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

There is no second password.

Jeg var livredd frimurere, helt til jeg fikk vite at svigerfar var med i losjen. Svigerfar? Han som er så harmløs? Han sier at det er bare en bønsj halvgamle gubber som møtes for å drikke øl, mimre om gamledager og samle inn litt penger.

Den siden av det er jo bare søt og helt sikkert viktig for de mennene som på denne måte får et godt og omsorgsfullt nettverk.

Og om det er alt er jo losjen finfin. Om det derimot stemmer at man støtter opp om hverandre i tykt og tynt så er det jo et problem.
Gutteklubben Kjekk og Grei satt i system og gjemt bak floskler, hemmelige ritualer og pigvinkostymer. Og det er jo et stort problem, er det ikke?
At man, særlig på litt mindre steder får en arena der man snakker fullstendig fritt og utvunget om både det Ene og det Andre og kan påvirke og forvente gjentjensester osv?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:10   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er da greit å vite hvem de er. Matrikkelen (i hvert fall for frimurerordenen) er jo offentlig. Da synes jeg det er adskillig mer problematisk med de ikke så åpenbare nettverkene.
I domstoler er uansett flertallet lekmenn, og dermed spiller det liten rolle hvilke bindinger dommer og aktor skulle ha til hverandre.

Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:55   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det er da greit å vite hvem de er. Matrikkelen (i hvert fall for frimurerordenen) er jo offentlig. Da synes jeg det er adskillig mer problematisk med de ikke så åpenbare nettverkene.
I domstoler er uansett flertallet lekmenn, og dermed spiller det liten rolle hvilke bindinger dommer og aktor skulle ha til hverandre.

Ja, altså. Jeg tror heller ikke at losjen er De Store Forbrytelsers Arena, selv om jeg ser at mitt første innlegg gir inntrykk av nettopp det. Slik jeg har forstått det er det mer en "you scratch mine, I'l scratch yours"- greie på mer ufarlig nivå.

Jeg lurer i grunn litt på hvordan rekrutteringen til losjene er i dag jeg. Har tungt for å se for meg så mange fra min generasjon som synes flosshatter og rituell gamlisklubb er ett fristende fritidstilbud

Gammel 31-01-11, 13:28   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke så mye om det, men har forstått at det kan oppstå endel uheldige konstellasjoner og vennetjenester mellom de som har makt og de som har penger i losjene rundt forbi.

Mest avskriver jeg det i grunnen som en gæmlisgreie og når jeg sporadisk hører om noen på min alder som er der så fniser jeg litt av dem. Gamlisungdommen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.