Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 18:07   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og dette er unikt, mener du? Jeg lurer på hvor mange som fører opp at de egentlig satt på FP eller hva_har_du fra 14.30-15.15 når de skriver timelistene sine og kommer ut med X-antall timer avspasering til gode. Og hva med gjemmekontor? Har arbeidsgiverne til disse menneskene særlig kontroll med hva som foregår der? Forskjellen er vel bare at lærere, uvisst av hvilken grunn, tilhører en yrkesgruppe som må følges med argusøyne uansett hva de gjør. Bare den belastningen burde være vært en hel ekstra avspaseringsdag...

Jeg har ingen illusjoner om at lærere ikke jobber. *vokst opp i lærerfamilie* Men jeg blir litt indignert på mannens vegne i forhold til såkalt "gjemmekontor". Virkelig. Det er jo ikke noe annet enn det lærerne har forsåvidt, mulighet til å gjøre deler av jobben hjemme. Og ja, han jobber. Nei, han skriver ikke timer mens han surfer på nettet. Tvert imot er det vel mer sensur på timelista han leverer hjemmefra enn den fra jobb, sitter man på jobb er man jo på jobb. Mens sitter man hjemme kan man ikke forsvare å skrive timer om man ikke faktisk jobber effektivt.

Og selvfølgelig er det både riktig og fornuftig at lærere avspaserer i skolens ferier, men jeg får litt fnatt når det blir påpekt det faktum at lærerne har langfri og man møtes av et hylekor tilbake som sier at det er tvungen avspasering og derfor er det egentlig synd på dem, fordi avspaseringen ikke kan tas ut etter eget forgodtbefinnende. Kall en spade for en spade - selvfølgelig er det en kjempefordel å ha så lange friperioder mens man har unger. Fortjent ja, jobbet inn ja, men like fullt en fordel.

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.