|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Pauset
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookSkolen "vår" har sagt klart i fra at de oppfordrer foreldrene til å holde barna vekk fra facebook fram til de er gamle nok, altså 13 år. Det syns jeg er en helt greit måte å gå fram på. Merker jo at enkelte foreldre syns skolen blander seg oppi noe de ikke har noe med, men der er jeg uenig. Det har vært tilfeller av mobbing på blant annet facebook av barneskoleelever. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg synes også det er greit at skolen oppfordrer foreldrene til å holde ungene unna Facebook (og selvsagt at de tar opp eventuell nettmobbing). Og det er klart det er vanskelig å være helt sikker på hva lærerne/skolen faktisk har sagt til ungene (både unger og journalister kan overdramatisere, har jeg latt meg fortelle), men jeg synes ikke det er greit om skolen på noen måte har "truet" elevene til å slette sine egne profiler.
|
|
|
#63 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen ba barna forlate Facebook
Jeg synes bare det virker så innmari usannsynlig at "skolen" som sådan har truet elevene til det. Dersom det stemmer at én lærer har kommet med en uttalelse som kan tolkes i den retning, så er det selvsagt ikke greit, men heller ikke hverken advokat- eller mediamat, synes jeg.
|
|
|
#64 |
|
Populærkulturjunkie
|
Mener du dette seriøst? At skolen skal gi personlige opplysninger til en kommersiell aktør? Det er altså virkelig ikke skolens oppgave, skolen har ingen ting med om barna er på Facebook eller ikke. De kan selvfølgelig oppfordre foreldrene til å snakke med barna om det, men skolen har ingen rett til å informere Facebook om noe som helst om elevene sine. Det skulle da også bare mangle. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Dette var ikke hovedpoenget i det jeg skrev. Hovedsynet mitt ligger i biten du har kuttet vekk. Der kom jeg inn på at skolen trolig har trådløst internett som elevene benytter med sine private datamaskiner. Da er det etter min mening skolens oppgave å hindre misbruk. |
|
|
|
![]() |
|
|