|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Begynnte bremsene å fuske tiltross for smørning og spyling en gang i mellom ( det er ikke mye som skal til) så er det bremsa det er feil på. Det holder med kontoutskrift som kvitering.
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Vel, det viser seg av bildene at selv om Knerten er født i august var jeg såpass engstelig for å ikke klare det på slutten (min mor hadde svangerskpsforgiftning (og det meste annet) med meg, og fødte min bror 10 uker prematurt...) så vogna kjøpte vi likegodt i april... Utstillinsmodell, forøvrig...
|
|
|
#24 |
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?min bror mekanikeren tok dette som en utfordring, åpnet opp der han sa vanlige folk sikkert ikke ville åpnet, men brukte bare et vanlig skrujern, så vi også kunne gjort det. Pilla vekk noe som satt fast der, smurte masse, fikk den til å røre på seg, men ikke optimalt. Vi skal smøre mer inni der fra tid til annen, og se om vi får orden på den.
|
|
|
#25 |
|
Ad astra
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Da Vesla ble født (i 2002) valgte vi Emmaljunga duo egde - og en liten stund etterpå fikk vi problemer med bremsen på denne. Leverte den inn, og fikk vite at det visstnok hadde vært noen problemer med bremsene på enkelte av modellene? Dette er lenge siden, og jeg tar forbehold om dårlig hukommelse...Men, vi fikk i alle fall fikset kostnadsfritt for oss.
|
|
|
#26 |
|
Ad astra
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?
Dersom dere selv har åpnet "der hvor andre ikke ville åpnet", ville jeg kanskje heller lagt meg litt flat ovenfor butikken og spurt hvor mye det evt vil koste å få byttet bremsen...
|
|
|
#27 |
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Men avsnittet om "innen rimelig tid etter feilen ble oppdaget" er det jo ikke, når feilen ble oppdaget høsten 2008, det er nå sommer 2010... Feilen var der ikke heeeeelt med en gang, men kom altså etter kort tid, og det er nok 1,5 år siden "innen rimelig tid" så jeg tror vi satser på å prøve å fikse. Jeg liker ikke å gå tilbake med ting, og mannen kjøper heller en ny enn å reklamere...
|
|
|
#28 |
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?
Altså, ikke der det ikke SKAL åpnes, mer der han mente man ikke normalt ville ta seg bryet med å åpne under normalt vedlikehold. Det var absolutt tvingende nødvendig for å komme til og få bort noe som hadde satt seg der og låste bremsen. I tillegg, antakelig grunnet at den ikke har vært brukt på 1,5 år var den rustet dønn fast, men han fikk det løs, men altså ikke helt smidig nok, men mente at ved fortsatt smøring og "vri den for hånd" uten å trenge å skru opp igjen, kunne vi antakelig få den til. Ellers gå til butikken og spørre hva rep. vil koste. Det er mulig å smøre der uten å skru opp, men det hjalp altså ikke da den satt dønn fast pga noe rusk, men det burde vi kanskje ha tenkt på før den rustet fast i tillegg...
|
|
|
#29 |
|
Ad astra
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Jeg er nok litt som deg, men min erfaring er jo at de fleste butikker som selger såpass dyre ting ønsker å ha et godt forhold til kundene, og derfor strekker seg langt for å hjelpe. Og det kan jo være at det å få fikset bremsen, selv om dere må betale, koster minimalt, mens bruksnytten av vognen øker maksimalt...
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Jeg antar at butikken har et verksted som kan fikse dette for en billig penge. Jeg har i alle fall fikset en del vognbremser da jeg jobbet i en babyutstyrsbutikk. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Vogna var ny da ja, kjøpt for litt over to år siden.
|
|
|
#32 |
|
Sv: Hvor lenge kan jeg forvente at bremsene på barnevogna holder?Trekker opp en gammel tråd jeg, hva er "rimelig fornuftig pris" å betale for å fikse bremsen, gitt at de kan gjøre det på en utgått modell?
|
![]() |
|
|