|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Afghanerne er ikke papirløse innvandrere men asylsøkere. de tilhører en annen kategori. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Passiv
|
Stoltenberg sa blant annet dette i intervju på Skavlan.
Sånn sett er heller ikke Amelie papirløs - det er bare det at hun ikke har papirer som gir henne rett til å være i Norge etter at asylsøknaden hennes ble avslått. Det er dette som var problemet for samtlige av de nevnte afghanerne også. |
![]() |
![]() |
#263 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes du ikke det? Hvor var mediene og massemønstringen for alle andre papirløse som blir arrestert og uttransportert? Hva med de som sendes ut som har familien sin igjen her? Det finnes utallige eksempler, det skjer hele tiden og det vet du vel.
![]() |
#264 |
anglofil
![]() Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Og til de som ikke så denne filmen på NRK, den er bare helt fantastisk bra laget. Anbefales på det sterkeste.
![]() |
#265 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Ja, den var bra og den beskrev det meste.
![]() |
#266 |
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg synes mediene får ta opp det de selv ønsker. De kan ikke la være å skrive om en sak bare fordi det også finnes andre saker som er interessante. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
anglofil
Selvfølgelig må det ha vært deilig for Stoltenberg og Co å bli kvitt denne jenta som virkelig skaper blest om den inhumane måten vi behandler papirløse på her i landet. MEN, det er ingen unnskyldning for at medias særbehandling av henne, det er nok av "tårevåte" historier å ta av men de er bare ikke like "attraktive" (i ordets brede forstand) som Maria Amelie.
![]() |
#268 |
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg har aldri lagt opp til en diskusjon om man skal "sortere" mennesker. Poenget mitt er at jeg ikke ser noen saklig grunn til å utvise Maria Amelie. Jeg godtar ikke myndighetenes ensidige propaganda om at det dreier seg om "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke blir utvist selv om det hadde vært en smal sak. Myndighetene vet hvem de er og til og med hvor mange (ca 3000) |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg fikk meg ihvertfall en god latter når jeg fikk greie på at han kjæresten kun er helt fersk og er i Klassekampen-redaksjonen
![]() |
#270 |
Leser
|
Personlig kjørte jeg i 80 i 70 sonen i forrige uke - jeg ble ikke tatt. Hvis du får fartsbot vil jeg anbefale deg å protestere som en gal, bruk meg som eksempel på at det ikke er: "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke får bot selv om det hadde vært en smal sak å sette opp bedre fartskontroller.
![]() |
#271 |
Passiv
|
Det er klart at hvis du skal diskutere med å si at alle motpartens argumenter ikke gjelds fordi dette har ikke du sett og du tror ikke på at andre har sett det - da blir du jo vinnende de fleste diskusjoner på walkover altså. |
![]() |
![]() |
|
|