Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Eh. Har de full stilling fordelt på 33 timer per uke? Og hvis de jobber full tid så har de avspasering til gode? Altså - de 4,5 timene er jo ikke fri da. Så om de jobber 37,5 timer så betyr vel snarere det at de bare ikke har benyttet seg av ubunden tid - de har ikke tid å gå på altså.
Alle førskolelærerne har i tariffen sin at de har 4 timer ubunden tid i uka, til planlegging, faglig oppdatering og ellers møteforberedelser og denslags. Disse timene har ingenting med planleggingsdagene å gjøre. Det er faktisk slik at dersom jeg må være på jobb mer enn 33.5 time så er det faktisk overtid. De 3 timene er det nemlig jeg som styrer over og ikke arbeidsgiver. Så arbeidsgiver kan ikke pålegge meg å jobbe mer på avdelingen enn 33. 5 time pr uke.
Jeg har full stilling, og jobber selvsagt 37.5 time pr uke, men 4 av disse timene styrer jeg selv, og er ikke bundet til arbeidsplassen.
Jeg hadde imidlertid fortrukket om jeg kunne hatt kontorplass på jobb for å jobbe disse timene, men det har jeg ikke, og derfor jobber jeg hjemme istedetfor.