Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-11, 18:51   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Alle førskolelærerne har i tariffen sin at de har 4 timer ubunden tid i uka, til planlegging, faglig oppdatering og ellers møteforberedelser og denslags. Disse timene har ingenting med planleggingsdagene å gjøre. Det er faktisk slik at dersom jeg må være på jobb mer enn 33.5 time så er det faktisk overtid. De 3 timene er det nemlig jeg som styrer over og ikke arbeidsgiver. Så arbeidsgiver kan ikke pålegge meg å jobbe mer på avdelingen enn 33. 5 time pr uke.
Jeg har full stilling, og jobber selvsagt 37.5 time pr uke, men 4 av disse timene styrer jeg selv, og er ikke bundet til arbeidsplassen.
Jeg hadde imidlertid fortrukket om jeg kunne hatt kontorplass på jobb for å jobbe disse timene, men det har jeg ikke, og derfor jobber jeg hjemme istedetfor.

Så du mener at om du ikke bruker denne ubundne tiden - jobber 37,5 timer per uke - så har du krav på overtid?

Jaja. Jeg håper dere ikke klager i tillegg altså - sånn er det ikke mange som har det.

Svar med sitat

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.