|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Vi hadde Miele i mange år. Da den til slutt døde etter 10+ års hard bruk, hadde vi ikke råd til ny i samme merke. Jeg savner Mielen vår.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Se prikk og mailen din du. |
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?
Ingen av de tingene? Vår Siemens har alt det der, etter min mening. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Eg signerer også på Asko. Vår surrar ute på badet i skrivande stund. Den har holdt i 8 år til hausten, aldri problem med den. Syns fjøringa på trommelen er supersmart - men mulig det er vanlig på alle maskiner nå? Heile trommelen står på fjører, slik at maskina i seg sjølv står stille sjølv om maskina sentrifugerer. Det gir mindre skader på maskina også. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Epikur
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Hva betyr det egentlig at en motor er børsteløs?
|
|
|
#26 |
|
saftig
|
Jo, den har alt unntatt et godt ullvaskeprogram. Ullsokker blir ikke rene på ullprogram 40 grader, altså. Det varer jo bare 40 minutter eller så.
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Jeg har ikke sjekket tiden på vår, men vi bruker andre typer programmer på ull også. Og man kan regulere tiden selv. Men det er jo ikke sikkert vi har samme maskin i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Går fint på min ull, i hvertfall. Bruker av og til programmer som f.eks. fin/silke og et eller annet mixprogram jeg ikke husker navnet på. Det blir kanskje ikke vasket på samme måte, men jeg stiller inn omdreininger og temperatur sånn at det blir likt. Har program som er mer skånsomt enn ull også, hvertfall et som er forhåndsinnstilt både på lavere temperatur og omdreininger enn ullprogrammet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Dette kunne vært skrevet av meg, bare at vår ble kjøpt for litt lenger siden. Veldig fornøyd, og familien vår kan trygt settes i klassen som storforbrukere av vaskemaskiner.
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Jeg vet det. Det er jo derfor man også kan koke ull. Det er temperaturforskjellene og ikke temperaturen som krymper. Men jeg har aldri ødelagt noe ull i maskin, ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
At man slipper å oppleve å måtte skifte børste på maskinen....(var noe av det selgeren på Lefdal sa til oss, jeg syns det var en finfin forklaring til meg, jeg hadde nok kjøpt maskinen uansett, for den gamle virket ikke...:desperat: ) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Jeg får ikke opp noe bilde, men det høres ut som min. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Alt du nevner var viktig for oss, og når vi i tillegg fikk en ASKO som var svanemerket var vi ikke i tvil. Har hatt den i over tre år nå og kunne ikke vært mer fornøyd.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Forskjellen på med og uten børster er at de med børster trenger å få disse byttet etter ca halve levetiden. De koster ikke mye - men det må til. De børsteløse har ikke samme problemet. De er dog så nye så om de har andre ulemper isteden så vet jeg ikke om det. |
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Ja, vår også, som sagt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Børster er gammeldags (og velprøvd) teknologi hvor stømmen overføres til motoren med kullstifter (børster). Som SF sier, disse slites og må en eller annen gang byttes. På noen motorer holder dog børstene lenger enn resten av maskinen.
|
|
|
#40 |
|
Etylbarbital
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Kapasitet var det viktigste for oss. Byttet for et år siden. Med høy kapasitet ender man gjerne på toppmodellnog da følger gjerne at maskinen er børsteløs, energigjerrig, lavt vannforbruk osv. Vi har også toppmodellen til Siemens.
|
![]() |
|
|