|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?
Sånn har vår bhg det også, så hos oss får de aller fleste mange invitasjoner i løpet av et år, ingen får ingen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
jeg synes barnehagen har like stor rett som skole å komme med rettnigslinjer. Forøvrig er det foreldregruppa som har uttalt "regelen" om at dersom invitasjon skal leverse ut i barnehagen så er det alle eller jentene/guttne/samme årskull, her altså. Om en bare skal ha besøk av en eller to så inviteres det utenom barnehagen i postkassen eller sms.
|
|
|
#63 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?I vår barnehage har de nå åpnet for at det er gratis å låne barnehagen til bursdagsfeiring slik at det skal bli enklere å invitere alle. Det går 22 barn på storbarnsavdelingene, og de færreste som bor her har plass til det.
|
|
|
|
#64 |
|
I mål
|
Det synes jeg virkelig er så dårlig av foreldrene! Vi har alltid bedt "naturlige grupper" (evt utvidet med type 1 kamerat fra et annet årskull, eller 1 av jentene), men siden ikke alle er bedt og dette med naturlige grupper ikke alltid er like innlysende for barna, har jeg alltid levert invitasjonene på annen måte. Det koster meg da ikke en eneste kalori. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg kunne ikke vært mer enig. Dette blir tatt opp på hvert eneste foreldremøte, men det skjer jo som regel blant de foreldrene som ikke kommer på disse møtene.
|
|
|
|
#66 |
|
Drømmer
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?I barnehagen der poden går, får vi levere ut invitasjoner i barnehagen om enten alle guttene/jentne eller hele årskull blir bedt. Det blir oversett av enkelte, merkelig synes jeg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Er ikke gaver normalt sett en del av bursdagsfeiringa, da?
|
|
|
|
#68 |
|
Helt konge
|
Joda, gaver er normalt sett en del av bursdagsfeiringen. Våre barn får mange gaver fra familie og venner. De har og får nok. I massevis. Jeg synes faktisk at det kan være et poeng at man ikke alltid skal få gaver. At man alikevel kan ha en hyggelig fest sammen uten at man nødvendigvis må få gaver. Der det å feire sammen og ha det gøy sammen med venner er hovedfokuset, ikke gavene. Det er bare en liten del av hvorfor jeg synes det før være gavefri bursdag når barnehagen inviteres i barnehagetiden. I barnehagetiden skal det ikke være press om å bruke penger på noen andre, nettopp fordi det ikke er valgfritt å gå i den bursdagen. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Barnehagen vår sier klart fra om at man ikke skal ha med gaver i slike fester siden foreldrene slipper unna med en veldig enkel feiring (og ekstra voksne til å passe på barna). |
|
|
|
|
|
#72 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er helt enig i at det er greit å ha en policy på at det ikke gis gaver i sånne bursdager, men å si at man slipper billig unna blir jo helt feil. Å få 20 småttiser inn i stua si på en vanlig hverdag karakteriserer jeg slett ikke som noen spesielt enkel feiring ... selv om man får med flere barnevakter enn normalt.
|
|
|
|
#73 |
|
Ekvilist
|
Jeg er enig med deg Tjorven. Jeg tror aldri vi har brukt så mye tid, penger og energi på noen andre bursdager som hjemmebursdagen med barnehagen. Vi var vel ca. 22 personer med voksne og barn. Ved en alterntiv bursdag hadde vi antageligvis ikke hatt flere enn 7-8 barn. Det hadde kostet oss mye mindre både i arbeidsmengde og kroner. Vår intensjon var å inkludere alle, og jeg kjenner jeg blir litt sur av begrunnelsen som C3PO beskriver at barnehagen har; "foreldrene slipper billig unna, derfor bør ikke bursdagsbarnet få gaver". Jeg er enig i prinsippet om en gavefri bursdag i barnehagetiden, men åpenbart av helt andre årsaker.
|
|
|
#74 |
|
Helt konge
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Hå-hå-hå! Slippe billig unna? Åh, nei du. Avspasere en dag på jobb, ordne mat til 18 barn og 3 voksne, forberede og rydde etterpå er faktisk mye mer jobb og koster mer i antall kroner en de bursdagene vi har hatt på kveld/helg. Alikevel synes jeg faktisk at de bursdagene der barnehagen har vært hjemme er veldig mye koseligere en de rene barnebursdagene. Både jubilanten, barnehagebarna og de ansatte har satt satt stor pris på denne feiringen, og derfor har vi proritert og gjøre det. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Helt konge
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Og så er det vel ikke akkurat foreldrene sin innsats, eller mangel på denne, som bør avgjøre om bursdagsbarnet skal få gave eller ikke. Jeg ser for meg avanserte type spørreskjemaer som leveres til jubilantens foreldre i forkant av feiringen for å sjekke ut om hvor mye innsats de har planlagt og legge i feiringen, slik at det blir mulig og vurdere om og eventuelt hvor mye penger det skal legges i bursdagsgave. Jadda. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Vi hadde bursdagsfeiring hjemme i barnehagetiden med minsten da han fylte 6 år. Hele avdelingen ut på tur i skogen her, og så ned i hagen etterpå. Vi laget invitasjon til hver enkelt, og de fleste hadde gaver med. Det var et par slike bursdager da han gikk i den barnehagen og de hadde med seg gaver. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Dette synes jeg var gode retningslinjer. Har aldri vært borti fenomenet barnehagefeiring, men min første tanke er at jeg hadde tatt det som selvfølge at man ikke skal ta med presang da. Det finnes så mange typer familier, og økonomier, og kulturelle forskjeller som man skal ta hensyn til synes jeg. Det er utrolig sårt for et barn å være den som ikke har med gave....
|
![]() |
|
|