Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 14:07   #221
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Jeg er selv mor, og henvendte meg til dere andre foreldre fordi jeg hadde funnet en artikkel som på godt forståelig norsk forklarer alt dette med HPV-vaksinen. Og jeg så ingenting i den artikkelen i alle fall som ikke var godt oppbygget av gode kilder. Offentlige kilder til og med.

Så, om vi tar dette med fatning og ser på informasjonen som kommer frem der, hva tenker vi da??

Her kunne det passet godt å informere om at du ikke bare har funnet en artikkel, men at du har skrevet den selv.

Gammel 09-02-11, 14:09   #222
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tanken var vel at det er budskapet og informasjonen som betyr noe, ikke budbringeren. I etterkant burde jeg vært tydeligere på dette, selvom det ikke har noen påvirkning på selve informasjonen som er fremlagt. Siden er et samarbeidsprosjekt mellom forskjellige folk rundt omkring i Norge, den er hverken tilknyttet partipolitikk eller økonomiske interesser og den er 100% not-for-profit.

Venhild.

Sorry.

Men du melder deg inn på et forum for å legge ut en link til denne siden fordi du - som mor(?) - ønsker å snakke om dette du altså har lest der som da altså er hvor alvorlig det er at myndighetene ser ut til å ha et ønske om å ta livet av jentebarn med farlige vaksiner. Som kanskje gir kreft, kanskje beskytter mot kreft - hva vet vel du, liksom?

Så ettergås siden grundig av de som sitter her og leser. Kildene denne siden viser til sjekkes. Du forklares hva som står i lenkene som er vist på denne siden og forklares temmelig grundig etterhvert at de som skrev denne siden ikke har forstått helt de dataene de har sett på og forsøkt å trekke slutninger fra. Du forsvarer din kildekritiske sans, du forsvarer denne siden av hele ditt hjerte fordi alt er så fint. Og ikke en eneste gang synes du det er det aller minste merkelig at du ikke redegjør for at det er din egen side? Med dine egne - veldig misforståtte - tolkninger av statistikk?

Milde himmel.

Du har fått tilbud gjentatte ganger her om å få deg forklart hva som faktisk står i sitatene du har lest deg helt vettaskremt på. Du har sågar faktisk fått flere av dem grundig forklart. Jeg foreslår at du setter deg ned og lærer deg litt om dette her jeg. Jeg tror du trenger litt mer kunnskap. Også i forhold til å forstå hva du leser - gjerne før du konkluderer.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:09   #223
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Noen (eller Venhild må man vel kanskje skrive) bør føle seg passe busted!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:12   #224
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Jeg kjenner at jeg blir mildt sagt rasende på påstanden du kommer med om at du er kommet til et sted med lite seriøsitet og ansvarsfølelse. Som flere over her har sagt; saken har vært diskutert tidligere her og det på bakgrunn av litt mer seriøse kilder enn det du kommer med. At det fjases er ene og alene din egen feil ettersom du bæsjer grundig på leggen allerede fra 1. innlegg, og fortsetter slik du startet.

Når det i tillegg viser seg at Torsken fant ut at du har koblinger til denne propagandasiden du linket til har du på en måte begravd din troverdighet for all fremid her inne.
Gå å skam deg, kan du.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:14   #225
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det logiske hoppet her er veldig illustrerende (jeg orker ikke å multiquote, så tar det fra hukommelsen):
FP: Syns du det er greit at man sier at 11 norske jenter har fått livet sitt ødelagt når man kan se, om man går inn på kildene du viser til, at 1) ingen av dem er alvorlig skadet, 2) man bare vet at de ble syke innenfor et visst tidspunkt vaksinen ble gitt, ikke om vaksinen er årsaken
Venhild: Ja, det syns jeg er greit, for i USA er det 20 døde jenter. (Da gjør det ingenting om man lyger så det renner av en når man sier at 11 NORSKE jenter er skadet alvorlig.)

FP: Men Venhild: De i USA: Du skriver at de er døde AV vaksinen. Det stemmer ikke. Det står (i din link) at de er døde ETTER vaksinen. Man har ikke funnet om det er noen årsakssammenheng. Det er alltid noen som dør i en stor gruppe. Man kan ikke si om det er vaksinens feil før man ser at det er FLERE som dør etter vaksinen enn til alle tider ellers.
Venhild: Taus.

Gammel 09-02-11, 14:26   #226
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer ikke over at hun har lest all denne viktige og urovekkende informasjonen i en bok(eventuellt innlegg) hun har skrevet selv!
Det er bare for meget!!

Venhild: Du er selvsagt langt ute på viddene. Din oppfatning av "øvrigheta", FHI og legemiddelindustrien er så forvrengt at det nærmer seg psykose. Du linker i hytt og gevær og avslører at du har ikke den minste evne til å skjønne det som faktisk står i linkene dine. Du har ikke forstått noe av innholdet. Det hele er rimelig flaut.

Hadde du bare sjekket litt rundt på forumet før du lagde denne generaltabben av en tråd, ville du forstått at dette ikke er stedet for paranoide konspirasjonsteorier.

Gammel 09-02-11, 14:36   #227
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg kommer ikke over at hun har lest all denne viktige og urovekkende informasjonen i en bok(eventuellt innlegg) hun har skrevet selv!
Det er bare for meget!!

Venhild: Du er selvsagt langt ute på viddene. Din oppfatning av "øvrigheta", FHI og legemiddelindustrien er så forvrengt at det nærmer seg psykose. Du linker i hytt og gevær og avslører at du har ikke den minste evne til å skjønne det som faktisk står i linkene dine. Du har ikke forstått noe av innholdet. Det hele er rimelig flaut.

Hadde du bare sjekket litt rundt på forumet før du lagde denne generaltabben av en tråd, ville du forstått at dette ikke er stedet for paranoide konspirasjonsteorier.

Jeg slutter meg helt til denne her, og dåner litt her jeg sitter. Lurer på om jeg skal slite meg gjennom alle sidene for underholdningens skyld.

Gammel 09-02-11, 14:39   #228
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nettopp. Men vaksiner er det virkelig svært lite bivirkninger med altså. Det er helt snålt hvor "farlige" de har blitt i bevisstheten til folk, det stemmer jo ikke med virkeligheten i det hele tatt.

Det er vel ikke særlig tvil om at en veldig viktig grunn til vår helse og velstand er nettopp PÅ GRUNN AV vaksinering. Og at mange små barn i fattige land bukker under pga mangel på enkle vaksiner (og feilernæring osv også så klart)

Gammel 09-02-11, 14:47   #229
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken var vel at det er budskapet og informasjonen som betyr noe, ikke budbringeren.

Og hvis du ikke har bevist tidligere at du ikke skjønner et kvekk av kildekritikk, så gjør du det der. Budbringeren betyr enormt mye for budskapet, og en svært viktig del av kildekritikken er nettopp å vurdere budbringeren og vedkommendes fagkunnskap og agenda.

"Her har vi en fin side om Holocaust. Hvem har skrevet den? Amerikanske nynazister, ser det ut til. Skal vi anta at den er objektiv? Ja, de er sikkert de fremste ekspertene og kan forventes å ikke ha en underliggende agenda."

"Her har vi en artikkel om klimautslipp. Den er skrevet av en snekker. Hun har sikkert god kunnskap om dette fagfeltet. Jeg bruker den."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:58   #230
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Buuuuurn, som elevene mine sier.

Ellers var dette egentlig en interessant tråd for meg, siden jeg har en datter og må ta stilling til denne vaksinen om noen år. Ikke at jeg på noen måte kommer til å bruke Folkets info som kilde når jeg skal ta avgjørelsen, men nå har jeg "oppdaget" saken og kan begynne å tenke og sjekke kilder selv.

Gammel 09-02-11, 15:15   #231
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Neida, jeg ser at jeg har gjort en feil, korrigerer den så godt jeg kan og tar med meg lærdommen videre

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:17   #232
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ja, og i går så jeg en UFO. Der satt Elvis og jammet med Michael Jackson.

Filler'n - var opptatt med å pakke håret mitt inn i alu-folie, for å beskytte meg mot stråling, akkurat da.

Gammel 09-02-11, 15:21   #233
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg likte også godt å lese om min medfødte evne til å lage mat og stelle hus.

Det er noe galt med meg - jeg er ikke kvinne!

Gammel 09-02-11, 15:24   #234
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er noe galt med meg - jeg er ikke kvinne!

Det er nok alle sylteagurkene du har spist

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:27   #235
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"The trouble with quotes on the internet is that you can never know if they are genuine." - Abraham Lincoln

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:28   #236
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

"The trouble with quotes on the internet is that you can never know if they are genuine." - Abraham Lincoln

Gådd, det tok faktisk litt tid, men så:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:28   #237
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-02-11, 15:29   #238
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:30   #239
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-02-11, 15:34   #240
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Må forøvrig bare si at jeg ikke gidder å bruke tid og energi på å diskutere med nye nick som kommer seilende inn på FP for å belære om noe vedkommende ikke har peil på. Slike personer er sjelden eller aldri interessert i å hverken ta til seg informasjon eller å diskutere saken. At Venhild er en av "hverdagsfilosofene" bak Folkets info kom heller ikke som noen bombe (takk til Torsk for god kildekritikk).

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.