Sv: Hva synes du om denne barnesengen?
Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.
Jeg har enda til gode å se en prinsesseseng eller en brannbilseng som har vært både fin og praktisk. Den du viser her, er vel omtrent noe av det verste jeg har sett.
Mine to yngste sover i Ikeasenger som kosta 5-600 kr pr stk inkl madrass. Greie, gode og praktiske senger som ikke tvinger barnet til å verken være prinsesse eller brannmann. De har hatt sengene fra de var 2,5 (nå er de 6). I løpet av denne tida har de gått fra å være opptatt av Ole Brum til å elske prinsesser (den ene) og Lynet McQueen (den andre jenta) til nå å ønske seg "skolejenter-rom" med skrivepult, leselamper og "stor-jente-pynt". Sengene er såpass nøytrale at de funker fint alt etter som ungenes smak og interesse endres. Da er det enkelt å bare bytte gardiner, sengetøy og litt pynt ellers, så har de "nytt" rom som er passende til de liker i øyeblikket.
Jeg må bare si at jeg får helt vondt i magen når du skriver at ungene tvinges til å like. Min mellomste har nettopp fått bilseng, han skal bli racerbil-sjåfør. JA, så klart går dette over. Men han sover vel ikke noe dårligere i en bilseng selv om han vil bli dyrlege??
Eldste sover somsagt i en arvet juniorseng, stygg som fy(synes jeg), men han liker den. Og vil ikke bytte den ut. Den er i lakket furu med en sommerfugel på. Han har sovet i den i 4-5 år nå.
Jeg vil ikke fremstå som et forbruks-monster, vil bare lage et fint rom til jenta mi.
|