Sv: Hva synes du om denne barnesengen?
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Jada, om hun elsker brannbilseng, så skulle hun gladelig fått det! Det er bare at ikke alle jenter nødvendigvis blir happy av brannbilseng? Jeg hadde blitt drittsur, om jeg fikk brannbilseng fordi min bror digget det, mildt sagt... til gjengjeld ville jeg vel ikke hatt prinsesseseng heller... Og siden jeg altså ikke kjenner denne jenta lenger, så synes jeg det er lit vanskelig å vite... Jeg kjenner Knerten. Jeg vet at han ville elsket den brannbilsenga. Jeg vet ikke hva min enda ufødte datter vil sette pris på om noen år. Og å risikere å ha gitt ham superkul seng, og ikke finne noe annet enn kjip-seng til henne, dersom hun ikke liker brannbiler?
Men brannbilsenga, med overnatningsmulighet i skuff under, som er ventet på lager igjen i slutten av februar, hadde vært "fornuftig" på mange vis altså!
(Og Knerten har dukke, som han triller rundt i dukkevogn, altså! Bare så det er sagt.)
Jeg hadde som barn elsket å få en brannbilseng!! Gjennom hele barndommen - og til dels ennå har jeg ønsket meg en Apache-sykkel og da med speedometer. Hadde jeg kommet over det nå til en nogenlunde rimelig penge, så hadde jeg kjøpt!! LItt utenom tema, men jeg tror jeg mener at vi kan ønske oss forskjellige ting selvom vi er jenter eller gutter og det ikke må være prinsesse til jenter og bil til gutter, trur eg.. 
Men, jeg hadde sikkert kjøpt prinsessesengen da eldste var liten også, uten at det gjør meg til noe storforbruker av noe som helst. Hun hadde elsket den ca fra hun var 2,5 og virkelig fikk øynene opp for fancy-kjoler til hun var ca 4,5.
Malama: Men å ikke kjøpe en seng du har lyst til til guttungen, fordi du ikke til dags dato har funnet en finfin "jenteseng" til en baby du har i magen, det var for meg en helt merksnodig tanke!! Du har jo god tid til å finne en finfin seng, og om du da gjør det, så kan du ikke kjøpe den, fordi du ikke kjøpte "den andre" til storebror?? :troddeførstatdetbarevartull: