Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Te er sunnere enn vann (VG). Drikker du te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 09:44   #21
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Te er sunnere enn vann (VG). Drikker du te?

Jeg drikker en-to kopper te om dagen. For tiden går det i nypete med én sukett i.

Gammel 27-02-07, 09:46   #22
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, jeg drikker vann. :usunn:

Drikker nypete nesten hver kveld. I går kjøpte jeg grønn te som jeg har tenkt å erstatte 3 av de 6 daglige kaffekoppene med.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:48   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Te er sunnere enn vann(VG) Drikker du te?

Jeg drikker masse te, grønn og hvit - uten sukker eller suketter. Kjempegodt!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:49   #24
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i te, egentlig all slags te, nesten. Har gått veldig mye i sun tea, men nå drikker jeg mest grønn earl grey. Jeg bruker forøvrig en sukett i tekoppen min. Har perioder hvor jeg drikker endel te, derfor måtte jeg bare kutte ut sukker. Sukker i teen er kun på lørdager, hvis jeg husker det

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:52   #25
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kaffekjærring, men drikker et par kopper grønn te fra Twinnings med div smakstilsettinger. Noen ganger ren grønn te fra helsekosten, og hvit te som angivelig skal være "grønnere", mere sunn.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 12:10   #26
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Drikker endel te ofte av mine egne blandinger fra urtehagen Skal jeg ha kjøpete foretrtekker jeg rooibush chai massai i løsvekt. Posete til nød på jobben.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:52   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig kaffekjerring, men drikker også mye te. Det går mest i Earl Gray, Persisk Earl Gray, English Breakfast og peppermyntete. Jeg er enig i at te ikke virker vanndrivende på samme måte som kaffe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:46   #28
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=152454

Det hevder forskere ved Kings College i London som avviser den vanlige oppfatningen om at te er dehydrerende, melder BBC.

Te tilfører ikke bare kroppen væske, slik som vann, men kan i tillegg forebygge hjerteinfarkt og enkelte krefttyper, sier forskerne.

De mener det er innholdet av flavonoider, en type antioksidanter, som gjør teen bra for helsen.

Forskere fant klare bevis på at 3-4 kopper te daglig minsker risikoen for
hjerteattakk.

Jeg drikker litt te. Alternativ til kaffe som jeg ikke liker. Dette er en god grunn til å fortsette med det.

Favorittene mine nå er Eple/kanelte og Rooibush chai masaite.

Drikker du te? Hva er favoritt teen din?

Ah! De to teene digger jeg også!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:55   #29
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Drikker mye te. 5-6 kopper om dagen. Har en egen teskuff, og varierer mye.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:30   #30
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker flere kopper te om dagen - følte meg plutselig så sunn :fornøyd:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.