Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Servere hunden matrester fra annet enn matskålen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 09:01   #21
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålen

Fisefin. Men jeg syns forsovidt at det er greit at hunder ikke lærer at mat på vanlige tallerkner er "fritt villt", så av oppdragelseshensyn ville jeg ikke gjort det. Men ikke fordi det er ekkelt. Men jeg kommer jo alltid ut som megasjuske i sånne tråder som dette, enten det gjelder truse- eller pølseklypevask.

Gammel 16-02-11, 09:03   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke du er fisefin, jeg blir kvalm bare av å lese om det.

Gammel 16-02-11, 09:16   #23
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er like fisefin som deg.
Her spiser de fra sine egne matskåler. Det de får av rester blir servert der.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 09:54   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hva andre gjør bryr jeg meg lite om, såfremt alt blir vasket.
Her hjemme vasker jeg dyrenes skåler og boller for hånd, med egen kost, de får aldri mat av vårt servise. Gammel vane og praktisk fordi jeg ikke vil ta opp masse plass i oppvaskmaskina med de tingene.

Gammel 16-02-11, 10:03   #25
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Fisefin er et fint ord. :bidrar:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:05   #26
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også fisefin, og hadde nok vemmet meg ved tanke på at hunden hadde brukt tallerkenen før meg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:13   #27
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns du er helt normal. Og kattetallerken inn i oppvaskmaskinen sammen med mennesketallerker ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:21   #28
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det ikke er logisk, men jeg liker heller ikke at dyr får mat av skåler og fat som vi skal spise av etterpå. Men kattematskålene går i oppvaskmaskinen, noe annet er uaktuelt. Det er veldig veldig lite jeg vasker for hånd.

Gammel 16-02-11, 12:31   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klar over at det sannsynligvis ikke er uforsvarlig sånn bakteriemessig, så det er vel rent følelsesmessig at jeg syns katte- og hundeskåler i oppvaskmaskinen er ekkelt. Katte- og hundemat lukter jo veldig vondt, og bare tanken på å blande det inn i egen oppvask får meg til å bli litt uggen.

Ville dere vasket hamsterdoen også i oppvaskmaskin?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:37   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar bikkja hoppe opp på bordet og forsyne seg av alle matrestene etter endt måltid. Blir så mye enklere å rydde bort da!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:37   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lar bikkja hoppe opp på bordet og forsyne seg av alle matrestene etter endt måltid. Blir så mye enklere å rydde bort da!

Kan sikkert trenes til å vaske tallerknene helt opp også.

Gammel 16-02-11, 12:39   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kan sikkert trenes til å vaske tallerknene helt opp også.

Ja, om han slikker de helt rene gidder jeg ikke bruke unødvendig strøm, vann og oppvaskmiddel i oppvaskmaskinen, altså. Man er da miljøbevisst?

Gammel 16-02-11, 12:42   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

En måte å klimanøytralisere kjæledyret, rett og slett!

Gammel 16-02-11, 12:43   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg er ganske stolt.

Gammel 16-02-11, 13:39   #35
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også fisefin, og serverer dyrene mat på egne fat. Jeg synes det er ekkelt med folk som sleiker på kniven sin også. Eller stikker den så den står i smøret. Eller, grøss og gru, smuler i smøret. Jeg vet det ikke er rasjonelt, men det er ekkelt likevel.

Gammel 16-02-11, 13:40   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Smuler i smøret er en skikkelig uting, og det er vel ikke noe irrasjonelt med å synes at smøret skal holdes rent?

Gammel 16-02-11, 13:45   #37
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, men helt nye smuler er jo ikke farlig. Bare ekkelt.

Gammel 16-02-11, 13:46   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jo, livsfarlig.

Gammel 16-02-11, 14:10   #39
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten slikker på kniven sin.
Det medfører to reaksjoner:
1)Klar beskjed om at i spiser ikke på kniven! (*)
2)Klar beskjed om at nå kan den ikke brukes til å ta mer smør/leverpostei/prim/whatever fordi han har slikket på den.

Nå har han sitt eget bestikk da, fargerikt i plast fra IKEA, i hovedsak nettopp fordi han slikker på kniven. Ikke fordi vi ikke tror de blir rene i oppvaskmaskina, men det er greit med noen som ikke er så skarpe da... (også er de litt mindre og i passe håndterbar størrelse)

(*) Det medfører dog litt forvirring når mamma tidvis sier ting som "Jeg spiser med kniv og gaffel", for da mener Knerten klart at "Nei, man spiser ikke med kniven, man spiser bare med gaffelen!"

Gammel 16-02-11, 14:25   #40
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slutter aldri å forbause meg over hvor gærne dere faktisk er

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.