Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 11:13   #21
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Åhlens har en billig presskanne, mener jeg å huske.

http://www.ahlens.no/norway/aktuellt...resskanne.html

Gammel 18-02-11, 11:17   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke kaffedrikker selv, og siden jeg setter så stor pris på å bli tilbudt te når jeg er borte, så syns jeg det er greit at jeg kan gjengjelde tjenesten, ved å tilby kaffe her. Nå drikker mannen massevis av kaffe da, så det er ikke egentlig et issue, men sånn i teorien. Vi har espressomaskin, men i selskaper hvor det er mer enn et par kafedrikkende gjester så bruker vi presskanne. Den ligger i en skuff ellers.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:59   #23
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke så stor forskjell at du trenger å tenke på det. Den billige fra Ikea holder helt fint. Eller fra et annet billig sted siden du ikke bor så nærme Ikea.

Stelton har kommet med en kombinert presskanne og termokanne. Det høres jo praktisk ut. Ikke er den skrekkelig dyr heller. Den har vi kjøpt til å ha på hytta.

Er jo hjemme støtt og stadig så IKEA er ikke noe problem
Men har jo også et gavekort på Tilbords som jeg ikke helt aner hva jeg skal bruke på, så den Stelton greia kan jeg jo titte på

Niobe: kaffetrakter har jeg ikke plass til

Gammel 18-02-11, 12:07   #24
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Den Stelton kannen så jo utrolig smart ut. Det eneste aberet med vanlige presskanner, er jo at kaffen blir litt fort kald, og det slipper du jo med denne

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:12   #25
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg te drikker, men vi har kaffetrakter, så gjester som vil ha får kaffe.

Det er forresten ofte jeg blir sittende med et glass vann hos andre, for de har ikke te i huset.

Gammel 18-02-11, 12:17   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hva ville du som kaffedrikker tenkt? Hadde du syns det var rart å ikke bli tilbudt kaffe når du er på besøk?

Nei, men jeg drikker både kaffe og te. Kjenner en som bare drikker te, og sist jeg traff han sa han "kom inn og få kaffe". Neimen jøss, tenkte jeg, har han fått kaffesaker i hus nå. Kan tro jeg ble skuffet da han kom fram med et glass pulverkaffe.

En presskanne er enkel å oppbevare og enkel å lage kaffe i. Du trenger ikke investere i en dyr modell (merke) heller når den ikke er så ofte i bruk. Jeg hadde lenge en jeg kjøpte på Eurospar til kr 125.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke kaffedrikker selv, og siden jeg setter så stor pris på å bli tilbudt te når jeg er borte, så syns jeg det er greit at jeg kan gjengjelde tjenesten, ved å tilby kaffe her.

Det var et godt poeng.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:22   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde hatt Nescafeposer eller Nescafe Espresso Gold eller hva det naa er den heter. Kjöp den dyreste enkelt og greit. Den er best. Det er MYE enklere aa lage til pulverkaffe sml. med presskannekaffe (jeg har det med aa söle og faa sprut og kaffegrut overalt naar jeg presser) og holder seg mye bedre enn saann kaffe til presskannen.

Jeg synes man bör ha kaffe, te og vann aa servere til gjester. Jeg ble oppdradd til at det var disse tre tingene det var "lov" aa si at man ville ha hvis man var paa besök et sted og fikk spörsmaalet om hva man ville drikke. (I ytlandet kan man til og med spörre om en öl eller et glass vin naar man er paa kveldsmöte i huseierlaget hjemme hos naboen. Jeg trodde min mann var blitt sprö da han sa "jatakk, gjerne en öl", da han ble spurt om han ville drikke noe förste gang vi var paa saannt, men skjönte etterhvert at det var jeg som var norsk..)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:53   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kaffedrikker, og synes i grunnen kaffe er noe ethvert hjem burde kunne tilby sine kaffetoerste gjester. Jeg kan drikke instant uten problemer, og presskannekaffe er helt topp.

Jeg drikker ikke te, men har et par sorter "gjestete" i skapet.

Gammel 18-02-11, 12:54   #29
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi drikker ikke kaffe, ikke tilbyr vi gjester det heller. Tilbyr annet, det vi måtte ha. Det er da slik når vi kommer på besøk andre steder også; vi blir tilbudt kaffe, altså det de har og det de gjerne drikker.

Gammel 18-02-11, 13:09   #30
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gått for presskanne. Er selv kaffedrikker og synes det er hyggelig å bli tilbudt kaffe, spesielt sånn utpå ettermiddagen. Men det er ikke så viktig at jeg avslutter vennskap hvor dette ikke skjer altså.

Dessuten synes jeg ikke det er stress å sette på te-vann til tedrikkere. Det virker som om mange er redd for at det skal være mye styr med å lage til te.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:19   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir glad hvis folk tilbyr meg kaffe. (Og gjør de det ikke, er jeg gjerne så frekk at jeg spør pent om å få lage meg selv, i alle fall hvis det er hos folk jeg kjenner.) Hvis de har presskannekaffe, er det aldeles supert. Har de bare pulverkaffe, tar jeg like gjerne te.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:19   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dessuten synes jeg ikke det er stress å sette på te-vann til tedrikkere. Det virker som om mange er redd for at det skal være mye styr med å lage til te.

Ja, det er litt fascinerende. Hvor mye bry er det å koke vann og sette frem teposene, liksom?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:24   #33
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tilbyr bare te. De som kjenner meg vet at jeg ikke drikker te, og knapt tåler lukten av kaffe. Det er heller ikke alle kaffedrikkere som byr meg på te når jeg er på besøk, så da sitter jeg der med et glass vann.

Vi hadde overnattingsbesøk for noen år tilbake fra slekta, og én av dem begynte etterhvert å bli temmelig desperat, så hun sendte poden ut en lørdags ettermiddag for å kjøpe kaffe. Du kan tro at hun ikke ble imponert da han kom tilbake med decaf.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:26   #34
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av oss drikker kaffe, men vi har en kaffetrakter i et skap som kommer frem til de større besøkene. Om det er svigers som kommer innom som f.eks. barnevakter finner de frem pulverkaffen vår - den vet de hvor er.

Jeg lager aldri kaffe til venninneklubb for der drikker alle te.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:08   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ellers svart annerledes hvis du lurte på hva vi ville gjøre som tenkt ikke-kaffedrikkende vertskap - da ville jeg tilbudt gjestene mine kaffe. Men som kaffedrikkende gjest føler jeg ikke at vertskapet er forpliktet til å ha kaffe i hus. Skulle jeg tilbringe flere dager hos ikke-kaffeeiere, ville jeg antagelig stukket ut og kjøpt meg et glass pulverkaffe, og ikke følt at dette var noe vertskapet egentlig "burde" fikset - men var det min gjest, ville jeg sørget for å ha kaffe i hus.

Gammel 18-02-11, 14:28   #36
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Vi drikker ikke kaffe, ikke tilbyr vi gjester det heller. Tilbyr annet, det vi måtte ha. Det er da slik når vi kommer på besøk andre steder også; vi blir tilbudt kaffe, altså det de har og det de gjerne drikker.

Vi drikk ikkje kaffe, Mannen tar ein kopp te av og til så det har me vanligvis i skapet. Gjester får tilbud om vatn, brus, saft, vin eller kva vi måtte ha. Kan hende gjestane tykkjer det er sært, men det driter eg litt i kjenner eg.

Gammel 18-02-11, 14:37   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som kommer på besøk til meg og vil ha kaffe, må lage den sjøl. (Vel, etter at mannen fikk seg Nespresso-maskin, klarer faktisk også jeg å diske opp, men trakteren får de betjene på egen hånd, altså.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:44   #38
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ble nå nesten litt imponert over alle her som ikke drikker kaffe jeg. Trodde jeg var ganske enslig der gitt

Gammel 18-02-11, 14:44   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er altfor glad i kaffe, så jeg setter pris på å få en kaffekopp når jeg kommer til ikkekaffedrikkende venner. Presskannekaffe er godt og greit.

I nød spiser fanden fluer, og i nød drikker'n sikkert mye rart, så om det ikke er noe annet å få, så drikker jeg pulverkaffe med. Når jeg er på svippe-innombesøk hos min gamle får, får jeg kaffe på følgende måte: to teskjeer pulverkaffe i en kopp kaldt vann - pling i microen - hey presto - kaffe.

Men for all del - er det ikke kaffe i hus dit jeg kommer, drikker jeg te eller noe annet, grei sånn. Og te har vi i hus sjøl, i alle former og fasonger, det er så kjekt, atte.

Sist redigert av Inagh : 18-02-11 kl 15:11.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:46   #40
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi er kaffedrikkere som knapt rører te. Vi har likevel te stående i skapet til gjester som ikke drikker kaffe. Hadde det vært motsatt er jeg rimelig sikker på at jeg ville hatt kaffe stående til servering og jeg tror aldri jeg har vært på besøk hos noen tedrikkere som ikke serverer kaffe. Om så skulle skje så tar jeg et glass vann, verden går ikke i grus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.