|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#581 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten, jeg skjønner det. Hadde mitt barn blitt alvorlig syk etter å ha spist pesto, hadde jeg kastet pesto ut av huset for never to be seen again. Men nå er det ikke så farlig for menneskeheten om jeg sprer det og påvirker 13 foreldre til aldri mer å kjøpe pesto.
![]() |
#582 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenEt paradoks for vaksinemotstanderne er jo at jo flere de klarer overbevise om å ikke ta vaksinen, jo dårligere blir gruppeimmuniteten, noe som igjen svekker beskyttelsen deres egne barn har mot sykdommer som er langt farligere enn potensielle bivirkninger av MMR-vaksinen. Snakk om å skyte seg selv i ryggen.
![]() |
![]() |
#583 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Hva er det du ikke skjønner?
![]() |
#584 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke vaksinemotstander men synes de godt kunne gitt MMR på et seinere tidspunk enn 15 mnd. Gjerne for å motbevise det vi har opplevd.
![]() |
#585 |
Mother of Dragons
|
Vaksiner er jo den milde formen for selve sykdommen, så om et av mine barn fikk en sterk reaksjon på vaksinen, så hadde jeg tenkt "å shit, sykdommen kommer virkelig til å slå sterkt ut på dem". Det er faktisk det eneste logiske å tenke. Da må man ut fra det ta en risikovurdering for risikoen for at de kan bli smittet av sykdommen. I et norsk scenario med sterk gruppeimmunitet så kan man havne ut på at det kan lønne seg risikomessig å ikke vaksinere faktisk. Men da tenker jeg ikke på feber eller noe sånt altså som bivirkning, mer alvorlig allergireaksjon. Men om det er sannsynlig at barnet kan bli smittet av selve sykdommen, så er vaksinenn alltid bedre, den gir de samme reaksjonene som sykdommen, men mildere.
![]() |
#586 |
Mother of Dragons
|
De har motbevist det. Det er supergodt bevist at det å få MMR-vaksine ikke øker risiko for autisme. MMR settes til andre tider i andre land, for eksempel og de har telt opp hvor mange som er autistisk av de som har fått vaksine og av de som ikke har fått vaksine.
![]() |
#587 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenÅ utsette vaksinen kan jeg ikke se på som noen god løsning.
![]() |
#588 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenSånnf or å avsløre hvor lite jeg husker/følger med.
![]() |
#589 |
Ringskrømt
|
Jeg skjønner ikke hva historien om hvordan det er å ha et funksjonshemmet barn har å gjøre i denne sammenhengen.
![]() |
#590 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten: en ting er hva du sprer rundt deg av feilinformasjon her inne (hva du føler og hva som er dokumenter og det man bør forholde seg til er to vidt forskjellige ting), en annen ting er hva du sier til folk du kjenner og møter IRL. Sier du at vaksinen er årsaken til hans autisme, og har nære venner og/eller familie vegret seg eller avstått fra vaksinasjonsprogrammet som følge av det?
![]() |
#591 |
Crazy Cat Lady
|
Det var ikke myntet direkte på deg, men på vaksinemotstandere generelt. Jeg har full forståelse for det valget du har gjort med tanke på MMR-vaksinen, basert på dine egne erfaringer. Jeg ville ikke gjort samme valg som deg men det er ikke poenget her. Poenget er at du på grunn av dine erfaringer og din subjektive konklusjon basert på synsing og følelser framfor vitenskapelige fakta, advarer andre mot å vaksinere sine barn. Det er ikke greit i mine øyne.
![]() |
![]() |
#592 |
Travelt opptatt
|
Vi tok den tidligere (10-11 mnd) fordi vi skulle til Afrika (til et høyrisikoområde for meslinger, stappa fullt av rike engelske steiner-tilhengere) på ferie. Da måtte vi ta den en gang til, fordi de ikke kunne garantere at en så liten unge utviklet nok antistoffer. Kanskje det hadde noe med ammingen å gjøre også? Jeg husker ikke helt... Men lille skatt fikk ihvertfall MMR to ganger.
![]() |
#593 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror det bare gis én gang nå, men vi tok den vel i 6. klasse i vår tid.
![]() |
#594 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg bor i gammle oslo og har barn som er seks mnd for ung til å få vaksinen....IKKE HAPPY.
![]() |
#595 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg forstår redselen, jeg gjør det, men jeg syns det er vondt at du skal gå og føle der på en måte er "din feil" at barnet ditt utviklet autistiske trekk på grunn av at du lot ham få MMR-vaksinen.
![]() |
#596 |
Passiv
|
Jeg kjenner at jeg blir sint og oppgitt når du skriver sånt som dette. Nok en gang hevder du at vaksinen var det som forårsaket at ditt barn ble sykt. Etter at du på direkte spørsmål har sagt at det sammenfalt i tid sånn at det skremte deg - men ikke konkludert at det var vaksinen som forårsaket det. |
![]() |
![]() |
#597 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenHva med de barna som får de samme symptomene og har det samme hendelsesforløpet som ditt barn, Pesten, men som ikke er vaksinert på forhånd? Tilfeldig, eller?
![]() |
#598 |
maler
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenEt relevant spørsmål er også at hva nå om det er enkelte barn som får utløst en nevrologisk lidelse av en vaksine. (Selv om det er tilbakevist at dette er noen tendens, er det umulig å si vitenskaplig at det ikke er noen barn som får sin sykdom utløst av en vaksine). Tror man da at de aktuelle sykdommene ville være en bedre løsning? Vi snakker om svekkede virus her, mens en sykdom evt vil ramme i fullt monn. Med de kjente, men delvis glemte alvorlige nevrologiske bivirkningene de fører med seg.
![]() |
#599 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenKatta
![]() |
#600 |
Mother of Dragons
|
Det er nettopp det. Som Guillain-Barré som kan i enkelte tilfeller utløses av influensasykdom og i mindre monn influensavaksine. Om man da ikke har skikkelig gruppeimmunitet så er det jo derfor uansett bedre å ta vaksinen. '
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|