Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 22:40   #621
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Har du en sånn regel at du bare prikker en om dagen?

Jeg er skikkelig dårlig på å prikke. Så dagens finnes ikke hos meg. Nå delte jeg ut det jeg kunne. Alt eller ikke noe er vel mer passende for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:56   #622
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror det du opplever her er at folk diskuterer sak selv om du legger inn en personlig historie. Alle som legger inn slike subjektive historier på FP risikerer å få det plukket fra hverandre med et venlig "jeg skjønner at du har opplevd deg sånn, men det finnes faktisk ikke bevis for at det er noen årsakssammenheng". Mange andre steder vil du oppleve at folk ikke diskuterer mot deg når du kommer med en personlig erfaring, det legger ofte lokk på mange diskusjoner. Det er ingen her som er imot deg for det du har opplevd, det er ingen som betviler det du har opplevd og det er ingen som ikke skjønner valget ditt overfor andre barn. Men at man ikke er enig med deg i konklusjonen du trekker om allmenngyldig årsakssammenheng må du regne med når du poster på et diskusjonsforum med rimelig oppegående mennesker.

Helt greit det. Skjønner den men da hopper jeg inn i noen andre tråder mens dere får diskutere videre

Gammel 19-02-11, 04:32   #623
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det kan ikke være hele historien ellers ville man nok sett at autisme kom etter generelle barnesykdommer.
Såvidt jeg vet later symptomene til å utvikle seg gradvis, men ikke nødvendigvis i jevn takt, så at utviklingen plutselig skyter fart under visse infeksjoner, det er slett ikke umulig. Men jeg vet ikke.

Når det gjelder infantil autsme skal de diagostiske kriteriene være oppfylt før treårsalder når det gjelder dagens diagnosesystem. Med tanke på de enorme forskjellene som eksisterer mht barns utvikling er det jo ikke usannsynlig det du skisserer. Det kan dessuten mer enn tenkes at man i fremtiden vil tenke annerledes om utviklingsforstyrrelser.

(men jeg blir så sjempesur på dem jeg kjenner som hevder at sykdom som f.eks meslinger egentlig er sjempebra og fint og utviklende for barna. Kan hende det, men en del dør eller får livsvarige skader! Lissom.)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:45   #624
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Fålkets infå! viktig å høre på dem gitt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:01   #625
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg klarer desverre ikke å svare alle her så jeg logger av iallefall fra denne tråden. Ikke min hensikt å bli rødprikket herifra til månen og få dårlige komentarer på ryktebørsen- dog jeg skjønner at mange ikke vil tenke at alle vaksiner er bra. .......

For meg blir det litt barnslig tullete å rødprikke Pesten for erfaringene hun har og de (feilaktige) konklusjonene hun trekker av dem. Er det virkelig meningen med prikkesystemet?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:32   #626
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rødprikket Pesten fordi hun fortsetter å spre feilinformasjon, jeg ville aldri rødprikket innlegg hvor hun deler sin historie og sine erfaringer med oss.

Gammel 19-02-11, 13:54   #627
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg rødprikket Pesten fordi hun fortsetter å spre feilinformasjon, jeg ville aldri rødprikket innlegg hvor hun deler sin historie og sine erfaringer med oss.

Jeg skjønte det etter å ha tenkt litt. Innlegget mitt burde ikke vært skrevet, men å slette det blir vel også litt teit.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:04   #628
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

For meg blir det litt barnslig tullete å rødprikke Pesten for erfaringene hun har og de (feilaktige) konklusjonene hun trekker av dem. Er det virkelig meningen med prikkesystemet?

Jeg grønnprikket Pesten med en klem fordi hun har hatt en vond historie. Så sa jeg hva jeg mente i tråden om å spre propaganda som gjør at folk vil være redde for å vaksinere barn mot alvorlige sykdommer.

Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:21   #629
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ta deg tid fra din travle hverdag og svare på disse spørsmålene, Pesten?

Pesten: en ting er hva du sprer rundt deg av feilinformasjon her inne (hva du føler og hva som er dokumenter og det man bør forholde seg til er to vidt forskjellige ting), en annen ting er hva du sier til folk du kjenner og møter IRL. Sier du at vaksinen er årsaken til hans autisme, og har nære venner og/eller familie vegret seg eller avstått fra vaksinasjonsprogrammet som følge av det?

Hva med de barna som får de samme symptomene og har det samme hendelsesforløpet som ditt barn, Pesten, men som ikke er vaksinert på forhånd? Tilfeldig, eller?

Gammel 19-02-11, 15:02   #630
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan du ta deg tid fra din travle hverdag og svare på disse spørsmålene, Pesten?

Skal benytte anledningen og si at jeg har nok skremt flere bekjente til å ikke gi barna sine MMR. Men det er bare fordi de kjenner oss og har kjent storebror som baby. Noen har også valgt å dele den opp.
Jeg tror IKKE vaksinen gir autisme til barn men at det er noe i vaksinen som har gitt gutten min en reaksjon som da har utløst autisme. At det er MMR som har trigget autismen. Hmm må se på det i kveld for her er det full action hver gang mor setter seg på dataen.

Gammel 19-02-11, 15:03   #631
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

De har sikkert spist tomatsuppe Skremmern. I følge min eks er tomatsuppe djevels verk etter han fikk omgangssyken etter å ha spist det en gang. Han har ikke spist tomatsuppe siden, for han er overbevist om at det var tomatsuppens feil at han ble syk.

Gammel 19-02-11, 15:03   #632
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Har ikke svar på nr 2 enda men det kommer.

Gammel 19-02-11, 15:04   #633
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

De har sikkert spist tomatsuppe Skremmern. I følge min eks er tomatsuppe djevels verk etter han fikk omgangssyken etter å ha spist det en gang. Han har ikke spist tomatsuppe siden, for han er overbevist om at det var tomatsuppens feil at han ble syk.

Beklager men dette innlegget skjønte jeg ikke.

Gammel 19-02-11, 15:09   #634
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Pesten: Jeg tror Maylen mener at det kan ha vært noe i tomatsuppen som har gitt eksen hennes en reaksjon som da har utløst omgangssyke.

Gammel 19-02-11, 15:12   #635
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor deles vaksinen opp? Og hva gjør at man velger det i stedet for hele vaksinen med det samme?

Gammel 19-02-11, 15:24   #636
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Hva er poenget med å være så forbanna spydig?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 15:28   #637
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skal benytte anledningen og si at jeg har nok skremt flere bekjente til å ikke gi barna sine MMR. Men det er bare fordi de kjenner oss og har kjent storebror som baby. Noen har også valgt å dele den opp.
Jeg tror IKKE vaksinen gir autisme til barn men at det er noe i vaksinen som har gitt gutten min en reaksjon som da har utløst autisme. At det er MMR som har trigget autismen. Hmm må se på det i kveld for her er det full action hver gang mor setter seg på dataen.

Dette gir ikke mening. Enten tror du vaksinen gir autisme, eller så tror du ikke vaksinen gir autisme. Det du skriver her minner mer om å prøve å ri flere hester på en gang - du vil egentlig si at du mener vaksinen gir autisme, men så tør du ikke si det helt høyt liksom.

Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 16:15   #638
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Men det er bare fordi de kjenner oss og har kjent storebror som baby. Noen har også valgt å dele den opp.

Interesant.... hvordan har de fått til det???

Jeg har jobbet ganske intenst for å få delt opp denne vaksinen siden mine er i risikogruppen for bla. adhd og det er pittelitt forskning som kan antyde at det kan finnes en utløsende effekt om man leter veldig veldig godt og er litt ukritisk i forskningen sin( så godt som avkreftet nå, men dette var for seks og ti år siden.)

- Folkehelsa er helt kategorisk på å avslå søknader om oppdeling det finnes ikke enslig meslinge vaksine rett og slett, vi fikk beskjed om at det ikke er i produksjon, så selv med barn hvis søsken har hatt kraftige bivirkninger av vaksinen blir svaret enten eller.

Jeg vil nemlig gjerne ha meslingevaksine i min minste så raskt som mulig og mmr har nedre grense på 9 mnd.

Gammel 19-02-11, 22:26   #639
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det vaksinemotstandere hovedsaklig reagerer på er alle de sckumle stoffene i vaksinen. En jeg snakket med sa at staten holdt det hemmelig, og at hun hadde spurt hva som egentlig er i dem, uten å få svar.

Jeg er oppvokst blant frittgående og velmenende hippier som dessverre ikke vet hva en vaksine er. De tror at vaksiner svekker immunforsvaret og på en måte bedøver det fra å jobbe selv. De tror at sykdommen styrker deg, dersom den ikke dreper deg. De er naive på hvilke skader sykdommen kan gi og bagatelliserer hvor mange som faktisk er dødd eller skadet av disse sykdommene.

En sånn som Pesten ville nok fått dem til å nikke veldig og si Hva var det jeg sa med høy stemme.

Dette er forøvrig de som ikke ga barna fluor, fordi noen kaniner ved en fluorfabrikk i Tyskland hadde fått så sterke tenner at de ikke ble slitt ned og døde med lange tenner, ute av stand til å spise. Ergo er fluor livsfarlig.

Gammel 19-02-11, 23:41   #640
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Pesten: Jeg tror Maylen mener at det kan ha vært noe i tomatsuppen som har gitt eksen hennes en reaksjon som da har utløst omgangssyke.

Jeg skjønte den ikke fordi jeg kunne ikke forstå at noen kunne skrive noe så simpelt.

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.