|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingVi brukte hele egget da jeg laget il julaften. Vurderer å lage det igjen til nyttårsaften (annet selskap).
|
|
|
#23 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Oppskrift på dronning Maud-pudding
Derfor bruker jeg denne kverna
|
|
|
|
#25 |
|
Unik
|
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingViss ein kun bruker eggeplommene blir den litt finare.
Nobody is perfect. My name is Nobody. Sist redigert av Hjertensfryd : 29-12-07 kl 20:49. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingLagde Dronning Maud pudding som jeg hadde med i en lutefisk middag hos venner. Det var stor suksess! Brukte 1 helt egg og 5 plommer til 6 dl fløte. Hadde ikke portvin, brukte 0,5 dl sherry, det ga en fin spiss til smaken. Brukte 150 g revet sjokolade, såpass må det være. Hadde mandarinskiver marinert i krydret lake til, det ga en frisk ekstra smak. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oppskrift på dronning Maud-pudding
Dette er den ekte dronning Maud fromasjen
|
|
|
#36 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingI oppskriften til 6 egg og 6 dl fløte skulle det være 10 plater gelatin. Jeg synes det var litt mye. Har noen prøvd med færre plater? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingMin oppskrift er veldig lik den første her, men er halvert. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Oppskrift på dronning Maud-puddingp { margin-bottom: 0.21cm; } Min oldemor Halvorine Haktorsdotter (gift Eliassen) fra Bråtveit i Sveio komponerte den originale Dronning Maud Puddingen til kongebesøket i 1906 og dette er den originale oppskriften og fremgangsmåten. |
|
|
|
![]() |
|
|