|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny PC - eller Mac?Får å si det slik - det er et stort utvalg av pc-er, og det er der gode og dårlige modeller. Når det gjelder omstarter opplever jeg behovene som svært sjeldne - det er når det er noen oppdateringer, og de er ikke så ofte - og Mac-en må også omstartes gjerne ved oppdateirngene. Hvor lang tid det tar å omstarte maskinen blir for meg egentlig ganske likegyldig ettersom det er såpass sjeldent det må til.
|
|
|
#22 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Mac. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Nå ble jeg faktisk litt i tvil... |
|
|
|
#24 |
|
Sv: Ny PC - eller Mac?
T520 og W520 ble lansert i går, og tar enda noen uker før de er tilgjengelig her. Forskjellen mellom T520 og W520 er vel at W520 kan leveres i noe kraftigere konfigurasjon og med bedre skjerm. W520 er vel det man vil kalle "Mobil profesjonell arbeidsstasjon". Litt usikker på hva prisene helt blir på denne i de mest aktuelle konfigurasjonene - har kun mottatt "veiledende fra kr"-priser til nå. W520 blir rettet mot blant annet profesjonelle innenfor 3D, bildebehandling, grafisk arbeid osv. T520 er gjerne den mer "vanlige modellen".
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Må sjekke ut den nye T-modellen med SSD da skjønner jeg. Skal uansett ikke kjøpe pc i dag, så har tid til å vente til den kommer. |
|
|
|
#26 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Som sagt mrc, jeg har ikke bred erfaring, bare min erfaring.
|
|
|
#27 |
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Macbook Pro ha vel aldri kostet 7000 kr ny? Kanskje vanlig Macbook du tenker på? Billigste Macbook Pro koster vel nå 10 000kr elns, mens Macbook starter på 8500...
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ny PC - eller Mac?MacBook Pro til 7000,- høres liksom for godt ut til å være sant. Jeg betalte jo mer for min gamle iBook i sin tid...
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Kanskje jeg ikke vil ha Mac allikevel? |
|
|
|
#30 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ny PC - eller Mac?Jeg tror jeg må lete fram kvitteringen, for jeg mener vitterlig at jeg ga rundt 7000 for min MacBook Pro (det står i alle fall det på skjermen min.
|
|
|
#31 |
|
Nå var vel dette i USA, hvor Mac-er er noe rimeligere og medverdiavgiften i svært mange stater er langt under det man betaler i Norge.... Men 15" MBP har vel selv ikke der ligget noe lavere enn 1500 dollar. I dag er rimeligste Macbook Pro 15" på 1800 dollar før salestax. 13" MBP, som strengt tatt bare er Macbook i annet chassis, koster fra 1200 dollar i dag hos Apple. Det har vel sjeldent vært spesielle tilbud på dette - mulig butikkene i USA kan ha hatt noe. Normalt sett er vel Mac-ene 1000-2000 kr rimeligere i USA.
|
|
|
#32 |
|
Sony har jeg så langt ikke så veldig mye praktisk erfaring med. Bare testet et par modeller. Rent spesifikasjonsmessig er det jo en kraftpakke på mange måter. Jeg har kanskje ikke så høy tro på at batteridriftstiden nødvendigvis er så lang på denne.
|
![]() |
|
|