Sv: Kosttilskudd er farlig
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Dette synes jeg er et veldig interessant poeng i akkurat den diskusjonen. Mange ser ut til å mene at leger og legemiddelindustrien er slemme og umoralske fordi de tjener penger på folk som er syke, mens alternative behandlere og helsekostindustrien er snille og moralske fordi de ... eh, hjelper folk uten tanke på å tjene penger selv? 
Neida, begge bransjene kan være kyniske, men jeg stusser over at det oftest går andre veien. Det er ingen som reagerer om man kritiserer helsekostbransjen, men åpner man kjeften om legemiddelindustrien så er det rabalder med en gang. Jeg vet at legemiddelindustrien redder millioner av liv, og takk Gud for at den finnes. Men samtidig dør tusenvis av mennesker av bivirkninger hvert år. Det er vel et "nødvendig onde". Det er synd at legemiddelindustrien og helsekostbransjen motarbeider hverandre hele tiden, de kunne vel heller samarbeidet, for begge partene har mye positivt å bidra med.
Men er ikke helsekostbransjen regulert? Norge har jo verdens strengeste regler på kosttilskudd.
|