Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ja det er bare meg igjen ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 19:52   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ja det er bare meg igjen ...

Nå er dere litt lei av meg sikkert..
Nå har jeg funnet ut at vi har eksamen i uke 19, 21 og 24 så da har vi studieuker i mellomtiden, så da kan jeg ta meg en ferie i uke 22 eller 23 med mine små søtinger. Kan jo lese til den siste eksamen når ungene sover på kvelden. da er prisene billigere siden det ikke er i skoleferien..

HVa vil dere ambefale..

jeg snuser litt på en uke i london, amsterdam, københavn, en eller annen storby med mye kjekt å oppleve for alle oss tre.. men der er det jo ingen strand, noe som jeg har litt lyst at klumpen skal få oppleve.. men han er derimot hysterisklangtovergjennomsnittet interessert i busser (spesielt dobbeldeckerne) og tog/undergrunn.

jeg snuser litt på en typisk sydentur med allinclusive så vi bare kan lene oss tilbake og nyte.

også tenker jeg litt på å dra ned til danmark til et feriehus ved en strand.. men det må være lett å komme seg dit uten bil... sykkel kanskje? eller blir det for ambesiøst?
hva tenker dere?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 19:57   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ja det er bare meg igjen ...

Jeg har vært både på storbyferie og charterferie med småbarn,
og hadde jeg skulle reist alene så hadde det helt klart blitt chartertur til sydligere strøk.
Vi reiser til Kypros i uke 24 med allincl. og tror det blir veldig bra når jeg reiser alene med ungene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:00   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke orket bytur alene med to små barn. jeg mener å ha hørt at lillebror hos deg ikke akkurat er rolig og bedagelig? Det blir for mye gåing, for mye venting og sånn, tenker jeg. Da har jeg definitivt heller valgt chartertur.

(Men nå kan det være at jeg er innmari lat og altså)

Gammel 26-02-11, 20:01   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestilte ikke du tur?

Gammel 26-02-11, 20:04   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle jeg dratt på ferie alene med barna ville det blitt charterferie i "Syden". Deilige, late dager med is, god mat, basseng og kos (og gjerne Lollo/Bernie eller Bamseklubb, så du får et par timer fri av og til). Ikke stress i en storby.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:08   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bestilte ikke du tur?

jo.. men kan endre litt.. hvertfall dato, nå som jeg har fått vite hvordan eksamen er lagt opp.

Jeg er oppvokst i storby jeg, og er ikke den som elsker å gå i butikker selv, så ser ikke for meg en tradisjonell storbyferie.. heller gå i parker og se på spennende ting..
men ser helt klart at en sydentur hadde vært mer avslappende sikkert..

har bestilt tur til kypros i uke 24, men tenkte evt. å endre den til uke 22 eller 23.. eller avbestille og bestille noe annet..

Gammel 26-02-11, 20:08   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke heller valgt storbyferie alene med to så små. Vil heller bade enn å tvilholde på småtasser i stor trafikk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:16   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde ikke heller valgt storbyferie alene med to så små. Vil heller bade enn å tvilholde på småtasser i stor trafikk.

Signerer. Jeg hadde reist på samme turen du har bestilt, og bare endret datoene.

Gammel 26-02-11, 20:20   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

da er det avgjort

Gammel 26-02-11, 20:28   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror den kyprosturen din blir knall. Om den så er en uke tidligere blir den jo bare litt billigere.

Gammel 26-02-11, 20:32   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

ja 12000 for 1 uke med 2 barn.. all mat og drikke inkl.
blir nok overvekt på flyet med alle pedbøkene tenker jeg.. men men..

Gammel 26-02-11, 20:33   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ja 12000 for 1 uke med 2 barn.. all mat og drikke inkl.
blir nok overvekt på flyet med alle pedbøkene tenker jeg.. men men..

Det høres jo knall ut! Jeg hermet jo etter deg så jeg skal også dit. Jeg slengte på såpass mye tillegg i form av barneklubb og ekstragreier at jeg tror jeg endte på type 16000 men det er likevel overkommelig.

Gammel 26-02-11, 20:36   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

det er det absolutt.. det er et flott tilbud for de som reiser alene med barn. bare synd det er utenfor skoleferien.. det skulle vært mulighet for det for alle.

Gammel 26-02-11, 20:47   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg er oppvokst i storby jeg, og er ikke den som elsker å gå i butikker selv, så ser ikke for meg en tradisjonell storbyferie.. heller gå i parker og se på spennende ting..
men ser helt klart at en sydentur hadde vært mer avslappende sikkert..

Jeg er jo også oppvokst i "storby" - men sier det ut fra våre erfaringer fra i fjor sommer. Vi var da i Stockholm. Min favorittby i hele verden, omtrent - hadde planer om late dager ute i skjærgården, ispising i gamla stan, lunsj på waldemarsudde. Uansett - vi var der - varmen var til å ta og føle på og hele stockholm ville ut til skjærgården - dermed kø, kø, kø...bussene var fulle, det var varmt og klamt og vi var rett og slett ganske så sure på den ferien - vi var i tillegg to voksne og to barn - som begge er svært rolige og bedagelige av seg.

Gammel 26-02-11, 21:28   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det høres jo knall ut! Jeg hermet jo etter deg så jeg skal også dit. Jeg slengte på såpass mye tillegg i form av barneklubb og ekstragreier at jeg tror jeg endte på type 16000 men det er likevel overkommelig.

Samme her, slengte på litt ekstra her også, selv om det ikke ble så dyrt som deres....
Vurderer å forhåndsbestille flyseter også, så vi kanskje kan slippe å ha noen foran oss (så at de setene fortsatt er ledige).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 00:49   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sydenferie høres mest avslappende ut. Det gir sikkert mest overskudd til å lese litt til eksamen også.

Gammel 27-02-11, 08:50   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

det er nok det beste. Blir godt dette her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.