Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

P-pille-paranoia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 20:34   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

At hormonpreparater forurenser var ukjent for meg.
Jeg er enig i at det på et vis er betenkelig å tilføre kroppen hormoner, samtidig ser jeg ikke mange gode alternativer for unge mennesker som ikke ønsker å sterilisere seg.
Kondom er sikkert, men samtidig føler mange at det ikke er noe særlig når man er i et fast forhold.

Det er sjølsagt viktig å forebygge uønskede graviditeter, både ut fra et samfunnsperspektiv og for den enkelte.
Aborter belaster et helsevesen som allerede strever med ressursknapphet. For den enkelte er det en viss risiko for fysiske komplikasjoner og psykiske reaksjoner på inngrepet.

Det er heller ingen ønskesituasjon at unge mennesker i en ustabil livssituasjon skal få barn de ikke føler seg rede til å ta seg av.
Å få barn tidlig er en prøvelse for forholdet, de ser seg kanskje nødt til å avbryte utdanning og de er kanskje ikke modne nok til å sette til side sine egne behov for å ivareta barnets interesse. Dette kan være grunnlag for økonomiske og sosiale problemer som rammer både barnet, foreldrene og samfunnet generelt.
La meg understreke at jeg ikke mener at det er tilfelle for alle unge foreldre! Poenget mitt er bare at det må være enkelt å unngå uønskede graviditeter.

Alle legemidler gir bivirkninger, enten det er antiotika, blodtrykksmedisin, prevensjon, psykofarmaka eller annet. Spørsmålet er egentlig hva som veier tyngst på vektskåla; ønsket virkning/konsekvenser av å ikke ta medikamentet eller fraværet av bivirkningene. Som regel er folk i stand til å ta dette valget sjøl, men jeg betviler ikke at mange leger har et klart forbedringspotensiale når det gjelder å informasjon om medikamentet generelt og bivirkninger spesielt.

Sist redigert av Fadese : 01-10-06 kl 20:57.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.