Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken vei sitter barnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken vei sitter barnet i bilen?
0- 1 år, bakover 34 12,59%
1- 2 år, bakover 34 12,59%
2- 3 år, bakover 53 19,63%
3- 4 år, bakover 37 13,70%
4- 5 år, bakover 21 7,78%
5- 6 år, bakover 4 1,48%
6-7 år, bakover 1 0,37%
0-1 år forover 0 0%
1-2 år, forover 3 1,11%
2-3 år, forover 6 2,22%
3-4 år, forover 22 8,15%
4-5 år, forover 42 15,56%
5-6 år, forover 78 28,89%
6-7 år, forover 53 19,63%
7+ forover 122 45,19%
7+ bakover 1 0,37%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 270. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 19:39   #61
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hvorfor ser du ikke for deg det?'

Hvorfor tror du? 7+-barn begynner å bli ganske lange og store som regel, og setter nok også pris på å se framover mtp kommunikasjon i den alderen, også pga bilsyke som ofte er mer vanlig jo større barna blir.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:40   #62
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillesøster sitter bakovervendt, 7-åringen fremovervendt - han satt bakovervendt til han var godt og vel 5 år.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:40   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Mine på straks 6 og 9 år sitter forovervendt i beltestol og pute (avhengig av bil).

Hvem har svart bakovervendt på 7 år +? Jeg ser det ikke helt for meg...

Jeg tror glatt eldstemann på 5,5 år kan sitte bakovervendt til over 7 år. Han er 108 cm og 18 kg nå. Men nå blir han nok snudd når minsten trenger større sete, hvertfall i den minste bilen. Det blir vel over sommeren en gang.

Jeg synes det er vanskeligere å tro at toåringer ikke får plass bakovervendt, når femåringen sitter bakovervendt i min Toyota Yaris.

Gammel 02-03-11, 19:42   #64
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både 5 åringen og 8.5 åringen sitter fremover.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:43   #65
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror glatt eldstemann på 5,5 år kan sitte bakovervendt til over 7 år. Han er 108 cm og 18 kg nå. Men nå blir han nok snudd når minsten trenger større sete, hvertfall i den minste bilen. Det blir vel over sommeren en gang.

Joda, men 7+ kan jo også være 10-11 år.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-03-11, 19:45   #66
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min unge skal sitte bakover så lenge det er praktisk mulig. Dersom det blir for trangt før han fyller fire, bytter vi bil, og skulle han bli bilsyk innen han er fire, slutter vi å kjøre bil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:46   #67
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor tror du? 7+-barn begynner å bli ganske lange og store som regel, og setter nok også pris på å se framover mtp kommunikasjon i den alderen, også pga bilsyke som ofte er mer vanlig jo større barna blir.

Se fremover mtp kommunikasjon? De kan fint kommunisere selv om de sitter bakovervendt altså.
Jeg tror min pode int kan sitte bakover når han er 7 -8 år også,uten problem.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:47   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3-åringen sitter bakovervendt, 11- og 9-åringen forover.

Gammel 02-03-11, 19:48   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Se fremover mtp kommunikasjon? De kan fint kommunisere selv om de sitter bakovervendt altså.
Jeg tror min pode int kan sitte bakover når han er 7 -8 år også,uten problem.

Det kan de sikkert, jeg ser ikke på det som optimalt mht kommunikasjon med barna på lange turer, og ville heller ikke hatt min niåring bakovervendt uansett, en som er over 1,30 er altfor lang i våre biler.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-03-11, 19:50   #70
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes jo også biler med bakovervendte seterader, så selv voksne kan jo sitte baokovervendt.

Gammel 02-03-11, 19:52   #71
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror - snart 6 sitter fremovervendt i beltestol, lillebror på 3 sitter bakovervendt - og gjør det nok i ett år til vil jeg tro.

Gammel 02-03-11, 19:54   #72
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan de sikkert, jeg ser ikke på det som optimalt mht kommunikasjon med barna på lange turer, og ville heller ikke hatt min niåring bakovervendt uansett, en som er over 1,30 er altfor lang i våre biler.

Men altså, det er uten tvil den tryggeste veien å sitte. Til og med for voksne.

Det finnes store speil, og høre gjør de jo (eller ikke...) uansett hvilken vei de sitter.

Jeg setter meg i bakovervendte seter hvis jeg finner, på tog eller buss...

Gammel 02-03-11, 19:56   #73
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

og skulle han bli bilsyk innen han er fire, slutter vi å kjøre bil.

Seriøst?

Gammel 02-03-11, 20:04   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Men altså, det er uten tvil den tryggeste veien å sitte. Til og med for voksne.

Det finnes store speil, og høre gjør de jo (eller ikke...) uansett hvilken vei de sitter.

Jeg setter meg i bakovervendte seter hvis jeg finner, på tog eller buss...

Ingen tvil om det, men det må være praktisk mulig også. Også er jo en risiko uansett å bevege seg ute, gående eller med bil og man er heller ikke sikret at man overlever selv om man sitter bakovervendt. Så jeg ser ikke helt for meg å plassere meg selv bakovervendt i passasjersiden mens mannen kjører altså. Og med niåringen blir det vanskelig, selv seksåringen som er liten av vekst.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-03-11, 20:05   #75
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror på snaut fire sitter bakovervendt. Sitter nok slik fram til sommeren. Han vokser snart ut av setet både på høyde og vekt. Han er en stor gutt.

Storesøster på 7 sitter i beltestol. Hun satt bakovervendt til hun var 5.5 år.

Gammel 02-03-11, 20:08   #76
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vesla på to år og ni måneder sitter bakovervendt, åtteåringen sitter i beltestol og tiåringen på pute. De to eldste på 15 og snart 18 sitter kun i sele.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:12   #77
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Storesøster (snart 7) sitter framover. Hun ble snudd da hun var omtrent 4. Lillesøster (4 år 1 mnd) sitter bakover, og kommer til å gjøre det en god stund til. I hvert fall til hun når vektgrensen om en kilo eller to.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Begge mine også.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:17   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Input:
og skulle han bli bilsyk innen han er fire, slutter vi å kjøre bil.

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Seriøst?

Pjokken her blir bilsyk, og vi har valgt å droppe å kjøre på turer særlig lengre enn 10 min med ham. Ergo har vi nesten sluttet å kjøre med ham. For oss er dette et lettere valg enn å skulle prøve og snu ham fram for å se om det hjelper. Nå bor vi forholdsvis sentralt slik at det ikke akkurat er et kjempestort offer.

Gammel 02-03-11, 20:19   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten er 3,5 år. Han sitter bakovervendt. Besteforeldrene forteller oss at han er altfor stor for slikt nå, men det er han slett ikke. Setet vi har nå går til 18 kilo. Han er 16 nå (men de siste kiloene kommer langt saktere). Det neste setet hans er en beltestol, men det er en stund til han trenger det.

Snuppa er 6 år og sitter forovervendt i beltestol.

Gammel 02-03-11, 20:20   #80
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine sitter forover. Åtteåringen i beltestol i baksetet, og han over tyve sitter som regel bak rattet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.