|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilken vei sitter barnet i bilen? | |||
| 0- 1 år, bakover |
|
34 | 12,59% |
| 1- 2 år, bakover |
|
34 | 12,59% |
| 2- 3 år, bakover |
|
53 | 19,63% |
| 3- 4 år, bakover |
|
37 | 13,70% |
| 4- 5 år, bakover |
|
21 | 7,78% |
| 5- 6 år, bakover |
|
4 | 1,48% |
| 6-7 år, bakover |
|
1 | 0,37% |
| 0-1 år forover |
|
0 | 0% |
| 1-2 år, forover |
|
3 | 1,11% |
| 2-3 år, forover |
|
6 | 2,22% |
| 3-4 år, forover |
|
22 | 8,15% |
| 4-5 år, forover |
|
42 | 15,56% |
| 5-6 år, forover |
|
78 | 28,89% |
| 6-7 år, forover |
|
53 | 19,63% |
| 7+ forover |
|
122 | 45,19% |
| 7+ bakover |
|
1 | 0,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 270. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?
Hvorfor tror du? 7+-barn begynner å bli ganske lange og store som regel, og setter nok også pris på å se framover mtp kommunikasjon i den alderen, også pga bilsyke som ofte er mer vanlig jo større barna blir.
|
|
|
#62 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Lillesøster sitter bakovervendt, 7-åringen fremovervendt - han satt bakovervendt til han var godt og vel 5 år. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror glatt eldstemann på 5,5 år kan sitte bakovervendt til over 7 år. Han er 108 cm og 18 kg nå. Men nå blir han nok snudd når minsten trenger større sete, hvertfall i den minste bilen. Det blir vel over sommeren en gang.
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Både 5 åringen og 8.5 åringen sitter fremover. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Nek er allrighte dyr
Joda, men 7+ kan jo også være 10-11 år.
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Min unge skal sitte bakover så lenge det er praktisk mulig. Dersom det blir for trangt før han fyller fire, bytter vi bil, og skulle han bli bilsyk innen han er fire, slutter vi å kjøre bil.
|
|
|
|
#67 |
|
Drømmer
|
Se fremover mtp kommunikasjon? De kan fint kommunisere selv om de sitter bakovervendt altså. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Nek er allrighte dyr
Det kan de sikkert, jeg ser ikke på det som optimalt mht kommunikasjon med barna på lange turer, og ville heller ikke hatt min niåring bakovervendt uansett, en som er over 1,30 er altfor lang i våre biler.
|
|
|
#70 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Det finnes jo også biler med bakovervendte seterader, så selv voksne kan jo sitte baokovervendt.
|
|
|
|
#71 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Storebror - snart 6 sitter fremovervendt i beltestol, lillebror på 3 sitter bakovervendt - og gjør det nok i ett år til vil jeg tro.
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men altså, det er uten tvil den tryggeste veien å sitte. Til og med for voksne.
|
|
|
#74 |
|
Nek er allrighte dyr
Ingen tvil om det, men det må være praktisk mulig også. Også er jo en risiko uansett å bevege seg ute, gående eller med bil og man er heller ikke sikret at man overlever selv om man sitter bakovervendt. Så jeg ser ikke helt for meg å plassere meg selv bakovervendt i passasjersiden mens mannen kjører altså.
|
|
|
#75 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Lillebror på snaut fire sitter bakovervendt. Sitter nok slik fram til sommeren. Han vokser snart ut av setet både på høyde og vekt. Han er en stor gutt.
|
|
|
#76 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Vesla på to år og ni måneder sitter bakovervendt, åtteåringen sitter i beltestol og tiåringen på pute. De to eldste på 15 og snart 18 sitter kun i sele.
|
|
|
#77 |
|
trøtt
|
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Storesøster (snart 7) sitter framover. Hun ble snudd da hun var omtrent 4. Lillesøster (4 år 1 mnd) sitter bakover, og kommer til å gjøre det en god stund til. I hvert fall til hun når vektgrensen om en kilo eller to.
|
|
|
#78 |
|
Ekvilist
|
Pjokken her blir bilsyk, og vi har valgt å droppe å kjøre på turer særlig lengre enn 10 min med ham. Ergo har vi nesten sluttet å kjøre med ham. For oss er dette et lettere valg enn å skulle prøve og snu ham fram for å se om det hjelper. Nå bor vi forholdsvis sentralt slik at det ikke akkurat er et kjempestort offer.
|
|
|
#79 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?Knerten er 3,5 år. Han sitter bakovervendt. Besteforeldrene forteller oss at han er altfor stor for slikt nå, men det er han slett ikke. Setet vi har nå går til 18 kilo. Han er 16 nå (men de siste kiloene kommer langt saktere). Det neste setet hans er en beltestol, men det er en stund til han trenger det.
|
|
![]() |
|
|