Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken vei sitter barnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken vei sitter barnet i bilen?
0- 1 år, bakover 34 12,59%
1- 2 år, bakover 34 12,59%
2- 3 år, bakover 53 19,63%
3- 4 år, bakover 37 13,70%
4- 5 år, bakover 21 7,78%
5- 6 år, bakover 4 1,48%
6-7 år, bakover 1 0,37%
0-1 år forover 0 0%
1-2 år, forover 3 1,11%
2-3 år, forover 6 2,22%
3-4 år, forover 22 8,15%
4-5 år, forover 42 15,56%
5-6 år, forover 78 28,89%
6-7 år, forover 53 19,63%
7+ forover 122 45,19%
7+ bakover 1 0,37%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 270. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 14:43   #161
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vei sitter barnet ditt?

Og siden man kan ha det morsomt med statistikk, tenkte jeg at jeg kunne hive inn litt, jeg også.

Sitat:

Av de 212 som ble drept i trafikken i 2009, omkom 156 personer, eller hele 73 prosent, utenfor tettbygd strøk. I alt ble det registrert 2 854 ulykker utenfor tettbygd strøk, tilsvarende 41 prosent av alle ulykkene. Det var 132 dødsulykker utenfor tettbygd strøk i 2009, noe som tilsvarte 70 prosent av alle dødsulykkene.
Av de 54 som omkom i ulykker i tettbygd strøk i 2009, omkom 19 i fotgjengerulykker, 16 i utforkjøringsulykker og 9 i møteulykker.

Gammel 03-03-11, 15:45   #162
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Aha. Det er ytterst få her som bruker bakovervendt sete til barn over hode, og jeg lurte på om det rett og slett var slik at det er best å sitte forovervendt når man for det meste risikerer å bli påkjørt bakfra eller treffe noen bakfra, som allerede er i fart.

De er kort og godt ikke nok opplyst her i USA (på samme måte som i de fleste land i sørlige Europa).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:40   #163
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det hjelper ikke om fartgrensen er på 40 km/t dersom en ruset person kommer dundrende inn i bilen deres i 100 km/t. Har du tenkt på det? Konsekvensen kan dessuten være større enn det man gjerne tror ved kollisjon i lav hastighet. Jeg tror mange undervurderer dette. Det handler ikke bare om å ikke bli drept, men også om å unngå alvorlige og unødvendige skader.

Oh, come on! Greit at det KAN skje, teoretisk sett, men det er jo ikke DEN slags ulykker du snakker om når du sier "ulykker skjer ofte i tettbygd strøk" eller hva det var. Der skjer det små ulykker, med små konsekvenser.

Gammel 03-03-11, 17:05   #164
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Begge sitter fremover i MC rodi xr? beltestoler, hun blir 4 i April og han 8 i mai, mens han er nok lang og tung nok til å sitte uten stol.
Når vinteren er over blir vi å flytte han over på pute.
Stolen begynner å bli for kort i ryggen

En ting jeg lurer på ;alle sier de er så flinke i Sverige.. Det må nå være Sør sverige. Har tilgode å se svenske 2- åringer bakovervent. Og vi er mye i Sverige

Tanta til mann bor i Sverige og de snudde sine ved 1 års stadie.
Og det samme sier hun alle i bhg og sånt der gjør,:/
så da synnes jeg faktisk mine venner er flinkere som har sine 2 åringer bakovervent.

Sist redigert av Honda : 04-03-11 kl 16:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:32   #165
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Og alle sier de er så flinke i Sverige.. Det må nå være sør sverige. Har tilgode å se svenske 2- åringer bakovervent. Og vi er mye i sverige.
Tanta til mann bor i Sverige og de snudde sine ved 1 års stadie.
Og de samme sier hun alle i bhg og sånt der gjør.

Ja, det er snakk om statistikk da. Statistisk sett sitter flere svenske barn bakovervendt og de gjør det lengre enn norske.

Jeg bare elsker "sannhetsvitneargumentasjon". At noen, basert på personlige erfaringer og opplevelser, her også understreket ved at man kjenner en person som bor i Sverige og liksom legger tyngde til konklusjonen, skal være ett bevis på noe som helst er bare fantastisk. Lissom.

Gammel 03-03-11, 19:26   #166
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det har du rett i. Men hvor mye bedre det er, er faktisk avhengig av størrelsen på ungen (og størrelse har som oftest en sammenheng med alder). Jo større en person er, jo bedre tåler kropp og nakke en smell. Derfor blir sannsynlighet/konsekvens-vurderingen annerledes for en syv-åtte-åring enn for en toåring. Og hvis man da skal gjøre en helhetlig kost/nytte-vurdering av å ha en bilsyk, kranglete femåring bakovervendt eller forovervendt, må man faktisk ta inn over seg alle faktorer i dette bildet. Og det er her jeg blir litt småfrustrert over enkelte, som har sett seg fullstendig blind på bakover-er-tryggest-informasjonen, og for sitt bare liv ikke klarer å se at enkelte andre faktisk gjør en god kost/nytte-vurdering, inkludert en skikkelig risikovurdering, før de velger som de gjør. Kunsten er faktisk å se hele bildet, og det tror jeg ikke alle gjør, verken i den ene eller den andre leiren.

Her synes jeg det kommer fram noe viktig. Det finnes en form for bilsikringssnobberi (og før du får kaffen i vrangen og deler ut tyttebær, så mener jeg IKKE at det er snobbete å ha gode, dyre bilseter og følge anbefalingene slavisk og gjerne litt lenger, det er IKKE det jeg mener,) der man automatisk er dum/lite opplyst/ressurssvak/white trash/egoistisk/prioriterer feil om man velger annerledes, men fortsatt er langt innenfor hva som er lovlig.
Det finnes faktisk også de som tar et velg nettopp utifra kost/nytte/risiko vurdering og ikke minst utifra den bilen man har.

Også er det en ting som slår meg mtp bilsikkring. Vi leter jo nå etter et godt mellomsete til lillebror. Vel, et forovervendt sete som vi kan bruke ( som i at det er lovlig, han er straks 9 kg) koster 1800 kr (THC?) mens samme setet, men beregnet for bakovervendt kjøring koster 3600 kr.
Er det sånn at produsent/forhandler skrur opp prisen de setene som flest kjøper/ønsker seg ? Og lar de dårligere setene være billigere?
For oss er ikke prisen et viktig argument, men for ganske mange vil 1800 kr være nok til å velge forovervent, selv om man vet at bakovervendt er best.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:42   #167
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Gutten sitter bakover.(2.5 år og 92 cm og 13 kg.) Jenta forover.(140cm og 33kg) Vi har ikke bil, men når vi kjører med mamma eller venner osv så har vi jo egne seter som jeg fester.
I taxi må klumpen sitte forover for der har de ikke annet.

Sist redigert av SpetakkelRandi : 03-03-11 kl 20:23.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:52   #168
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det har du rett i. Men hvor mye bedre det er, er faktisk avhengig av størrelsen på ungen (og størrelse har som oftest en sammenheng med alder). Jo større en person er, jo bedre tåler kropp og nakke en smell. Derfor blir sannsynlighet/konsekvens-vurderingen annerledes for en syv-åtte-åring enn for en toåring. Og hvis man da skal gjøre en helhetlig kost/nytte-vurdering av å ha en bilsyk, kranglete femåring bakovervendt eller forovervendt, må man faktisk ta inn over seg alle faktorer i dette bildet. Og det er her jeg blir litt småfrustrert over enkelte, som har sett seg fullstendig blind på bakover-er-tryggest-informasjonen, og for sitt bare liv ikke klarer å se at enkelte andre faktisk gjør en god kost/nytte-vurdering, inkludert en skikkelig risikovurdering, før de velger som de gjør. Kunsten er faktisk å se hele bildet, og det tror jeg ikke alle gjør, verken i den ene eller den andre leiren.

Her sier du det bra.

Som en venninne av meg uttrykte det: "Man skal heller ikke undervurdere faren ved en bakovervendt sjåfør."

Jeg promoterer gjerne at man skal sitte bakovervendt, men kan helt klart se at noen unger ikke kan sitte sånn. Dog synes jeg at man bør forsøke å ha barna sittende bakovervendt. Da synes jeg ikke at det holder med argumentasjon som "det ser så trangt ut".

Snuppa ble snudd da hun var 3,5 år. Knerten måtte ut av babysetet sitt og bilen vår hadde rett og slett ikke plass til to bakovervendte seter. Ny bil var ikke et alternativ akkurat da, men jeg synes det er forskjell på å snu en på 3,5 og en på 1.

Gammel 03-03-11, 20:28   #169
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Og så finnes det bakovervendte seter som ikke er så dyre. TWE og Zento fek. Jeg betalte 1600kr for vårt brio sete mener jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:15   #170
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både treåringen og toåringen sitter bakovervendt.

Gammel 03-03-11, 21:16   #171
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dog synes jeg at man bør forsøke å ha barna sittende bakovervendt. Da synes jeg ikke at det holder med argumentasjon som "det ser så trangt ut".

For all del, jeg er fullstendig enig i det med det. Man skal prøve, virkelig prøve, å få det til, men går det ikke så går det ikke.

Gammel 03-03-11, 21:20   #172
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg promoterer gjerne at man skal sitte bakovervendt, men kan helt klart se at noen unger ikke kan sitte sånn. Dog synes jeg at man bør forsøke å ha barna sittende bakovervendt. Da synes jeg ikke at det holder med argumentasjon som "det ser så trangt ut".

Enig. Vi snudde Herremannen en periode når han var 3, men han ble raskt snudd tilbake etter at jeg var på foredrag med Calish. I elbilen vi hadde kunne han dog ikke sitte bakover, men den satt han stort sett kun i på vei til barnehagen, aldri på langkjøring.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:25   #173
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har akkurat snudd både fireåringen og sjuåringen, så nå sitter alle forovervendt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:31   #174
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er et viktig poeng at det også er en mulighet, ja!
Den nye Zento har jeg forresten ikke sett så billig som 1600, den må du ut med rundt 2000 NOK for også på Happyland på Svinesund nå. På den annen side er den jo forbedret nå med enklere låsing av bilbeltet og integrert hodestøtte, og med hodestøtten vil jeg si at den kan være en helt grei stol til barn også rundt 9-12 mnd om den ikke monteres med ryggen helt rett. Den kan også monteres frittstående og er dermed et supert alternativ for dem som ønsker en fleksibel stol til en rimelig pris.

TWE er på fast lavpris til 1999 på Barnas hus, men er jo en stol som ikke er særlig godt egnet til barn under ca 1,5 år pga at den er såpass åpen som den er og dermed gir liten støtte. Den kan heller ikke monteres frittstående, noe som nok begrenser for noen.

Både TWE og Zento er jo enkle stoler (men likevel gode), de står rett på setet uten noen slags base og er mindre avanserte enn stoler som f.eks står på base og gjerne kan justeres etter montering. De er også kombistoler, noe som igjen betyr mulighet for langt større salg enn de rene bakovervendte. Særlig her i landet.

Men er billig bakovervendt bedre enn et dyrt forovervendt?
Feks carena sitt kombi sete i forhold til HTC sitt forovervendte?

Gammel 03-03-11, 21:35   #175
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De to eldste sitter frmaovervendt,minste skal sitte bakvoervendt så lenge det går. Eldste kasta opp som bare den,men er en del bedre da vi snudde. Mellomste hylskreik,så vi snudde da han var 1,5 år og siden er han en drøm i bilen.

Gammel 03-03-11, 22:31   #176
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Carena er et rælete billigmerke (bare se på barnevogner og annet utstyr fra Carena, det ser veldig billig og skralt ut) og ikke noe jeg ville kjøpt. Det er seter som pøses ut i mengder, og gjerne selges på bl.a leketøysbutikker(!), og som ikke har andre krav til sine produkter enn at de skal klare å kneke seg gjennom de heller skrale godkjenningskravene med et nødskrik. Seriøse produsenter som f.eks Britax, Akta og HTS lager stoler som skal beskytte barna best mulig, som tåler LANGT mer enn godkjenningskravene tilsier, og bruker som jeg skriver over her ganske store summer på utviklingen av sine stoler. Barnet er lovlig sikret uansett, men vesentlig bedre beskyttet i en stol fra en seriøs produsent. Det blir litt som å sammenligne billigkjøttdeig fra Svinesund med indrefilet fra en småskala matprodusent.

Man får det man betaler for, også i bilsikringsverden.

Dette passer vel også for seter av helt ukjente merker man får f.eks på Obs?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:03   #177
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Eldste på 8,5 år sitter framover i beltestol, men nærmer seg faretruende vektgrensen...er nå 144 cm og 35 kg med klær.

Mellomste på 4,5 år sitter framover i beltestol.

Minste på snart 2 sitter bakover i twe.
Jeg sier ikke at ho skal sitte bakover til en viss alder. Håper ho kan sitte sånn lenge, tiden vil vise Mellomste ble snudd da han var 2,5 år pga at vi ikke orket vaske spy hele tiden. Vi kjører mye og lange turer.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:21   #178
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Her sitter begge bakovervendt, en på 5 år og en på 5 måneder.

Gammel 03-03-11, 23:32   #179
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta mi på tre år sitter bakovervendt.

Gammel 04-03-11, 09:45   #180
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Jeg hadde ikke satset på at de beskyttet barnet mitt godt nok heller, nei.

Men her er du jo inne på din subjektive mening om hva som er godt nok, ikke sant?

For det er jo ikke sånn at man kan gi faen i å sikre ungene i bilen, om alternativet er sete fra obs!, fordi det uansett bare er rævva?

Det virker nemlig slik innimellom, at det ligger mellom linjene at man ikke bryr seg om ungenes sikkerhet dersom de ikke sitter sikret i det aller, aller beste. For noen er faktisk ikke det beste et alternativ engang, stort sett på grunn av økonomi.
Og noen tar andre valg basert på egen vurdering og så lenge man er innenfor hva som er lov, så er det faktisk godt nok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.