Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 23:31   #81
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Jeg fikk slengt til meg av en iransk eller kurdisk dame på bussen, at de skulle hengt opp griselabber på bussen, så sånne svin som meg ikke kom inn...

Sikkert kona til han som slo ned mannen min på bussen.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 00:12   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff Nabbe - slikt er stygt! Jeg får vondt av å høre om slike (u)mennesker!

Gammel 02-03-07, 00:20   #83
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Da kan du nok bare begynne å pakke.... Etter neste valg kommer FrP i regjering, er jeg rimelig sikker på.

Eller du kan velge å bli - og kose deg med at FrP politikere som ror og svelger kameler....

Ja det kan jo bli festlig å se Frp spise kameler til frokost, lunsj, middag og kveld Men jeg klarer virkelig ikke å se at Frp skal kunne stable nok folk på beina til ministerrollene. De har EN person som er noe som helst, og det er Siv Jensen. De andre er bare så horribelt lame at det er til å gråte blod av!

Men når jeg ser noen av de forslagene Frp har hatt - som feks det å kutte støtte til barnehager, og i stedet gi ca 200 000 til alle som føder barn.... jeg blir seriøst bekymret for hva de kan finne på om de kommer til makten. Gud forby at det partiet der noen gang, noen sinne kommer i flertall!

Gammel 02-03-07, 00:21   #84
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Uff Nabbe - slikt er stygt! Jeg får vondt av å høre om slike (u)mennesker!

På en måte, de har hatt det jævlig i sine hjemland, det er jo en ting. Men hvorfor skal de gjøre det samme, på en måte, når de kommer hit da? Det er det jeg ikke skjønner...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 00:26   #85
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Er man virkelig DUM fordi man har ulike meninger?

Neida, man er ikke dum fordi man har ulike meninger. Men noen meninger får en til å fremstå som dum, fordi konsekvensene av det man foreslår er så hårreisende at man lurer på om de som hadde forslaget i det hele tatt har tenkt.

Og for min del så oppfatter jeg Frp som et vende kappen mot vinden-parti. Er det en sak de kan høste stemmer på, så er de der, pronto. Og driter i om synspunktet deres er stikk mot noe de mente i en annen anledning.

Gammel 02-03-07, 03:44   #86
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Og for min del så oppfatter jeg Frp som et vende kappen mot vinden-parti. Er det en sak de kan høste stemmer på, så er de der, pronto. Og driter i om synspunktet deres er stikk mot noe de mente i en annen anledning.

Eksempler?

Gammel 02-03-07, 08:25   #87
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eksempler?

Miljøsaken?

Gammel 02-03-07, 09:23   #88
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Miljøsaken?

Kanskje ikke veldig gjennomtenkt av Frp, men jeg syns det er viktigere med konkrete planer enn å begynne i feil ende.
Er ikke enig i alt som blir sagt ang. miljøpolitikken til Frp, men jeg syns det er mye viktigere å komme med forslag som er gjennomførbare enn eventyrdrømmer som aldri er mulig å gjøre noe med, f.eks sette opp prisene på alt som har med vei og bil å gjøre. Folk kommer ikke til å kjøre mindre for det, økonomien blir bare enda dårligere. Helt feil ende å begynne i. Man kunne jo begynne med ikke å bygge på Mongstad uten rensing først? Gitt tilskudd til folk for mer miljøvennlig oppvarming, f.eks varmepumpe? Produsere mer miljøvennlig embalasje, eller kutte ned på all den unødvendige embalasjen som er i omløp? Jeg er en jækel på kildesortering her jeg bor, så jeg VET hvor mye unødvendig skit som dukker opp. Man trenger ikke begynne der det gjø det vanskeligst for folk flest, det er klart folk ser på det som ren ondskap...

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:26   #89
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eksempler?

Lokalpartiet her i byen er slik at om pressen skriver om noe som kan være vagt kritikkverdig, så er Frp på banen med en gang og erklærer at dette er skammelig, og dette må vi gjøre noe med, selv om det er noe som egentlig strider totalt med programmet deres. Vil helst ikke gi noen konkrete eksempler på det, for jeg har ikke så lyst til å røpe hvor i verden jeg bor

Jeg kunne jo ha kontruert noen eksempler, for eksepelets skyld, men det ville ikke ha vært helt rett mot Frp... Det har vært flere saker på riksnivå også, men jeg skal være så ærlig og si at jeg ikke går rundt og husker på alle. Men jeg skal hyle ut om jeg kommer på noen. De er jo omtrent ukentlige, om ikke daglige.

Populisme kalles det vel.

Og så er de de sakene de fronter, som ville ha virket helt mot sin hensikt. Som feks saken hvor de foreslo å fjerne alle støtteordninger for småbarnsforeldre, så som barnetrygd og subsidiering av barnehageplasser, for å slå alt sammen en i diger engangsstøtte på et par hundre tusen. Det forslaget fikk meg til å ønske at det burde være iq-testing av politikere!

Gammel 02-03-07, 09:30   #90
Pippilotta
Passiv

Standard

Og så er de de sakene de fronter, som ville ha virket helt mot sin hensikt. Som feks saken hvor de foreslo å fjerne alle støtteordninger for småbarnsforeldre, så som barnetrygd og subsidiering av barnehageplasser, for å slå alt sammen en i diger engangsstøtte på et par hundre tusen. Det forslaget fikk meg til å ønske at det burde være iq-testing av politikere!

Det har de da ikke sagt!!
De har sagt det burde være behovsprøvd!

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:31   #91
Pippilotta
Passiv

Standard

Forøvrig er jeg enig med Valentina ang en ting; politikere burde så absolutt vært iq-testet! Da tror jeg jeg flere enn Frp hadde stilt seg veldig dårlig!

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:43   #92
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Produsere mer miljøvennlig embalasje, eller kutte ned på all den unødvendige embalasjen som er i omløp? Jeg er en jækel på kildesortering her jeg bor, så jeg VET hvor mye unødvendig skit som dukker opp. Man trenger ikke begynne der det gjø det vanskeligst for folk flest, det er klart folk ser på det som ren ondskap...

Kildesorterting, ja, der har vi et eksempel... I noen kommuner her i distriktet har det vært veldig fokus på kildesortering, og noen har x antall spann. Og når folk klager på det, så er frp ute i avisen og er såååå enige om at det er totalt unødvendig osv, osv. Nå aner jeg ikke noe om det står noe om kildesortering i programmet deres, altså, men det er et typisk eksempel på at Frp forsøker å slå politisk mynt på en sak.

I barnehagesaken er de raske på banen for å kritisere at det ikke er full barnehagedekning, samtidig som de i neste øyeblikk for det første uttaler seg kritisk til barnehager i tatt.

Skulle ønske jeg kunne gi noen skikkelig kuule eksempler fra her hvor jeg bor, men det ville være for give-away.

Jeg kan ikke for det, men for meg er Frp et skikkelig tragisk parti, og jeg føler at de står for akkurat det som til en hver tid er meningmanns mening. Og det er kanskje derfor de har blitt så store som de er nå? Ap og Høyre tør å ta upopulære standpunkt, og det koster stemmer. Det er mye lettere å tale varmt om sykehjemsplasser, og bedre veier, enn kultur og miljø. Selv om det er like urealistisk og dyrt å få full oppgradering av vegnettet i Norge, som de er å nå miljømålene (for å ikke snakke om hvor motstridende det er...).

Jeg har enda til gode å se Frp fronte en eneste sak som "folk flest" ikke forstår vitsen med, men som samtidig er en god ting for Norge.

Og Frp må virkelig være som se & hør. Et parti mange stemmer på, men som ingen innrømmer at de stemmer på. Her i byen har de vel 30% av stemmene, likevel kjenner jeg ikke et eneste menneske som stemmer Frp. Eller mer korrekt, som innrømmer det Og for meg sier det en del om partiets politikk - folk er flaue av å innrømme at de er for en så egoistisk og urealistisk politikk.

Folk innrømmer jo villig vekk at de stemmer på sv, rv, krf, sp osv....

Gammel 02-03-07, 09:50   #93
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder miljøsaken har jo Frp inntil forrige uke vært helt i mot å følge føre var-prinsippet og hevder retten til at folk skal forbruke så mye de vil, kjøre hvor de vil, utbytte u-land så mye man vil og i det hele tatt oppføre seg akkurat som man har lyst til, så lenge det gavner en selv.

Plutselig skjønner de at 3500 forskere *kan* ha rett, og at det begynner å bli temmelig godt dokumentert at forurensingen er for stor, at klimaproblemene er reelle og at noe må gjøres. dermed snur de på 5-øringen og er plutselig SÅ positive til miljøvern. Men de har jo ingen kunnskap om dette, ingen troverdighet eller konkrete tiltak utenom å kjøpe Co2-kvoter i utlandet. Og de vil heller begynne med Kina enn seg selv.

Tragisk og patetisk.

Lokalpolitkerne til Frp er i inkompetente i så stor grad at alle utspill som gjøres lokalt kommer fra sentralkontoret i ferdige forslags- og argumentasjonspakker. Det skjer ikke i andre partier, der er folk kompetente også på lokalplan og greier å styre politikken selv.

Gammel 02-03-07, 09:57   #94
Pippilotta
Passiv

Standard

Skulle ønske jeg kunne gi noen skikkelig kuule eksempler fra her hvor jeg bor, men det ville være for give-away.

Jeg kan ikke for det, men for meg er Frp et skikkelig tragisk parti, og jeg føler at de står for akkurat det som til en hver tid er meningmanns mening. Og det er kanskje derfor de har blitt så store som de er nå? Ap og Høyre tør å ta upopulære standpunkt, og det koster stemmer. Det er mye lettere å tale varmt om sykehjemsplasser, og bedre veier, enn kultur og miljø. Selv om det er like urealistisk og dyrt å få full oppgradering av vegnettet i Norge, som de er å nå miljømålene (for å ikke snakke om hvor motstridende det er...).

Jeg har enda til gode å se Frp fronte en eneste sak som "folk flest" ikke forstår vitsen med, men som samtidig er en god ting for Norge.

Og Frp må virkelig være som se & hør. Et parti mange stemmer på, men som ingen innrømmer at de stemmer på. Her i byen har de vel 30% av stemmene, likevel kjenner jeg ikke et eneste menneske som stemmer Frp. Eller mer korrekt, som innrømmer det Og for meg sier det en del om partiets politikk - folk er flaue av å innrømme at de er for en så egoistisk og urealistisk politikk.

Folk innrømmer jo villig vekk at de stemmer på sv, rv, krf, sp osv....

Jeg har aldri møtt noen som er flau over å ha sine egne meninger. Jeg syns det er rart du kan si så mye rart om Frp uten å komme med ETT eksempel. På landsbasis da?

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:01   #95
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Når det gjelder miljøsaken har jo Frp inntil forrige uke vært helt i mot å følge føre var-prinsippet og hevder retten til at folk skal forbruke så mye de vil, kjøre hvor de vil, utbytte u-land så mye man vil og i det hele tatt oppføre seg akkurat som man har lyst til, så lenge det gavner en selv.

Plutselig skjønner de at 3500 forskere *kan* ha rett, og at det begynner å bli temmelig godt dokumentert at forurensingen er for stor, at klimaproblemene er reelle og at noe må gjøres. dermed snur de på 5-øringen og er plutselig SÅ positive til miljøvern. Men de har jo ingen kunnskap om dette, ingen troverdighet eller konkrete tiltak utenom å kjøpe Co2-kvoter i utlandet. Og de vil heller begynne med Kina enn seg selv.

Tragisk og patetisk.

Lokalpolitkerne til Frp er i inkompetente i så stor grad at alle utspill som gjøres lokalt kommer fra sentralkontoret i ferdige forslags- og argumentasjonspakker. Det skjer ikke i andre partier, der er folk kompetente også på lokalplan og greier å styre politikken selv.

Jeg har ikke sett noen klager på kildesortering her vi bor,enda vi har 3 ulike spann, plastsekk og i tillegg kompost i hagen. Men jeg tror sånt lett kan tillegges de rutinene en har.

Når det gjelder at Frp sine lokalpolitikere er inkompentente...Hva mener du? At de ikke er politisk utdannet? Ikke satt seg godt nok inn i sakene?

Sist redigert av Pippilotta : 02-03-07 kl 10:06. Årsak: feila litt
  Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:02   #96
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg har multiquota helt feil, jeg ser det nå.

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:03   #97
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har multiquota helt feil, jeg ser det nå.

Du kan jo bare gå inn og rette det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:06   #98
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du kan jo bare gå inn og rette det.

Ja, steike, du er smart! Sånn, nå ble det mer riktig. *innkjøringsproblem*

Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:12   #99
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, steike, du er smart!

Det er visst du også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:37   #100
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Når det gjelder at Frp sine lokalpolitikere er inkompentente...Hva mener du? At de ikke er politisk utdannet? Ikke satt seg godt nok inn i sakene?

At de ikke får til å gjøre ting riktig selv, uten hjelp fra hovedkontoret. De kan ikke alminnelige ting som hvordan saksgang er, hvordan man bestemmer ting og hvem som bestemmer hva.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.