Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes du om gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du om måten Northug gikk i mål på når han tok gull på fredag?
Jeg synes det bare var stilig og kult og at kritikerne er bra jantete 115 55,02%
Jeg er enig med dem som synes han opptrådte usportslig og respektløst 28 13,40%
I couldn´t care less / Annet 66 31,58%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 03:16   #81
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?

Jeg tenkte at dette var en impulshandling grunnet høyt adrenalin. Han setter ihvertfall Norge på kartet i forhold til langrenn og Svensker.

Gammel 06-03-11, 03:36   #82
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Syns vel egentlig at den lite innøvde "seierstalen" hans hvor han listet opp det han husket av svenske skiløpere og ropte "You guys took a hell of a beating" var betydelig mye mer pinlig enn ploginga før målgangen.

*prøvde fortvilt å finne på en norsk oversettelse av cringeworthy, noen forslag?*

Gammel 06-03-11, 09:15   #83
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Syns vel egentlig at den lite innøvde "seierstalen" hans hvor han listet opp det han husket av svenske skiløpere og ropte "You guys took a hell of a beating" var betydelig mye mer pinlig enn ploginga før målgangen.

Det er jeg veldig enig i.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 11:59   #84
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var uskyldig morsomt, og kan ikke se at det skulle være noe hån. Jeg ble sant og si litt skuffet over at det ikke var noe mer alvorlig som hadde skjedd, en skulle jo tro han hadde dratt ned buksen, pekt nese og ledd av svensken.
Northug har gjort mye barnslig og teit, men dette finner jeg ingen grunn til å reagere på. Og den svenske kommentatoren som kaller ham en GRIS? Vel.

Gammel 06-03-11, 12:19   #85
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Begrunnelsen var vel at han gjorde dette fordi Hellner så vidt slo han på sprint-stafetten, i innledende runde. Jeg synes dette blir litt barnslig, dessuten liker jeg ikke når noen er "morsomme" på andres bekostning. Synes dette er i samme kategori som å ikke møte opp på blomsterseremoni når han blir slått. Northug har jo sagt det så godt selv; barneskirenn.

Gammel 06-03-11, 12:22   #86
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det var helt greit, og hadde syns det samme om det var Sverige som kom først og gjorde likedan eller fant på et annet stunt.

Gammel 06-03-11, 19:33   #87
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Arrogant som faen, but who cares?

Gammel 06-03-11, 20:25   #88
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, det kan virke som om den eneste måten å få Northug til å slutte å kjekke seg på når han vinner skiløp er å utelukkende la han gå etapper som er lengre enn 2 mil, da orker han ingenting etterpå. Ikke mye arroganse å spore etter femmila i dag, og la oss ikke engang komme inn på hva som skjedde etter tremila.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:30   #89
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg synes hele Nordthugen er en trasig fyr. Sur og avvisende når det går dårlig, blærete og hoverende når det går bra.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:03   #90
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg liker ham. Og har vært akkurat sånn selv i langvarige kortspilldueller med gode venner (særs overlegen vinner og dårlig taper). Det spriter opp konkurransen. Det er noe som minner om lek i måten han oppfører seg på.

Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 23:29   #91
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han må gjerne stå på hodet over målstreken for min del, men helhetsinntrykket blir at han er barnslig og arrogant. Jeg hadde nok ønsket å gi et annet inntrykk som idrettsutøver.

Gammel 06-03-11, 23:48   #92
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes stort sett han er morsom og deilig PUK, men akkurat på stafetten synes jeg det var unødvendig og litt teit. Jeg har prøvd å finne ut hvorfor, og jeg tror det handler litt om at han på en måte tar all blesten, og det synes jeg ikke man skal på en stafett. Det er liksom en lagseier, og han får det til å handle om seg.

Ja - akkurat derfor. Jeg klarer Northug sånn til dagen og synes han er flink, kul og litt deilig arrogant, men at han gjorde dette på stafetten - det synes jeg ingenting om. Det var tre andre løpere som hadde slitt før han, men Northug tok all blesten, all showet og gjorde seg selv til hovedpersonen. Det synes jeg er usportslig.

Jeg hadde ikke reagert om han gikk sidelengst i mål etter 5-mila.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 00:23   #93
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Gammel 07-03-11, 11:07   #94
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg funderer litt på en ting, og det er, om hvordan man reagerer på stuntet til Northug avhenger litt av hvor mye en har sett til ham? Ja, som flere skriver her, de lurer på om det reageres fordi han er den han er.

Jeg har ikke sett filla til ham før, og har fulgt særs lite med på sport frem til VM nå, der jeg får med meg litt, og jeg synes bare reaksjonene rundt det pittelille stuntet hans er skikkelig overdrevet. Men jeg begynner jo etterhvert å danne meg et bilde av en kar som irriterer ganske mange med oppførselen sin til vanlig, og av at det muligens er helhetsbildet som irriterer, fremfor denne enkeltepisoden.

Gammel 07-03-11, 11:58   #95
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om man gidder se på helhetsbildet, så burde ikke dette lille stuntet irritert. Noen som hørte han da han ble intervjuet etter 5 mila? Han er jo en flott 25 åring, som roser andre uten problemer, er happy, stolt og glad.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:14   #96
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det var gøy. Han er en showman, og det tror jeg langrennsporten trenger. Jeg lo av "Carl Gustav, can you hear me" også jeg.

Men sånn generelt sett syns jeg han har vært særdeles lite breial i VM i forhold til det han har vært tidligere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:24   #97
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men om man gidder se på helhetsbildet, så burde ikke dette lille stuntet irritert. Noen som hørte han da han ble intervjuet etter 5 mila? Han er jo en flott 25 åring, som roser andre uten problemer, er happy, stolt og glad.

Det gjorde han flere ganger også
Tenk hvor mye krefter og adrenalin som er i denne kroppen og når han da endelig kommer i mål så må alt ut på et vis. Da er det lett at det renner over. Denne mål overgangen som han gjorde synes jeg virkelig ikke var noe å gi seg over for.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:29   #98
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Helt enig. Jeg tror faktisk at bare folk gidder å høre på det han faktisk sier så sier han egentlig mye flott.Jeg skjønner godt at det kan komme noen uttalelser innimellom når han nettopp har gått et skirenn som kan virke litt nedlatende, men er ikke det bare naturlig da? Det bør være lov til å være flott.

Etter 5mila, så nevnte han jo tilogmed at han syns stafettgullet var veldig flott, men at individuelt så satte han 5milsgullet høyest, hadde han vært så arrogant og egoistisk så ville han jo ikke nevnt stafetten med et ord. I tillegg så skrøyt han veldig av gjerdalen som tok bronse. Nei, han er en flott gutt!!

Gammel 07-03-11, 12:55   #99
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt fascinert av hvor mange som engasjerer seg i både VM generelt og i hva utøverne sier, gjør og har på seg mer spesifikt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:09   #100
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener at såpass må en tåle, selv om jeg forstår at noen oppfatter det arrogant at en kar ploger inn til mål, for så gå sidelengs over målstreken.

Litt på siden, men jeg må bare skrive den. En trønderkompis av meg satt følgende i statusfeltet sitt på FB: Da er trøndersk mesterskap på ski over for denne gang, og vi takker hjerteligst Oslo for lån av skianlegget!

Selv jeg som ikke er trønder synes den var god.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.