Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fine spenner til små snupper

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 18:48   #41
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fine spenner til små snupper

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nei, du er absolutt ikke hysterisk. Jeg har tenkt tanken mange ganger, men nå har ikke snuppa her oppdaget at spennene kan draes ut og spises på. Så det har gått veldig fint.
Hadde hun vært en spennespiser hadde det nok blitt pannelugg fort som svint.
Jeg har ikke lyst til å klippe luggen hennes enda, fordi jeg er redd den kommer til å starte bakerst på hodet pga at håret ligger veldig framover enda.

Da går det nok litt bedre ja. Jenta mi putter alt hun finner i munnen og har funnet ut at spennene kan dras ut, så jeg bruker det ikke så ofte.
(Har ett lass likevel da, og kjøper stadig fler.)

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Spenner er forbruksvare ja. Jeg pleier å bestille en hel haug av gangen herfra: http://myworld.ebay.co.uk/otyats/ (bestiller noen av pakkene med feks 10 brett i). Har god erfaring, har samme kvalitet som H&M, bare billigere. Faktisk har jeg innimellom sett akkurat de samme spennene på HM, bare i annen innpakking. Sikkert laget på samme fabrikk.

Super link.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:54   #42
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

For Guds skyld. Vær snill og bruk strikk. Og spre ordet.
Hilsen oss som har vært på sykehuset og fisket ut hårspenne under narkose.

Gammel 06-03-11, 19:03   #43
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jada. Jeg lurte selvfølgelig på hvorfor noen trengte spenner til små pupper.

Jeg var også helt der

Gammel 06-03-11, 22:31   #44
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenker også at det kan vere litt skummelt med spenner til så små barn som putter ting og tang i munnen.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:33   #45
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Er det bedre med strikk da?
Jeg rekker ikke sette i strikk jeg. Hun vil bare snu seg og kikke på meg hele tiden når jeg prøver. Og hun kan da dra ut de også?

Gammel 06-03-11, 22:59   #46
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje ikke? det er ikke skarpt i allefall? Men ville klippet håret....Men det er meg da.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:12   #47
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Strikk er ikke farlig. Særlig ikke slike små engangs du får kjøpt på GLitter. Med spenne så er det en risiko for at småtasser kveles. Er risikoen verdt det?
Og nei, hun er ikke en "spennespiser", men den dagen hun blir nysgjerrig. Hva med den dagen. Er risikoen verdt det?

Jeg advarer på det sterkeste. Vi har vært der. Det var skummelt. Og veldig veldig fort gjort. Vi var heldige. Hun satt den ikke fast i halsen, og jeg oppdaget det for jeg så det. Hadde vi ikke oppdaget det, så kunne den satt seg fast lengre nede og hun risikerte en operasjon for å få den ut.
Akkurat denne ble fisket opp gjennom halsen via kamera etc. Hun var også til observasjon et døgn.

Jeg raste inn til akutten med henne og hun ble lagt i narkose ganske så kjapt. Det var flere samtaler mellom rikshospitalet og vårt sykehus. Dette ble tatt alvorlig.
Derfor ber jeg alle innstendig å revurdere spenner til så små barn.

Gjør det noe om de har lugg? Jeg synes min lille spire er superherlig med lugg.

Gammel 07-03-11, 10:15   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er noen med antiskli inni som passer fint til glatt barnehår. http://epla.no/shops/haarfint/

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:21   #49
Left
Passiv

Standard

Ebay

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=hai....c0.m270.l1313

Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:55   #50
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt frykten din Trulte.
H hadde vel pannelugg i den alderen der ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:57   #51
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Litjpia lar spenner sitte i håret uten å dra dem ut, men hvis hun får tak i ei spenne går den fort inn i munnen. Ligger an til pannelugg her, gitt.

Gammel 07-03-11, 12:27   #52
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster hadde helt kort-kort hår da hun var mindre, dog ikke helt planlagt (storebror lekte frisør). Så vårt spennebehov har kommet etter at hun var over fire år, og da anser jeg risiko-for-å-spise-spenner-fasen for over.

Gammel 07-03-11, 12:36   #53
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

La inn røntgenbilde her. Men velger å ikke la det ligge ute åpent.

Sist redigert av Trulte : 07-03-11 kl 13:27.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:57   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner frykten din, Trulte, men jeg tror ikke det har noe hensikt å prøve å spre hårspenne-frykt.

H&M her i byen har et fantastisk utvalg, alt fra plaine Hello Kitty til sløyfer, glitter og stjerner. Jeg kjøpte "juleklemmer" der, og de var utrolig fine! Accessorize er også en favoritt! Og PdL!

Gammel 07-03-11, 13:17   #55
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Jeg er ikke ute etter å spre hårspenne "frykt". Men deler min historie i håp at ikke det skjer flere små. Det er så lite som man ofrer. Og håper ihvertfall med å fortelle at noen tar det til etteretning.

Før dette skjedde så tenkte jeg ikke på det. Eller kanskje tanken sveipet meg, men det var den, det skal jo godt gjøres at det skjer..

Men det var så skummelt, at jeg synes at man kan godt ta den forhåndsregelen ihvertfall til barnet er 2 år.

Og dette er ikke bare frykt. Det er reelle saker. Barn smaker på ting, undersøker ting. Og det som sitter på kroppen er mange ganger ekstra spennende.

Sist redigert av Trulte : 07-03-11 kl 13:26.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:28   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nettopp det. De smaker på ting, de finner ting - overalt - ting man var sikre på ikke var der, eller ting søsken finner frem uten at man vet det. Og mye går i munnen uten at man rensker huset for det av den grunn. Hårspenner er ikke unik i sådan forstand, så det beste man kan gjøre er å passe godt på. Som du sier.

Gammel 07-03-11, 13:38   #57
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det ble lugg fram til nå (snart 3 år) på begge jentene. Minstemor nærmer seg 3 år og sparer luggen nå, men valgte å ha det det praktisk og greit da hun var mindre. Nå bruker hun spenner, og de som sitter best er de uten pynt limt på. HM sine rektangelformede liker vi best.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.