Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Handlevogner er bakteriebomber

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-11, 14:08   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handlevogner er bakteriebomber

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kommenterte i grunnen ikke artikkelen, men syns det er litt provoserende å møte dette med "dere tenker for mye". Antakelig fordi jeg har så mange kronikere rundt meg, og denne vinteren har vært ekstrem på virusfronten, noe som er et sant helvete for kronikere. Enkel håndhygiene hos folk flest ville kunne redusere smitten ganske mye. Under svineinfluensaen ble det påvist at folk var mye mer nøye med håndhygiene for et par tiår siden enn de er nå.

For min del så kan jeg si at jeg står i fare for å tenke for mye. Det er fordi jeg kan ha en tendens til å henge meg opp i slike ting, og bli litt manisk rett og slett.

Men ja, de fleste kan nok bli bedre med håndhygiene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:13   #22
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tenker for mye, når man går rundt å er redd for handlevogner.
Derimot er det viktig at man tar forhåndsregler og lærer seg å leve med de miljøbakteriene som nå en gang er der.
Vi er friske og raske og gjør lite annet enn å vaske hendene etter dobesøk og prøver å huske å vaske dem etter butikkbesøk. Hadde vi hatt grunner til å være redde for smitte hadde vi tatt andre/større/mere forhåndsregler. Men å gå rundt å tenke på at andre ikke vasker hender etter å ha tørka seg i rumpa tror jeg ikke fører noe godt med seg. Men en plakat på alle offentlige doer hadde nok neppe skadet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:15   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For min del så kan jeg si at jeg står i fare for å tenke for mye. Det er fordi jeg kan ha en tendens til å henge meg opp i slike ting, og bli litt manisk rett og slett.

Jeg er i grunnen ikke plaget med å tenke på slikt, men akkurat nå så er jeg så møkklei av sjuke folk og sjuke unger og tenker at det er litt alles ansvar å holde bakteriene sine for seg selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:15   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i grunnen ikke plaget med å tenke på slikt, men akkurat nå så er jeg så møkklei av sjuke folk og sjuke unger og tenker at det er litt alles ansvar å holde bakteriene sine for seg selv.

I do agree.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:16   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man tenker for mye, når man går rundt å er redd for handlevogner.
Derimot er det viktig at man tar forhåndsregler og lærer seg å leve med de miljøbakteriene som nå en gang er der.
Vi er friske og raske og gjør lite annet enn å vaske hendene etter dobesøk og prøver å huske å vaske dem etter butikkbesøk. Hadde vi hatt grunner til å være redde for smitte hadde vi tatt andre/større/mere forhåndsregler. Men å gå rundt å tenke på at andre ikke vasker hender etter å ha tørka seg i rumpa tror jeg ikke fører noe godt med seg. Men en plakat på alle offentlige doer hadde nok neppe skadet.

Jeg skal slutte å drikke melk nå som du har fortalt at kuene selv er ansvarlige for å vaske hendene sine.

Gammel 08-03-11, 14:18   #26
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Jeg forstår argumentet i forhold til kronisk syke, samtidig så har jeg den tro at en for ren oppvekst er farligere for barn, enn en "spise snø, sand, huff den skulle du ikke puttet i munnen oppvekst. Det samme gjelder for voksne.

Jeg vasker alltid hendene etter jeg har vært på do og skrur av kranen med papirhåndkleet jeg har tørket meg med. Det er så langt jeg strekker meg når det gjelder hygiene. Jeg vasker f.eks sjelden hendene før jeg spiser. Selv om jeg spiser på en cafe på et handlesenter, og jeg da har tatt i de fleste tingene nevnt over....for ikke å glemme at jeg ofte har betalt noe med småpenger

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:20   #27
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal slutte å drikke melk nå som du har fortalt at kuene selv er ansvarlige for å vaske hendene sine.

Heldigvis for deg og de fleste andre så pasteuriseres melka før den tappes på kartong. Vi drikker den bar :villmann:

Gammel 08-03-11, 14:22   #28
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Du kan jo være nøye med håndhygienen iallefall.

Og gule stafylokokker er vel spådd å bli et stort problem for fremtidens helse, så der trengs nok ikke bare en, men helst flere holdningskampanjer.

Staphylococcus aureus er forresten en av hovedgrunnene til at jeg melker med hansker. Man har ikke lyst til å få den inn i et sår på hendene.
( og du har ikke lyst på mine sårbakterier i melka di )

Gammel 08-03-11, 14:22   #29
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handlevogner er baktieriebomber

Dere tenker for mye

Ja, og det er slitsomt.

Men samtidig er eg så redd for å bli sjuk pga. eit immunforsvar skyter total skivebom ved infeksjonar og til tider påfølgande smertehelvete. Eg påberopar meg derfor retten til å "tenke for mykje".

Gammel 08-03-11, 14:25   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Staphylococcus aureus er forresten en av hovedgrunnene til at jeg melker med hansker. Man har ikke lyst til å få den inn i et sår på hendene.
( og du har ikke lyst på mine sårbakterier i melka di )

Tenkte jeg ikke skulle nevne det, men jeg kjenner noen som fikk et infisert sår på låret.

Gammel 08-03-11, 15:01   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart at vi ikke skal bli overhysteriske når det gjelder bakterier, men jeg syns fortsatt at det er ekkelt og overraskende at mange har en så utrolig dårlig håndhygiene etter at de har vært på do.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 15:08   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekkelt - ja. Overrasket - nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 15:08   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Felles peanøttskåler på fest er visst enda verre har jeg hørt .

Jeg har alltid tenkt at hele butikken er en bakteriebombe jeg. Bare tenk på fruktdiskene. Da det gikk svineinfluensa og jeg var gravid, var jeg kjempenøye med håndvask etter butikkbesøk, men nå tar jeg det litt roligere. Dette må vi bare leve med, tenker jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 16:41   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare forestille meg hvordan det står til med alt inventar på rutebussen her. Men jeg kan bare ikke tenke på det. Da blir man jo sprø.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:01   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker heller ikke gå og visualisere at folk ikke har vasket hender når de har vært på do, hver gang jeg triller en handlevogn. Det er virkelig utrolig ekkelt, og overraskende at det fins mange som ikke gjør det.

Vi vasker hendene når vi kommer hjem etter handlerunden, og det pleier å gå bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.