Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Småbarn på musikkfestival?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 01:06   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småbarn på musikkfestival?

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Jeg har også en åtteåring, og ser ikke for meg at jeg hadde tatt ham med på festival. Ser rett og slett ikke hvilken glede et barn kan ha av det.

nehei? Hvorfor i all verden ikke? Mitt barn har vært med på Øya hvert år fra han var 9 måneder, og han har hatt det strålende. Han liker musikk, god mat, morsomme aktiviteter, og ikke minst, å gjøre ting med foreldrene sine. Jeg mener det er sunt for barn å ikke bare være med på aktiviteter som kun er for deres aldersgruppe, og ikke minst er det sunt for foreldre å ikke legge hele livet sitt på is bare fordi de har fått barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 01:09   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Hørte rykter om at Døgnvill skal ta grep neste år. Såvidt jeg forsto skulle ledsagere til barn få egne armbånd som gjør det slikt at det ikke er mulig å kjøpe alkohol. Så det er tydelig at det er ikke bare meg som syns dette er et problem for festivalen.

Det høres i såfall ut som et lokalt problem, jeg har aldri sett noe slikt på øya. Selv om voksne mennesker får lov til å drikke øl når de har med barn.

Sist redigert av Tallulah : 09-03-11 kl 08:40.
Gammel 09-03-11, 08:10   #23
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine barn har aldri vært med på festival, men det er jo fordi jeg ikke er noe festivalmenneske. Hadde jeg vært det hadde jeg ikke hatt noen motforestillinger om å ta dem med.

Gammel 09-03-11, 08:21   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ingen feil i å ha med barna sine på hva som helst om man tar de riktige forholdsreglene. Men poden (5) hadde ikke kost seg et miniøyeblikk på festival med mange folk og høy musikk, så det har jeg ikke vurdert.
At han skal se andre fulle mennesker gjør meg ingenting.

Gammel 09-03-11, 09:07   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste har vært med på festivaler siden hun var fire år eller så. Hun har elsket det hele veien og vil gjerne være med. Ofte har det vært slik at vi har sett det skal spilles musikk hun har glede av, og hun har alltid hatt stor glede av musikk og vært allsidig. Barn som eksponeres mye for musikk blir gjerne glad i det også tror jeg. Selv om det har vært både rock og øl så har jo jeg og mannen vært edru og hun har hatt hørselvern på seg hver gang. Selv om hun ikke kjenner all musikken så har hun kost seg likevel. Hun er en sånn som liker å se på folk og liv og som trives med å sitte rolig på en plen eller en benk mens ting foregår rundt henne.

Jeg ser ikke noe negativt med å gi barna festivalopplevelser i det hele tatt, og syns det er litt morsomt at åtteåringen fortsatt har armen full av festivalbånd fra i sommer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:12   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Her i Tromsø har vi i bunn og grunn to musikkfestivaler å snakke om. Bukta og Døgnvill.

Bukta har et eget gratisprogram på dagtid lørdagene med fri aldersgrense og null alkoholsalg, ellers er det 18-årsgrense.

Døgnvill er mye mere kommerse og prøver å ha et såkalt familiekonsept. Det vil si at det er i bunn og grunn fritt fram.

Etter mitt skjønn så fungerer det siste alternativet utrolig dårlig. Jeg blir litt uvel av å se 8-9 åringer løpe rundt på et festivalområde som rommer masse tusen mennesker, mens foreldre er godt beruset. Arrangørene ber foreldre om å ta barna med hjem kl åtte og i de fleste tilfellene går det sikker greit, men de har null kontroll.

Jeg er utrolig lite begeistret for siste variant mens varianten til buktafestivalen syns jeg er bra.

Kjør debatt

Noe sånt har jeg aldri opplevd på noen av de festivalene jeg har vært på, og det er alt fra lokale, små festivaler til mer regionale arrangementer. De fleste steder får barna være så lenge festivalen varer også, uten at det er noe problem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:18   #27
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Våre to har vært med på festival (Øya hovedsakelig) siden den minste var 6 mnd gammel. De elsker det, det er et yrende folkeliv, masse god mat, ansiktsmaling og barneteater og ikke minst mye god musikk. En av mine største opplevelser som far var og ha eldste på skuldrene under Knutsen & Ludvigsen-konserten på Øya for noen år siden. Det var en fantastisk dag.

På samtlige festivaler jeg har vært på (og jeg har vært på mange) har det ikke vært noe problem med barn og alkohol, så det er nok et lokalt problem som Maverick nevner.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:22   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

På samtlige festivaler jeg har vært på (og jeg har vært på mange) har det ikke vært noe problem med barn og alkohol, så det er nok et lokalt problem som Maverick nevner.

Som Tallulah nevner.

Jeg har tenkt litt på det der med barn som må bære sine fulle foreldre av festivalområdet. Da er det jo tydeligvis noe helt forferdelig galt med hodet til folk, og man unngår jo ikke at foreldre er så vettlause ved å nekte dem å drikke sammen med barna, eller nekte barn etter klokken 20. Da gjemmer man jo bare problemet, for disse foreldrene er jo da garantert på fylla med unger tilstede ellers også. Jeg håper folk som ser slikt melder i fra til politiet, og at de tar det videre med barnevernet.

Gammel 09-03-11, 11:34   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har tenkt litt på det der med barn som må bære sine fulle foreldre av festivalområdet. Da er det jo tydeligvis noe helt forferdelig galt med hodet til folk, og man unngår jo ikke at foreldre er så vettlause ved å nekte dem å drikke sammen med barna, eller nekte barn etter klokken 20. Da gjemmer man jo bare problemet, for disse foreldrene er jo da garantert på fylla med unger tilstede ellers også. Jeg håper folk som ser slikt melder i fra til politiet, og at de tar det videre med barnevernet.

Ja, det er et viktig poeng. Ellers ser jeg selvfølgelig dilemmaet med at festivaler er et yndet sted å drikke øl, og et yndet sted å ta med barn. De som ikke får til mixen er et problem.
Dog har jeg vært på en del festivaler, (stort sett fullstendig edru), og jeg har aldri sett noen hendelser hvor det har vært problematisk med berusede foresatte og barn. Om man oppdager det er det første man gjør å henvende seg til sikkerhetsvaktene på festivalen/politiet som er til stede, som tar det videre til de rette instansene. Håper jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:53   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig ikke et problem med ravende rusede personer på Øya klokken 13-17 en lørdag formiddag, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:55   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er virkelig ikke et problem med ravende rusede personer på Øya klokken 13-17 en lørdag formiddag, altså.

Det er i grunn ikke et så veldig stort problem kl 22.30 heller, syns jeg. Selvsagt er det noen, men ikke i så stor grad at de barna som evt. er der da (og som regel sover godt i vognene sine, eller er litt eldre) får varige arr på sjelen. Jeg har aldri sett overstadig berusede foreldre der.

Gammel 09-03-11, 11:57   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg, men da har barna gått hjem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:00   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det har jeg, men da har barna gått hjem.

Okeida. :føler seg truffet:

Gammel 09-03-11, 12:02   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis.

Gammel 09-03-11, 12:07   #35
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke et problem på Døgnvill før i 22-23 tiden heller, og da burde barn være hjemme i seng. Jeg mener at fulle foreldre sammen med barn er et problem barnevernet bør ta tak i, ikke festivalledelsen. Det er ikke et festivalproblem. Det er et familieproblem.

Gammel 09-03-11, 12:09   #36
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som Tallulah nevner.

Dere har helt klart for like avatarer! For det kan da ikke være min feil?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:13   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ser du ikke forskjell på Tom Waits og Tallulah Bankhead? Briller?

Jeg tror jeg trenger et av mine sedvanlige fargesprakende Shag-bilder. Jeg er nok ingen sort-hvitt-stjerne.

Gammel 09-03-11, 12:13   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det er ikke et problem på Døgnvill før i 22-23 tiden heller, og da burde barn være hjemme i seng. Jeg mener at fulle foreldre sammen med barn er et problem barnevernet bør ta tak i, ikke festivalledelsen. Det er ikke et festivalproblem. Det er et familieproblem.

Indeed, men festivalledelsen setter absolutt pris på å bli gjort oppmerksom på sånt, gjerne via sikkerhetsvaktene.

Døh. Kjenner du ikke igjen Tom Waits når du ser ham? Makan.

Gammel 09-03-11, 12:13   #39
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Bare av ren nyskjerrighet, hva definerer du som barn?

All den tid man arrangerer en festival har selvfølgelig festivalledelsen ansvar for det som skjer inne på området. I slike tilfeller vil dette i praksis si at vaktsjef får beskjed om fulle foreldre, gir denne beskjeden videre til politi som er tilstede på området som igjen kontakter barnevernsvakt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:13   #40
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt småsur over holdninger om at enkelte ting er passende å gjøre som småbarnsforelder, andre ting får man bare ikke gjøre for det "passer seg ikke". Selvsagt finnes det festivaler som barn kanskje ikke bør være på, men f.eks. Øya er jo lagt opp til at både små og store skal trives der, og hvorfor i alle dager skal ikke barn være med da?

Og barn har godt av å se at universet (og foreldrene) ikke sentrerer rundt dem til enhver tid. Som Tjorven sier, av og til gjør man ting som foreldrene har godt av, så lenge barna ikke lider noen nød. Å drikke seg møkkdritings og overlate til ungene å bære en hjem etterpå er selvsagt innunder kategorien å lide nød, men å måtte ha på hørselsvern og sitte på et fang og slappe av i finværet er ikke å lide nød.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.