Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Servere hunden matrester fra annet enn matskålen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 15:37   #41
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålen

Jeg har ikke problemer med det hverken følelsesmessig, eller hygienisk. Så jeg tenker at du er litt fisefin i denne sammenhengen.

Gammel 16-02-11, 15:45   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det er noe skikkelig griseri med hunder og andre dyr oppi matskåler som er beregnet for mennesker. Alle hunder som kommer til mitt hus må spise av egen skål som er til for det formålet. Katter får holde seg så langt unna jeg greier å få dem.

Jeg syns det handler mer om alminnelig hygiene enn galskap i grunnen. Det spiller vel også inn at jeg i bunn og grunn ikke er et typisk dyremenneske som ser på dyrene som naturlige venner og behandler dem deretter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:49   #43
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns også det er noe skikkelig griseri med hunder og andre dyr oppi matskåler som er beregnet for mennesker. Alle hunder som kommer til mitt hus må spise av egen skål som er til for det formålet. Katter får holde seg så langt unna jeg greier å få dem.

Jeg syns det handler mer om alminnelig hygiene enn galskap i grunnen. Det spiller vel også inn at jeg i bunn og grunn ikke er et typisk dyremenneske som ser på dyrene som naturlige venner og behandler dem deretter.

Du spiser gjerne heller ikke pølse med naturtarm da?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:52   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke om jeg vet at det eneste hygienetiltaket den har vært gjennom er en runde i oppvaskmaskinen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:58   #45
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skjønte ikke relevansen her. Enda jeg spiser det meste.
Men kalkun tilberedt i oppvaskmaskin har jeg ikke tenkt å prøve.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:04   #46
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke om jeg vet at det eneste hygienetiltaket den har vært gjennom er en runde i oppvaskmaskinen.

Leser meg opp på hvordan de vasker tarm før bruk.
Har i frysen, men den er kjøpt ferdig

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:14   #47
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

-vaske bikkjeskåla???

Men sånn fra spøk til side....jeg reagerer mer på at hun serverer kjøtern rester fra desserten det er bad synes jeg.

Jeg lar pelsdyret her i huset få middagsrester rett fra talerken og vasker dem i maskina, bikkjeskålene like så.

Foresten åssen var det der med at mennesker har eklere bakterier i munnen en bikkjer og katter?....vurderer å servere ungene midddag i hagen.

Gammel 16-02-11, 16:56   #48
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det samme gjør min mor og jeg synes det er skikkelig ekkelt. Det handler sikkert også litt om at jeg ikke er noe særlig glad i dyr også, men synes det er kvalmt å tenke på at bikkja har slikket på tallerkenen før meg. ANer ikke hva de vasker maskinen på heller.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:56   #49
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er visst ikke helt konsekvent ser jeg. Vasker mat og vannskål for hånd, med egen børste. Men kan innimellom finne på å sette ned en tallerken med middagsrester, for at han kan spise rett av den, for så å vaske denne tallerkenen i oppvaskmaskinen.
Men som regel får han all mat, både tørrfor og rester rett i skåla si.
Jeg ville ikke vasket hans skåler i vaskemaskinen sammen med vårt, men det kunne sikkert mannen funnet på å gjort.

Gammel 16-02-11, 17:08   #50
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når vi har besøk av voffsen til mamma og pappa, så får han vann i en av bollene jeg bruker på kjøkkenet, og den går i oppvaskmaskina etter at de har dratt, og brukes som vanlig etter det.

Ser ikke noe større problem med dette enn at hunden sleiker oss, eller "biter" oss på hendene når vi leker med den.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 17:16   #51
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Når vi har besøk av voffsen til mamma og pappa, så får han vann i en av bollene jeg bruker på kjøkkenet, og den går i oppvaskmaskina etter at de har dratt, og brukes som vanlig etter det.

Ser ikke noe større problem med dette enn at hunden sleiker oss, eller "biter" oss på hendene når vi leker med den.

Jeg syns faktisk det er litt ekkelt å bli slikket på av hunder, og hundesikkel
og jeg ville absolutt ikke spist av en tallerken direkte etter at hunden hadde spist av den, men altså folkens, den har blitt vasket. I maskinen. Glovarmt vann og heftig såpe. den er ren.

Gammel 16-02-11, 20:31   #52
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns ikke du er fisefin og er helt enig med deg. Svigers serverer bikkja rett fra tallerknen og jeg syns det er ekkelt fordi jeg tenker at noen ganger kommer det faktisk ting ut av oppvaskmaskina som ikke er helt rent, og tenk om det er den bikkja har spist på.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 20:51   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke dyr nå, men da jeg hadde katt så hadde den egne skåler som jeg vasket for hånd. Selv om jeg VET at det blir rent i oppvaskmaskinen så syns jeg det er ekkelt både å la dyr spise av mennesketallerkener, og ta dyreskåler i oppvaskmaskinen. Så jeg er like prippen.

Jeg har dyr, men er ellers like prippen som Filifjonka... Har hendt seg at katten har fått servert middagsfiske-rester på et t-fat, og at det er blitt vasket i oppvaskemaskinen etterpå, men det er uhyre sjeldent det skjer.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:26   #54
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bikkja får rester fra tallerk på gulvet eller i skålen sin her i huset.
Jeg personlig synes det er unødvendig å venne den til å slikke rester av visper og slikkepotter.
Og jeg synes det er direkte kvalmt å være på besøk et sted der bikkja gjerne får rester fra gaffelen etter å ha sittet ved bordet og tigget halve måltidet. Altså når menneskene er ferdige.

Men jeg vasker hundematskålene i vaskemaskinen uten problemer altså.

Gammel 10-03-11, 12:13   #55
Luice89
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
Luice89 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi gir hundene våre matrester på en tallerken, så rett inn i oppvaskmaskinen etterpå. Men som flere sier får dem ikke alt av kjøkken utstyr for å slikke rent

Luice89 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.