Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Høylydt rumling i mage og vann fra endetarm

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 23:55   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Høylydt rumling i mage og vann fra endetarm

Noen som har noen formening om dette er legemat? Og kanskje hva dette kan være? Saken gjelder høylydt rumling fra mage, så høyt at besøk har blitt avlyst pga dette og tidvis vann (skumaktig) fra endetarm, tidvis også diare.

Gammel 10-03-11, 00:12   #2
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høylydt rumling i mage og vann fra endetarm

Hvordan er avføringen sånn ellers? Farge osv?

Høres nesten ut som datteren min før hun fikk diagnose cøliaki.

Gammel 10-03-11, 10:29   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Etter å ha begynt å spise Activia daglig er den nok litt mer normal. Tidligere var den diare-preget, og preget av å måtte gå hyppig på do, men kom bare luft, og ganske ofte diare.

Gammel 10-03-11, 12:52   #4
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Irritabel tarm? *tenker høyt*

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:05   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Irritabel tarm? *tenker høyt*

Kanskje det ja, har en samboer som nettopp har blitt diagnostiser til å ha det. Så faktisk noe nyere forskning om at det var leger som hadde teorier om at irritabel tarm er forårsaket av et virus..

Har en søster som har en tarmsykdom også, ulcerøs kolitt eller noe sånt, må google. Takk for tips alle, må vel bestille en legetime.

Gammel 10-03-11, 13:16   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette har jeg innimellom også... :S Vet ikke helt hva det kommer av men...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:26   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Dette har jeg innimellom også... :S Vet ikke helt hva det kommer av men...

Har du lest om ulcerøs kolitt? Noe som heter Crohns sykdom også som visstnok ligner. Synes å kjenne igjen noen symmptomer, blant annet slim i avføringen og hyppige do-besøk. Huff, kan ikke si jeg gleder meg til undersøkelser, jeg har liksom nok med denne kroppen. Men er jo bra hvis man kan finne ut hva det er. Har nettopp flyttet og har ikke vært i kontakt med ny lege ennå, kult hvis koloskopi blir aktuelt ved første besøk da..

Gammel 10-03-11, 14:33   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har du lest om ulcerøs kolitt? Noe som heter Crohns sykdom også som visstnok ligner. Synes å kjenne igjen noen symmptomer, blant annet slim i avføringen og hyppige do-besøk. Huff, kan ikke si jeg gleder meg til undersøkelser, jeg har liksom nok med denne kroppen. Men er jo bra hvis man kan finne ut hva det er. Har nettopp flyttet og har ikke vært i kontakt med ny lege ennå, kult hvis koloskopi blir aktuelt ved første besøk da..

Leste litt om det nå. takk for link.

Jeg sliter mye med svimmelhet, smerter i nakke og sånn, dette med magen dukker bare opp innimellom. Skal tenke litt mer over når og ta det opp med legen. Prøver å samle litt info om diverse for å "hjelpe" legen med å hjelpe meg :P Slitsomt å gå å være dårlig alltid.

Lykke til med undersøkelser, få høre hvordan det går.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.