|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Høylydt rumling i mage og vann fra endetarmNoen som har noen formening om dette er legemat? Og kanskje hva dette kan være? Saken gjelder høylydt rumling fra mage, så høyt at besøk har blitt avlyst pga dette og tidvis vann (skumaktig) fra endetarm, tidvis også diare.
|
|
|
#2 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høylydt rumling i mage og vann fra endetarmHvordan er avføringen sånn ellers? Farge osv?
|
|
|
#3 |
|
rakkarpus
|
Sv: Høylydt rumling i mage og vann fra endetarmEtter å ha begynt å spise Activia daglig er den nok litt mer normal. Tidligere var den diare-preget, og preget av å måtte gå hyppig på do, men kom bare luft, og ganske ofte diare.
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Høylydt rumling i mage og vann fra endetarm
Kanskje det ja, har en samboer som nettopp har blitt diagnostiser til å ha det. Så faktisk noe nyere forskning om at det var leger som hadde teorier om at irritabel tarm er forårsaket av et virus..
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høylydt rumling i mage og vann fra endetarmDette har jeg innimellom også... :S Vet ikke helt hva det kommer av men... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Har du lest om ulcerøs kolitt? Noe som heter Crohns sykdom også som visstnok ligner. Synes å kjenne igjen noen symmptomer, blant annet slim i avføringen og hyppige do-besøk. Huff, kan ikke si jeg gleder meg til undersøkelser, jeg har liksom nok med denne kroppen. Men er jo bra hvis man kan finne ut hva det er. Har nettopp flyttet og har ikke vært i kontakt med ny lege ennå, kult hvis koloskopi blir aktuelt ved første besøk da..
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leste litt om det nå. takk for link. |
|
|