Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva syns dere om dette kjøkkenet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-11, 19:26   #21
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva syns dere om dette kjøkkenet?

Nydelig kjøkken syns jeg.
Med de hvite knottene passer det jo veldig godt med porselensvask. Flere i nabolaget her som har det og er veldig fornøyde. De må visst klores innimellom da, fordi de blir misfarget.
Jeg ville nok valgt en benkeplate lik den av sten. Vi har det selv, og det er nesten det beste med hele kjøkkenet. Utrolig lett å vaske og holde rent.
Fargen på den lyse benkeplaten likte jeg også godt.

Jeg ville nok da valgt flis i lik farge som benkeplaten om dere vurderer flis. Om dere skal ha tregulv ville jeg valgt etter hva som ellers er på gulvene hjemme hos deg. Men helt lyst tregulv ville nok blir nydelig. Og hvitt tak selvfølgelig. Enten det er gips eller malt panel.

Gammel 12-03-11, 19:37   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var jo ikke prisen gal. Det tar en stund å skru sammen flatpakker også, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:48   #23
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vist jeg går for dette kjøkkenet så må jeg bytte gulv i både stue og kjøkken. Er et belegg her på kjøkkenet som ser ut som steiner. Ikke pent syns jeg. Må også bytte tak. Tenkte gå for ferdigmalt av et eller annet slag.

Gammel 12-03-11, 23:24   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefint kjøkken . Synes også vasket var fint og synes den lille sittebenken/sofaen var koselig...selvom det sikkert hadde vært mer praktisk med mer benkeplass. Men du kan vel ikke forandre på det kanskje ?

Ang benkeplate, synes jeg begge som er utstilt her var veldig fine, klarer faktisk ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg synes er finest

Er det skap eller hylle som er over vasken ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 02:33   #25
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Det er både skap og hylle. Jeg kan ikke forandre så mye på det nei. Det er som det er utstilt.

Gammel 14-03-11, 07:12   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har slik vask, og det er null problem med kanter og ting som setter seg fast.
Jeg er veldig fornøyd med den.

Kjøkkenet var lekkert, og det vil passe godt inn hos deg. Åpner du veggen ut mot stuen da? Der kjøkkendøren er? Da vil romfølelsen bli større også.

Gammel 14-03-11, 09:00   #27
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lekkert kjøkken, er det JKE design?

Jeg ville hatt hvit benkeplate, og viss jeg skulle hatt nytt kjøkken nå, hadde jeg hatt skapene helt til taket. Fysj så mye dritt som samler seg oppå der.

Gammel 14-03-11, 09:03   #28
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg syns det var fint! Ville gått for en trefarget benk :-)

Gammel 14-03-11, 09:17   #29
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er upraktisk. Små og smale skuffer, masse underskap som er vanskelige å utnytte, trange hjørneoverskap. Det er mulig å få vesentlig mye mer kjøkken for 50 000 - særlig når benkeplater, vask og hvitevarer kommer i tillegg.

Det ser ut som det er ca 20 skuffe- og skapmoduler? Da skjønner jeg ikke hvordan IKEA kommer opp i de 70-80 000 du nevner, om det er ca like stort. Eller KVIK, eller Epoq, eller HTH flatpakket, eller ...

Vi har 15 moduler fra KVIK (vesentlig mye større enn de på bildet her, bl a 3 x 80 cm XXL-skuffer og to høyskap), og det kom på under 30 000 inkludert all skapinnredning og søppelsortering. I tillegg kommer så benkeplater, vask og hvitevarer.

Sist redigert av Mauser : 14-03-11 kl 09:31.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 09:25   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg har slik vask, og det er null problem med kanter og ting som setter seg fast.
Jeg er veldig fornøyd med den.

Vi har også sånn vask og jeg elsker den hemingsløst. Har hatt kjøkkenet i to år og har ikke hatt noen problemer.

Ellers er jeg enig med Mauser.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg synes det er upraktisk. Små og smale skuffer, masse underskap som er vanskelige å utnytte, trange hjørneoverskap. Det er mulig å få vesentlig mye mer kjøkken for 50 000.

Gammel 14-03-11, 10:07   #31
Enjoy
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
Enjoy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjøkkenforretningen i Kvernerbyen i Oslo har utstillingsmodeller til salgs. Det er italienske kjøkken. De kan hjelpe deg med annet interiør også. Jeg var ihvertfall fornøyd

Enjoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 10:35   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Også enig med Mauser. Store skuffer istedetfor skap er det jeg savner mest med det forrige kjøkkenet mitt. Jeg kan heller ikke skjønne at tilsvarende fra IKea skal komme oppi 70-80 tusen.

Gammel 14-03-11, 12:29   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Også enig med Mauser. Store skuffer istedetfor skap er det jeg savner mest med det forrige kjøkkenet mitt. Jeg kan heller ikke skjønne at tilsvarende fra IKea skal komme oppi 70-80 tusen.

Det har vel noe med hva jeg ønsker. Har tegnet inn flere ganger fra ikea og det kommer alltid på over 50 000 kr. I tillegg kommer hvitevarer. Kjøleskapet skal jeg beholde og oppvaskmaskinen min. Så det er bare komfyr jeg trenger.

Gammel 14-03-11, 12:45   #34
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Men da er det ikke en tilsvarende løsning som den du viser her?

Gammel 14-03-11, 12:48   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte kjøkkenet, men vasken ville jeg ha byttet ut.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 13:36   #36
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men da er det ikke en tilsvarende løsning som den du viser her?

Nå er det en stund siden jeg har gjort det, så husker ikke alt. Prøvde igjen her i helgen, men får det ikke til. Ikke egnet som kjøkkendesigner nei.

Jeg har tre vegger jeg vil ha kjøkken på. Veggen der vasken står er 2.15 og under vinduet er det 335, der vurderer jeg å ha oppvaskmaskin. Så er det langveggen der komfyren skal være. Den er 7 meter når jeg får slått ut veggen, men på den veggen skal spisestua også være.

Gammel 14-03-11, 13:38   #37
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes kjøkkenet var fint, men jeg ville heller ha betalt samme pris fra IKEA for å få akkurat den løsningen jeg ville ha, enn et utstillingskjøkken som er fint, men kanskje ikke så praktisk. Gode skap- og skuffeløsninger er tross alt det aller viktigste hvis en først skal bytte ut et helt kjøkken.

Gammel 14-03-11, 13:48   #38
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes kjøkkenet var fint, men jeg ville heller ha betalt samme pris fra IKEA for å få akkurat den løsningen jeg ville ha, enn et utstillingskjøkken som er fint, men kanskje ikke så praktisk. Gode skap- og skuffeløsninger er tross alt det aller viktigste hvis en først skal bytte ut et helt kjøkken.

Jo det er sant. Jeg syns nå alt er finere en det jeg har nå. Så jeg kommer til himmelen uansett.

Gammel 14-03-11, 13:56   #39
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er klart at alt blir bedre, men nå skifter en ikke kjøkken så ofte, så da hadde jeg helt klart fått tegnet et som passet mitt bruk. Skulle jeg ha kjøpt et utstillingskjøkken skulle det da ha vært billigere enn IKEA hvis jeg skulle kompromisse veldig mye med praktiske hensyn.

Gammel 14-03-11, 14:47   #40
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville helt klart tatt mest hensyn til det praktiske.
Vårt kjøkken fra ikea er på 16 moduler og med innebygget oppvaskemaskin og ventilator. Med innmat knotter, vask og alt kom det på ca. 60 000. Da brukte jeg god tid på tegning og planlegging. Vi har store skuffeskap og alt er grundig gjennomtenkt og analysert ned i minste detalj, til min manns store fortvilelse.
Veldig fornøyd med kjøkkenet. Anbefaler å få tegnet et eksempelkjøkken hos hth, sigdal eller annen kjøkkenleverandør og ta utgangspunkt i tegningen når du tegner ikeakjøkkenet (eller kvik eller hva det nå måtte bli) selv. Det er kanskje litt sleipt gjort, men mange jeg kjenner som gjør det på den måten.

Utstillingskjøkkenet var forøvrig veldig pent, men jeg anbefaler deg å tenke godt gjennom det praktiske før du bestemmer deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.