Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 14:27   #101
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Hm. Her lærte jeg noe nytt.

Hvordan fungerer skallklær i Bergensregn?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:00   #102
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hm. Her lærte jeg noe nytt.

Hvordan fungerer skallklær i Bergensregn?

Ikke noe dårligere enn i Stavangerregn, vil jeg tro?

Gammel 15-03-11, 16:07   #103
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De hadde skallklær på lindex også. De så faktisk helt greie ut. Jeg så ikke på vannsøylen, men jeg ble såpass imponert over vintertøyet til H&M i vinter at jeg fint kunne være villig til å prøve det.

Jeg sliter nå med en plutt som har i overkant med bra yttertøy og en barnehage som bare bruker regntøyet hans. Kanskje jeg skal fjerne hele vinterdressen og regntøyet og bare henge igjen pop-dressen og isbjørn-settet hans med dertil egnet underlag? Da spør de vel om regntøy kjenner jeg dem rett.

Bare ta det med hjem. Sånn gjorde jeg det, og de sluttet å spørre etter regntøy da de så at hun faktisk holdt seg knusk tørr med POP settet sitt (og de visste jo fra før at jeg ikke var spesielt glad i regntøy) .

Jeg tenkte at nå prøver jeg, også får jeg heller svelge den kamelen om et viser seg å ikke funke, ved å ta med regnklærne tilbake igjen. Den kamelen slapp jeg for å si det sånn

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:12   #104
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I barnehagen er det greit nok å ha dyre klær, men på skole/SFO er det vanskeligere å holde oversikten. Jeg tar ikke sjansen på å ha liggende en bukse til 1500 kroner som ser ut omtrent som en vanlig regnbukse.

Jeg kommer ikke til å ha Isbjørn settet hengende på skolen, hun får gå i jakka og evt ta buksa utenom ved behov. 1 klassingen min har full kontroll på klærne, så det er jeg sikker på at ikke blir noe problem. Så skal jeg heller ha et tynt Norheim regnsett etter storesøster, liggende på skole og et tynt HH tec regnsett hengende på SFO. (skole og SFO på to forskjellige steder) Begge disse er pustende, men tipper de ikke er spesielt slitesterke...men fint som reserve vil jeg tro.

Gammel 15-03-11, 16:13   #105
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skallklær er altså klær som har en vannsøyle på høyere enn...? Og kan kjøpes så godt som overalt da eller?

Gammel 15-03-11, 16:19   #106
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

For oss kan ihvertfall ikke skallklær erstatte vinterklær. Alle lagene man trenger under for å holde seg varm, ville rett og slett ikke alltid blitt tatt på av en liten skolegutt med dårlig tid.

Det er jeg helt enig i. Fungerer nok i barnehage hvor barna kan få hjelp (blir jo på samme måte som Trolldress med ullfòr) og unger som vet å kle seg. Jeg har ei datter som helst vil ha på minst mulig klær, så derfor er det fòret vinterdress på vinter og skall klær fra sen høst til tidlig vår.

Og ang dyre klær på skole, jeg har full forståelse for at mange ikke ønsker å risikere å miste disse. Spesielt dersom man flere ganger har opplevd å miste klær. Jeg har hatt barn i barnehage/skole i 11 år nå, og eneste vi har mistet, var en ny Janus ullbukse i en ny barnehage. Men de slet med masse rot ang klærne.....så jeg tar sjansen enn så lenge.

Gammel 15-03-11, 16:20   #107
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler jeg må forsvare ped.leder i barnehagen litt. Da jeg hentet i går var det mange som hentet samtidig. De fleste barna var veldig våte og en del foreldre stilte spørsmål ved om det var så lurt å være så lenge ute når ungene var våte. Ped.leder stod i et hjørne og ryddet opp rett ved siden av plassen til knerten. SU i barnehagen (representert ved blant annet meg) har gitt barnehagen tilbakemelding på at vi gjerne ser at ungene er mer ute. Det er da ped.leder kommer med sitt hjertesukk om at de gjerne skulle vært mer ute, men at ungene fryser og blir kalde fordi de ikke har skikkelige klær i barnehagen og vi konstaterte at knerten faktisk var både varm og tørr i reimatecdressen sin. Dressen ble kjøpt på salg for mange år siden og det er 3. sesong den er i bruk (2 sesonger av snuppa og 1 sesong av knerten), og den er like tørr og god fortsatt. Da har den definitivt rettferdiggjort prisen sin.

Og jeg skjønner godt hjertesukket fra barnehagen. Riktignok ble reimatec nevnt, men det gikk vel så mye på at det var viktig at barna hadde skikkelig tøy i barnehagen. Det er jeg fullstendig enig i at det er lov til å sukke litt over. Barnehagen sender meget jevnlig ut oppfordringer om å ha korrekte klær tilgjengelig i barnehagen.

Gammel 15-03-11, 16:36   #108
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Min erfaring er at vanlig Reimatec er helt suveren på mindre barn opp til 3-4 år, men på større aktive unger holder det ikke mål overhodet. Blir fort slitt/hull. Det som fungerer med Reima isåfall, er Reimatec +, men den er spinndyr.

Jeg sluttet med vanlig Reimatec på begge ungene da de var 3 - 3 1/2 år.

Gammel 15-03-11, 16:45   #109
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Min erfaring er at vanlig Reimatec er helt suveren på mindre barn opp til 3-4 år, men på større aktive unger holder det ikke mål overhodet. Blir fort slitt/hull. Det som fungerer med Reima isåfall, er Reimatec +, men den er spinndyr.

Jeg sluttet med vanlig Reimatec på begge ungene da de var 3 - 3 1/2 år.

Men det kommer nok an på ungen også. Snuppa brukte den omtalte dressen da hun var 4 og 5, og den er altså like fin nå som knerten bruker den (han er 3,5 år). Snuppa er av den rolige typen som ikke sliter på klærne sine. Knerten sliter klær i en helt annen skala.

Men snuppa fikk Po.P-dress i år, og den har hun klart å slite ut. Så vinterdress fra dem kjøper vi ikke igjen.

Gammel 15-03-11, 16:48   #110
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på barnet, ja. Poden hadde vanlig Reimatec i fjor (4,5 år), og bruker samme dressen i år. Han har også en Reimatec+ i år, fordi jeg fant på salg, og jeg ser jo at den tåler mer. Men vanlig Reimatec hadde holdt fint.

Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:49   #111
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Atle Antonsen har skallklær; Allværsjakka!

(Kilde: youtube.com)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:05   #112
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har kjøpt - og såvidt fått testet ut - skallklær fra Lindex. Tenkte det var såpass billig at det ikke skadet å prøve, og hittil har han vært tørr Vannsøylen er 10000.
Vurderer å kjøpe hel dress fra PoP siden han elsker den grønne fargen de har på dressene sine.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:16   #113
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper man Isbjørnklær? Vi har prøvd P.O.P bl.a og måtte bare legge buksa bort fordi det er _alt_ for vidt til mine fyrstikkunger.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:17   #114
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvor kjøper man Isbjørnklær? Vi har prøvd P.O.P bl.a og måtte bare legge buksa bort fordi det er _alt_ for vidt til mine fyrstikkunger.

www.uteunger.no

www.smakryp.no

å på xxl.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:20   #115
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Enig med dere i at skallklær er supert! Vi har vært knallfornøyde med Reimatec og Bergans. Har forresten hørt at nå til høsten skal alle Hellytec(Helly Hansen) komme med 15000 vannsøyle.

Jeg så på vårdressen til HH på Obs idag og den hadde vannsøyle på 15000mm Fin var den og, både til gutt og jente.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:51   #116
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Lurer på om det ikke er ReimaTec+ vi stort sett har. Vårdresser til rundt 1200 og vinterdresser til rundt 1600?

Det har aldri vært vårdresser i Reimatec+, tror jeg. Bare vinterdresser og bukser. Du burde ikke være i tvil, for du kjenner godt at det er Cordura nederst på +. Prisene du nevner er nokså standard Reimatec.

Gammel 15-03-11, 20:18   #117
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Min bergans breheimen kostet vel 1200 kr, den fikk jeg til jul. Og jeg er lykkelig over den. Tenker det koster noe tilsvarende til en tolvåring.

Takk for tips; det er så vanskelig å orientere seg for jeg har ikke tålmodighet til å lete og lese et utall tekniske spesifikasjoner. Ser at junior-modellen koster 699 hos G-sport og går til str 164. Det er jo absolutt en fin pris. Eneste dumme er at den ikke har seler; det liker hun. Men den må sjekkes ut når jeg får råd til å kjøpe ny bukse. Enn så lenge får hun bare bruke høyvannsbukse siden den passer fint i bredden.

Gammel 15-03-11, 20:33   #118
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Da er det lurt å følge med på salg. Er vel vanskelig å finne skallklær med vannsøyle 10.000 til den prisen på todelt sett......Men altså, Stormberg har fine priser og det har Reflex også, men de er vel ikke dønn vanntette mener jeg, med mindre det har kommet nye modeller med høyere vannsøyle

Fant Stormbergjakker til begge ungene på XXL til 150kr på salg (ny pris 800,-) og er kjempefornøyd med disse, så det går an å finne billig!

Kjøpte også forresten et sett hver til ungene på Felleskjøpet av alle ting. Merket heter Stetind og har 10 000 i vannsøyle. På salg kostet jakke og bukse 200 kr per del (nypris opp til 8-900).

Gammel 15-03-11, 21:05   #119
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg venter spent på klær fra Isbjørn. Snuppa som skal få. Hun sliter ut alt etter kort tid, men Isbjørn sine skal visstnok være slitesterke. Det ble dyrt, da jeg ikke har lett aktivt etter salg (eller orket å sette meg inn i prisforskjellen, toll og denslags fra Danmark/Sverige), men om det holder er det definitivt verdt det.

Gammel 15-03-11, 21:11   #120
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Pris?

699,-
(Hellytech vårdress vannsøyle 15000mm)

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.