Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 15:10   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?

Har gjort det til London et par ganger. Fungerer strålende og jeg får tom tid til museum. Har ikke gjort det for siste gang.

Gammel 22-03-11, 15:20   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Auda, det var jeg ikke klar over!
Men hvordan fungerer dette i praksis? Hvordan sjekkes dette?

Det er ikke veldig vanskelig å sjekke om de vil siden du må vise pass inn og ut og det blir registrert når du flyr til og fra. Jeg ville i alle fall hatt 1 overnatting om jeg først skulle på hurtig shoppingtur.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 15:35   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo ikke mer stress enn man lager. Jeg kommer til å plotte inn på kart hvor "mine" butikker er, også rekker jeg det jeg rekker. Jeg kommer til å spise lunsj og drikke kaffe og sulle rundt.

Gammel 22-03-11, 16:08   #24
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det høres litt stress ut, men kunne nok funnet på å gjøre det. Da ville jeg reist til en by jeg var godt kjent og hvor det går fort å komme seg til og fra flyplassen. London ville nok utgått da man bruker en del tid på å komme seg fra/til sentrum og må være på flyplassen leenge før flyet skal gå. Aberdeen hadde fint gått an. Ikke så spennende shopping der da synes jeg...

Skal faktisk på dagstur til Aberdeen i morgen, men da ikke for å shoppe

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 16:26   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Dette tenkte jeg på også. Skal du handle for mer enn det lønner det seg jo å koste på seg en natt på hotell.

Man reiser vel ikke til feks London for å handle for under 3000,- eller?

Jeg gjorde det. Jeg er en idiot på shopping sånn sett.
Målet for dagen var å prøve alt mulig for å vite hvilke modeller og størrelser i de ulike butikkene som passer for meg. Så bestilte jeg mer da jeg kom hjem. Jeg tjente inn turen på frakt+moms på støvlettene og kåpa jeg hadde med hjem.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Man går vel også glipp av alkoholkvoten om man er på dagstur. Er det ikke slik fremdeles?

Nei - men du kan ikke ta med taxfree alkohol og sigaretter. Alkohol og sigaretter kjøpt med moms i det landet du var i går helt fint vel?

Det er forøvrig ikke så stress. Man er i London by en times tid før butikkene åpner og kan drikke chai på Starbucks mens man skryter i kaffebloggen. Så har man dagen til firetiden før man finner et flytog igjen. Venter man til femtiden før man finner t-banen som går til t-banen til flytoget så får man en helvetes løpetur på slutten og skrekkelig dårlig samvittighet for en Drage som sitter alene igjen på en restaurant.

Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 18:02   #26
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg klarer ikke å ha bare en dag i Trondheim en gang,om jeg skal over det hele,kose meg og sånt så tror ikke jeg har klart det i London heller

Gammel 22-03-11, 18:06   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men man vil heller kose seg i London en lørdag enn i Trondheim. Det er jeg ganske sikker på.

Gammel 22-03-11, 18:07   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg dro nesten på dagstur til London i fjor for å drikke kaffe med en kompis.
Det hadde så absolutt vært verd det.

Gammel 22-03-11, 19:39   #29
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Auda, det var jeg ikke klar over!
Men hvordan fungerer dette i praksis? Hvordan sjekkes dette?

Billetten viser hvor lenge man har vært ute av landet.
Kvitteringer viser hvor mye man har handlet for. Kvitteringer er noe de fleste tar vare på, da dette også er garantien på varen.
Man kan kjøpe alkohol og sigaretter i beskattet stand, ikke på tax-free.
Så er det sånn at bevisbyrden ligger hos den reisende i forhold til alle disse tingene.
Finner tollvesenet noe som kan tenkes å være kjøpt på turen er det ens eget ansvar å bevise/motbevise det. Har man gått på grønn sone kan man, om summene er høye, risikere en anmeldelse. (Klokker er et eksempel på noe som med (u)jevne mellomrom anmeldes).

Gammel 22-03-11, 21:00   #30
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.