Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Så feil kan man ta!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 09:12   #41
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så feil kan man ta!

eBay, Iset, eBay! Jeg får opp en masse bh-er i din størrelse til under ti pund.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:13   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stadig en plan om å få målt meg. Det har jeg hatt siden 2008, jeg skylle bare vente litt, for jeg var gravid og derved i endring... Vente til jeg sluttet å amme... vips, gravid innen en måned etter ammeslutt. Så her sitter jeg med en ammebh som ikke er helt optimal, og planlegger måling og rett str... sånn når puppene er normalisert igjen. Gleder meg.

Gammel 23-03-11, 17:25   #43
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Så 85 C kan fort bli til F og FF?
Omkrets da?

70 - 75. Min er faring er at cm har lite å si for hva som er riktig omkrets-størrelse.

Den skal sitte godt og stramt rundt, ikke henge på skuldrene i det hele tatt. Det er viktig å ha en BH som er bred nok rundt.

Gammel 23-03-11, 17:32   #44
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

b.m. 85b-->75E. Og jeg har ikke store pupper, så jeg lurer fælt på hva slags bokstavkoder de har de med pupper.

Hmmm... Jeg tror jeg må innom en skikkelig undertøysbutikk når ammeperioden er over.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:25   #45
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har stadig en plan om å få målt meg. Det har jeg hatt siden 2008, jeg skylle bare vente litt, for jeg var gravid og derved i endring... Vente til jeg sluttet å amme... vips, gravid innen en måned etter ammeslutt. Så her sitter jeg med en ammebh som ikke er helt optimal, og planlegger måling og rett str... sånn når puppene er normalisert igjen. Gleder meg.

Poenget er egentlig ikke å måle, poenget er å teste, syns jeg. Jeg har betydelig mindre mål på BH enn hva jeg har i omkrets under puppene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:32   #46
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vel, teste da, men altså, på en plass med et litt bedre utvalg i størrelser (og mulig hjelp) enn HM... for jada, jeg er en av de mange med 75B i skuffene. Dog er ammebh'n jeg vandrer rundt i 80D, uligisk å skulle opp i både cup og omkrets kanskje, men det skjedde liksom noe omfattende med puppene når det kom melk i dem... Dog ikke like ekstremt denne gangen, så jeg har tatt av forlengeren jeg hadde på dem i første ammeperiode...

Men, når bare størrelsen er stabil, og ventet å bli sånn lenge nok til å forsvare en dyr bh, skal jeg få prøvd meg frem til rett str, som sikkert ikke er 75B...

Gammel 23-03-11, 22:54   #47
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har liksom ikke helt skjønt forskjellen på FF og G jeg

Tuller du? Her har du et supert og utfyllende innlegg om alt mulig rart som kan være tegn på feil cup-størrelse, og så vet du ikke "forskjellen" på FF og G?

"Forskjellen" ligger rett og slett i produsenten. Noen produserer BH-er med DD- og FF-cup. Andre gjør ikke det. Det betyr at om du er en G i cup, så må du vite om du er en G med DD og FF eller uten DD og FF. Hvis du er en G i et BH-merke som har DD og FF, så er du en I for et BH-merke uten slike doble cup-er.

Jeg har forøvrig vært "opp i cup, ned i omkrets"-frelst i mange år. Har til og med dyttet de to tenåringsjentene inn i dyre BH-shapper for å få rett og tilpasset BH. Dyrt, javel, men absolutt verd det. Særlig når man ser haugene av ubrukelige BH-er fra hun eldste - inklusiv hennes gamle favoritt-BH. Selv hun, i starten på voksenlivet og uten barnefødsler, langvarig amming og mange slankekurer bak seg, nektet å forlate BH-butikken uten å få ha på seg en av de nye BH-ene. Den BH-en hun hadde på seg da vi gikk inn i butikken ble kastet i søpla på vei ut!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:59   #48
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvis du er en G i et BH-merke som har DD og FF, så er du en I for et BH-merke uten slike doble cup-er.

Siden jeg ikke har forstått hva DD og FF har dreid seg om har jeg rett og slett valgt å holde meg unna merker som driver med slikt dill
(jeg lagde min første bravissimo-tråd her inne den første uka forumet var åpent, så jeg er rimelig frelst kan man si

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:03   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha, Lille Meg! Det forklarer hvorfor jeg netthandlet en G som plutselig var ALTFOR stor.

Gammel 23-03-11, 23:06   #50
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Aha, Lille Meg! Det forklarer hvorfor jeg netthandlet en G som plutselig var ALTFOR stor.

Det er bra det ikke er bare meg som fikk en aha-opplevelse nå

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:07   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Gammel 23-03-11, 23:12   #52
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gikk fra 75 C til 70 E for noen år siden etter tur på La Lina. Da jeg skulle brystredusere nektet kirurgen å tro på meg, hun mente bestemt jeg var en C. Selv om jeg hadde på meg 70 E-bh. Burde måle på nytt nå etter to barn, er nok F eller noe nå.

Gammel 23-03-11, 23:18   #53
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Man må sjekke sånt, ja! Hilsen meg som trodde jeg var en C, og nå altså vet hva en FF og en G er.

Gammel 23-03-11, 23:22   #54
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gikk fra 75 C til 70 E for noen år siden etter tur på La Lina. Da jeg skulle brystredusere nektet kirurgen å tro på meg, hun mente bestemt jeg var en C. Selv om jeg hadde på meg 70 E-bh. Burde måle på nytt nå etter to barn, er nok F eller noe nå.

Poenget er jo at en cup-størrelse er ikke noe fast og statisk. Den har sammenheng med omkretsen, tro det eller ei! Har du en BH som er 80B og syns den er for vid rundt livet men helt fin i cup-en, så må du ned i en BH som er 75C for å få samme cup.

Gammel 24-03-11, 01:48   #55
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å hjelp i en bh-butikk er gull verdt!

Jeg brukte bher som var 10 cm for store i omkrets til etter jeg var ferdig å amme eldstemann! Da jeg fikk en som var riktig tilpasset var det som en ny verden. Bher skulle ikke skli langt oppå ryggen, nei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:42   #56
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grattis, man får liksom et nytt liv med passende bh.
Jeg har selv gått fra 80B til 75E

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 11:29   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med ElinBlue. Noen bh-er kan jeg opp i C i, men that's it. Og jeg har fått hjelp, ja.

Jeg hørte på Dragen her inne en gang og bestile en D-cup. Jeg kan plassere en sokkebunt i hver cup.

Jeg er veldig fornøyd med størrelsen, da. Det må jeg si. De er små og perky i rette bh-en.

Gammel 24-03-11, 11:51   #58
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

DD er ikke det samme som E. :dyrekjøpt erfaring:

Gammel 25-03-11, 20:48   #59
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

DD er ikke det samme som E. :dyrekjøpt erfaring:

Og A er ikke det samme som B - hva ville du fram til?

BH-type 1 (BH1) leveres med DD- og FF-cup. BH-type 2 (BH2) leveres kun med "enkle" størrelser. Da har man følgende:

BH1 - BH2
A - A
B - B
C - C
D - D
DD - E
E - F
F - G
FF - H
G - I

Så generelt sett vil man kunne si at en BH1 med cup DD skal ha like stor cup som en BH2 i størrelse E. Når det er sagt, så er det store individuelle forskjeller på BH-typene. Man bør alltid prøve en BH på før man kjøper den.

Gammel 25-03-11, 21:38   #60
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vel, min DD-BH er fra Change, hvor jeg normalt kjøper 65E (og bruker på innerste hakk). DD-BHen er litt knapp i cupen, mens E passer perfekt. Jeg trodde at DD tilsvarte E, men dengang ei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.