Sv: Smittsom omsorgssvikt
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg hadde syntes det var kjempespennende å se noen tall på dette? Personlig har jeg et helt annet inntrykk, men jeg innser at jeg lever i min lille andedam. (Det jeg derimot har inntrykk av fra media er at normalitetsspektret er blitt trangere og trangere, men jeg ser at dette også kan være feil)
Ja, jeg tenkte faktisk på det. Det hadde vært interessant å finne ut hvor mange som faktisk var på spesialskoler for la oss si 20 år siden og hvor mange som har en diagnose og går på vanlig skole nå. Kanskje noen som vet hvor de skal lete gidder? Min personlige mening er også at normalitetsspekteret er blitt trangere og trangere og at diagnosene sitter fryktelig løst for tida. Det fantes selvfølgelig folk for 20 år siden som kunne hatt nytte av en ADD-diagnose, men jeg er overbevist om at det er minst like mange nå som får diagnosen og som ikke "trenger" den.
Dette blir jo uansett litt på kanten av det HI snakker om, poenget mitt var bare at jeg synes mye barneoppdragelsen nå til dags er totalt feilslått.
|