|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har to søstre, de er 2 år eldre enn meg og tvillinger.
![]() |
#42 |
Textrovert
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har en nesten sju år yngre halvsøster. Vi hadde ikke noe godt forhold før hun var 13 og jeg 20. Etter det har forholdet vært godt, men vi er så totalt forskjellige, at det er ikke naturlig for oss å være så mye sammen. Jeg har også en fem år eldre stesøster. Jeg bodde sammen henne bare i to perioder i barndommen, og vi gikk bra sammen da, men jeg var alltid underlegen henne, og det har jeg fortsatt å være i voksen alder. Jeg tror ikke jeg er viktig i livet hennes, så jeg prøver å gjøre henne uviktig i mitt liv også.
![]() |
#43 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er 5,5 år mellom meg og lillesøsteren min. Da jeg gikk på småskolen lekte vi fint sammen, men da jeg ble eldre ble hun en pest og en plage. Hun fulgte etter meg over alt og ville hele tiden være der jeg var. Hadde jeg besøk måtte jeg låse døren til rommet mitt. Da sto hun utenfor og rev i døren og hylte og ville inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreMin søster er 3,5 år yngre enn meg (fire skoleår) og vi kranglet så busta føk fram til hun ble litt oppi tenårene (videregående). Vi kranglet, slåss og plagde hverandre. Jeg var ikke alltid en grei storesøster og anså henne for å være en plage. Da jeg nådde tenårene hevnet hun seg mye og syntes jeg og venninnene mine var helt fjerne. Hun var den snusfornuftige og pripne, mens jeg testet grenser og var mye mer utagerende på festing etc.
![]() |
#46 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøstera mi er ni år eldre enn meg. I oppveksten var ho mi store stjerne mens eg var den ufattelig slitsomme lillesøstera. I dag er vi veldig, veldig nære. Ho er det beste eg har.
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har ingen søstre, men to døtre. Med 17 års aldersforskjell har ikke krangling vært noe problem.
![]() |
![]() |
#48 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har tre søstre, og husker lite krangling. Dvs to av de kranglet masse med hverandre, men ikke med meg. Det er henne jeg var tettest i alder med (16 mnd yngre enn meg) som er nærmeste meg i dag. Vi fire søstrene er tette også i voksen alder, selv om vi akkurat nå er på vidt forskjellige steder i livet.
![]() |
![]() |
#49 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøstra mi er fire år eldre enn meg, og jeg tror ikke vi krangla nevneverdig i barndommen. Tror nok det kom av at hun var innmari tålmodig med meg ... Vi er veldig nære nå.
![]() |
#50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreMin søster er 10 år eldre. Jeg kan ikke huske annet enn at hun har vært på "annet sted" enn meg. (da jeg var barn - var hun tenåring, da jeg var tenåring - var hun småbarnsmor, da jeg var småbarnsmor - var hun ferdig og kunne "realisere seg selv" osv osv osv) Det var ikke noe grunnlag for krangling den gangen vi bodde sammen og ikke noe grunnlag for noe stort fellesskap nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er 3 år mellom meg og min søster. For det meste beveget vi oss i ulike sfærer. Vi haddeselvsagt enkelte sammenstøt på hjemmebane, men vi kunne også ha det hyggelig sammen. I dag har vi et veldig ålreit forhold.
![]() |
#52 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreMine to søstre er endel eldre enn meg, så vi kranglet veldig lite. Mine to brødre kranglet jeg forresten enda mindre med.
![]() |
#53 |
maler
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreMin søster er fem år yngre enn meg. Vi har kranglet endel, men mest fordi vi er veldig ulike. Vi er venner, jeg følte jeg "fikk" ei søster da hun ble 12-13 år og vi var litt mer voksne begge to, og vi går helt greit overens som voksne. Men vi har ikke noe tett bånd. Det tror jeg ikke vi kunne hatt om vi var tettere heller, vi er alt for ulike. Min søster og min bror som er 2 år yngre enn henne igjen har et mye tettere bånd, de er også mer like som personer.
![]() |
#54 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreEg har eit veldig nært forhold til min søster, ho er nok den som står meg nærmast, men det har ikkje alltid vore sånn. Me krangla mykje og hadde ikkje så mykje til felles i oppveksten. Det er nesten fire år mellom oss.
![]() |
#55 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg er oppvokst med fire søstre, og det var vel kun ei jeg kranglet med på daglig basis. Hun er 5 år yngre enn meg. I dag har vi det veldig fint sammen, men hun har nettopp flyttet til USA (
![]() |
#56 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre
Her og. Jeg husket en gang hun ble ertet av en eldre gutt. Jeg truet ham med å banke ham opp og etter det ble det slutt på ertingen. (Vel var jeg eldre enn denne gutten, men han var større og sterkere enn meg. Jeg var ei lita flis.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreMine søstre er henholdsvis 6 og 7,5 år eldre enn meg, så det var vel ikke så mye krangling mellom meg og dem, bortsett fra at det sikkert var litt irriterende med en lillesøster som "bare skulle sitte og lese" på rommet når de hadde gutter på besøk.
![]() |
#58 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg hadde et mer distansert forhold til mine to søstre da jeg var liten, de var hhv 10 og 11 år eldre enn meg. De flyttet jo ut og sånt lenge før meg.
![]() |
#59 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre
Signerer alt!
![]() |
#60 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreHar en søster som er tre år yngre. Vi har kranglet veldig lite gjennom oppveksten. Første gang jeg fikk lønn, var gave til henne det første jeg kjøpte.
![]() |
|
|