Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 23:24   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekter

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Påkledningskodeksen for kvinner i islam er jo nettopp tilstedeværende av samme logikk. Kvinner skal kle seg anstendig for ikke å vekke begjær.

Så til dere som prøver å viske ut hvilket religiøst og kulturelt univers overgriperen har vokst opp i. Det er gjort lite på å kartlegge hva som trigger muslimske menn til å voldta berusa vestlige kvinner på vei hjem fra byen. Jeg tror det genereres mye galskap hos individer som har vokst opp med at kvinner er halvparten så mye verdt som menn og må gå innpakka for å slippe blikk. En kroppsløs kultur blottet for kurtise og kjærlighet. Og så komme til et samfunn som i deres øyne spyr ut syndighet i form av løsaktige kvinner, et mediebilde som flyter over av nakenhet. Kombinert med episoder med mislykket respons hos dette, i deres øyne, "horemarkedet", er det nok mye latent agressivitet. Jeg tror det er de sykeste av dem som kjører løpet helt ut. Men hvis man lukker øynene for en større kollektiv mentalitet hos disse folka, vil en aldri komme uvesenet til livs.

Jeg har orker ikke forholde meg til dine generaliseringer men må bare si at jeg faktisk synes denne årsaken du påpeker her ikke lenger blir bortforklart på noen som helst måte. Faktisk det motsatte, folk som behandler disse menneskene og andre "eksperter" har vært veldig tydlige på å forklare "konsekvensen" av å komme fra samfunn der maktforhold mellom menn og kvinner er som de er. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning men denne forklaringen blir i alle fall ikke visket ut som du påstår.

Ellers kjenner jeg at jeg er veldig enig i det Esme sier i tråden. Men når det er sagt, jeg har bodd i denne bydelen der de fleste av disse voldtektene har skjedd siste ti årene og jeg tar mine forhåndsregler. Jeg går aldri ute sent på natterstid og hadde aldri gått i det område midt på natta selv om jeg hadde bott i umiddelbar nærhet til busstoppet. Jeg tar konsekvent taxi hvis det bikker midnatt. Trist, men slik er det.

Emneord
jenter, overfall, voldtekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.