Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Navarsetes utbrudd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 15:14   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navarsetes utbrudd

Når jeg leser raseriutbrudd ser jeg for meg noe annet enn munnhuggeri ja.

Men ja, jeg syntes hun opptrer utrolig uproft, men ikke pga sitt engasjement, men måten hun ordlegger seg på - er det HUN eller SP som har sittet i forhandlinger??
Når man representerer en bedrift eller parti - heter det VI og ikke EG!

Gammel 07-04-11, 15:24   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Er hun sinna, altså? Da skulle de sett meg sinna.

Hun virker litt trøtt og sliten og smålei. Og så blir hun så oppgitt over en nekevelger at hun sliter med å finne frem orda. Helt normalt og veldig menneskelig.

Gammel 07-04-11, 16:15   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Huh?
Floksa, nå spør jeg deg i ærlig undring, du skriver veldig mye rart, som det her. Er det fordi du har det veldig travelt og så skriver du bam-ka-bam og springer videre og ikke ser over hva du har skrevet? Eller er du dårlig på hva ord egentlig betyr? Altså, noen ganger skriver du helt forståelige ting og andre ganger så virker du helt blåst faktisk. Veldig variasjon.

Jeg baker brød og passer på 4 gutter

Det finnes ingen politikerskole? Der man kan velge fordypning i Statsminister, diktator, vanlig minister og bare folkevalgt?
Det var det jeg mente

Jeg ville blitt mer sjokkert om Krompen gjorde det samme for å si det sånn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:17   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg baker brød og passer på 4 gutter

Ah. Nettopp.

Gammel 07-04-11, 16:23   #25
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

De som klarer å komme seg såpass langt opp i rikspolitikk, har nok ganske mange vekttall i hestehandling.
Jeg er litt overrasket over utbruddet. Når fødetilbudet i distriktene ikke betyr mer for SP enn at de fint kan fortsette regjeringssamarbeidet, spiller det egentlig liten rolle hvor mange søvnløse netter Navarsete har hatt.

Gammel 07-04-11, 18:55   #26
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

De som klarer å komme seg såpass langt opp i rikspolitikk, har nok ganske mange vekttall i hestehandling.
Jeg er litt overrasket over utbruddet. Når fødetilbudet i distriktene ikke betyr mer for SP enn at de fint kan fortsette regjeringssamarbeidet, spiller det egentlig liten rolle hvor mange søvnløse netter Navarsete har hatt.

Mener du at det å legge ned et lokalt fødetilbud eller ikke bør være en så viktig sak at man går ut av regjeringa?

Hadde det vært snakk om å legge ned landbruket så kunne jeg vel ha forstått om de hadde trukket seg, men tross alt, så stor synes jeg ikke denne saken er.

Gammel 07-04-11, 19:02   #27
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er bra at politikerne viser engasjement, men jeg synes det ble litt mye jeg, jeg, jeg. Eller eg i dette tilfellet. "EG finne meg ikkje i..."

Gammel 07-04-11, 19:06   #28
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Forfriskende å se en norsk politiker engasjert, fikk nesten bakoversveis! Stoltenberg har mye å lære av sin rejeringskollega

Gammel 07-04-11, 19:14   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menneh...Jeg har vært veskebærer i mange år, og politikere er jo veldig ofte politikere av yrke. Er man heltidspolitiker og får lønna av partiet eller staten eller kommunekassa eller bykassa så er man jo politiker av yrke. Og de læres opp og kurses, medierådgis, slipes, finpusses og tøyles på alle vis. Så TROSS ALT DETTE er enkelte så autonome at de ikke er til å stagge i opphetede situasjoner, ikke kan ta instruks eller lærdom.

Det er en spesiell type mennesker som søker seg til politikken, da. Noen ydmyke folkets tjenere, men en god del narsissistiske klovner som lider av rektal-sakral konstipering.

Gammel 07-04-11, 19:20   #30
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Navarsetes utbrudd er vel ingenting. Det må da være greit å vise følelser og engasjement innimellom? Det er vel ingen som er roboter unntatt roboter vel og merke...

Utbruddet er uansett ingenting sammenlignet med dette:
http://youtu.be/XHMrgwAuJ_U

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:41   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Navarsetes utbrudd er vel ingenting. Det må da være greit å vise følelser og engasjement innimellom?

Ja men spørsmålet blir jo hva man viser følelser og engasjement _for_. Her er det jo ikke saken hun sprekker over. Men at hun føler hennes personlige innsats kritiseres ved at noen sier at SP "ikke har klart å" hvadetnåvar.
Hun sprekker over manglende personlig medhårsstryking og oppfører seg egentlig som litt av en diva og tilbakemeldingsjunkie. Og det er egentlig svært lite sjarmerende, om hun nå er politiker og får god lønn og goder (og permisjon i opprinnelig jobb) for å opptre profesjonelt, eller jobber som rådgiver hos NAV, bankmedarbeider, på kontor i staten, konsulent i et eller annet konsulentbyrå eller hva-har-du.
Det blir enda mindre sjarmerende når man vet dama har svidd av 40000,- av skattebetalernes penger på zen-kurs, og er strigla opp, ned og i mente, nettopp for å unngå å reagere på denne måten når noen kommer i nærheten av personlige triggere ved et uhell.

Hun viser jo ikke engasjement over saken som sådan med sin reaksjon. Jeg har hvertfall inntrykket at hun ville sprukket tilsvarende over kritikk for en hvilken som helst annen sak, med en lignende personlig innsats, og med et lignende manglende resultat av denne innsatsen.

Tenk hvordan det skulle vært hvis det var greit at sykepleiere landet rundt sprakk i sinne over kritikk (fra f.eks foresatte) at resultatet over deres innsats ikke ble som forventet (les - ikke at det ble gjort feil, men at all innsats til tross ble ikke en pasient frisk. Noe som selvsagt skjer ofte.). Lite proft. Eller om folka på butikken skulle skjelt deg ut hver gang du nevnte at "jaggu ble det lang kø her gitt", fordi de ikke klarte å holde køen unna. eller... :digresjon:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 20:16   #32
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Mener du at det å legge ned et lokalt fødetilbud eller ikke bør være en så viktig sak at man går ut av regjeringa?

Hadde det vært snakk om å legge ned landbruket så kunne jeg vel ha forstått om de hadde trukket seg, men tross alt, så stor synes jeg ikke denne saken er.

Nei, jeg mener ikke en slik sak er grunn til å bryte regjeringssamarbeidet, og det gjør tydeligvis ikke Senterpartiet heller. Som Harriet sier, rikspolitikerne er/bør være godt forberedt på slike angrep. Og da forbauser det meg at hun bryter så fullstendig sammen og viser tydelig frustrasjon. Men det kan jo være et resultat av at SP stanger mot veggen i andre saker også.

Gammel 07-04-11, 20:22   #33
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig det ble litt pinlig. Jeg måtte fnise.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 21:38   #34
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun er regjeringens ansikt uttad akkurat i denne saken. Velkommen i personifiseringsklubben, Navarseter.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 21:47   #35
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Enig med m^2. Det er temmelig mange yrker man blir urettferdig behandlet, utskjelt osv uten at man kan tillate seg en slik utblåsning. Jeg synes det var uproft. Likevel, siden man bare er et menneske kan det hende man driter seg ut. Men da må man stå for det da. Ikke bortforklare med at man "virket sint, men bare var engasjert". Pøh. Det står mye mer respekt av:" ja, jeg var forferdelig sliten og reagerte med sinne. Det burde jeg ikke gjort."

Gammel 08-04-11, 00:45   #36
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Enig med m^2. Det er temmelig mange yrker man blir urettferdig behandlet, utskjelt osv uten at man kan tillate seg en slik utblåsning. Jeg synes det var uproft. Likevel, siden man bare er et menneske kan det hende man driter seg ut. Men da må man stå for det da. Ikke bortforklare med at man "virket sint, men bare var engasjert". Pøh. Det står mye mer respekt av:" ja, jeg var forferdelig sliten og reagerte med sinne. Det burde jeg ikke gjort."

Enig. Det blir enda pinligere når hun forsøker å bortforklare det. Først syntes jeg synd på henne og tenkte at, jaja, hun er bare et menneske - sånn kunne sikkert jeg og reagert, men så kom jeg på at nettopp det er jo en grunn (blant mange) til at jeg aldri ville hatt en sånn posisjon. Det krever og forventes faktisk mer av en når en har en slik rolle. Og har man dummet seg ut, så må man være kvinne nok til å innrømme nettopp det. Hun var jo utvilsomt både sint, såret og engasjert - og tok det hele personlig istedet for som en partileder - og eneste måten å komme ut av dette med litt ære i behold er å innrømme nettopp det.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:38   #37
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes hun gjorde en god figur på TV i kveld. Hun beklaget utbruddet og skværet opp med den hun reagerte mot.

Jeg tenker også at det krever mye å ha en slik rolle, men noen ganger sitter jeg med en følelse av at folk har ganske urealistiske forventninger til menneskers profesjonalitet. Mennesker er mennesker også i slike stillinger.

Hvor stort press og hvor stor profesjonalitet skal vi kreve av våre politikere? Skal de være harde som jern og profesjonelle som maskiner for at de skal kunne gjøre en god jobb for fellesskapet?

Enig! Hun beklaget seg allerede på radioen i går morges.

Ja, hun jobber for SP, og hun uttaler seg på SPs vegne. MEN jeg vil tippe hun er personlig engasjert også. Hun er da ingen robot? Jeg vil tro at det er vanskelig å engasjere seg for noe (politisk) uten å involvere seg personlig. Jeg ville ikke ha klart det.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 09:58   #38
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes hun gjorde en god figur på TV i kveld. Hun beklaget utbruddet og skværet opp med den hun reagerte mot.

Jeg fikk ikke med meg nyheter i går kveld - bare den korte kommentaren hvor hun beklaget at hun ble engasjert fra tidligere på dagen. Flott at hun ordnet opp på bedre vis enn det.

Gammel 08-04-11, 10:08   #39
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Ja, hun jobber for SP, og hun uttaler seg på SPs vegne. MEN jeg vil tippe hun er personlig engasjert også. Hun er da ingen robot? Jeg vil tro at det er vanskelig å engasjere seg for noe (politisk) uten å involvere seg personlig. Jeg ville ikke ha klart det.

Hvis det er min kommentar om at hun tok kritikken personlig heller enn som partilieder du reagerer på her, så mener jeg jo på ingen måte at hun ikke skal engasjere seg personlig. Noe annet ville jo være umulig - gudene forby at vi skulle få politikere som ikke var personlig engasjerte. Det jeg kommenterte var at hun svarte på kritikken som om det var et angrep på henne personlig.

Gammel 08-04-11, 16:52   #40
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er fi t at hun har skværet opp. Jeg syntes hun gjorde en bedre figur i går kveld en tidligere.

Jeg forventer altså ikke at folk skal være maskiner, men noen forventer jeg en viss opptreden av, ja. Og jeg aksepterer også at de kan tråkke feil, men at de da må stå for det de har gjort og beklage det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.