|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)
Takk torsk.
|
|
|
#42 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Floksa: Jeg leste ikke hele sitatet ditt just nu, bare skummet gjennom.
|
|
|
#43 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Så nydelige små kattunger!
Avling kun på renrasede dyr er noe stort tull, og bidrar til innavl og unødvendige plager av kosmetiske årsaker for mange dyr som kunne vært unngått om det ikke var for de helsikes rasegreiene. Takke meg til en frisk og fin gatemix i stedet!
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
:amen:
|
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Tre vakre små kattunger
Her blir vi ikke enige, men vi har sikkert begge bedre ting å gjøre enn å stå på hver vår haug og rope, tror du ikke? Det vi nok kan enes om er at kastrering/sterilisering er det fremste våpenet i kampen mot uønskede kattekull og hjemløse katter, og at det er virkningsfullt uansett alder på katten. |
|
|
|
#46 |
|
can-jur
|
Sv: Tre vakre små kattunger
Det er ikke snakk om å bli enige, det er snakk om at du vidreformidler kunnskap som er gått ut på dato og det må du slutte med!
|
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Poenget er at man holder katten innendørs/i bånd til den er ordnet, sånn at man unngår den problematikken. Det er flere grunner til å vente med å slippe den ut. Jeg er ikke veterinær, så jeg har ingen fakta å slå i bordet med. Jeg gjengir bare det de veterinærene vi samarbeider med praktiserer, så det vil være fånyttes for meg å anbefale sterilisering så tidlig når veterinærene ikke vil gjennomføre det. Hvis du har lyst til å hakke videre så får du heller ta det opp med organisasjonen. |
|
|
|
#48 |
|
can-jur
|
Nei, DB holder jeg meg langt unna.
|
|
|
|
#49 |
|
|
Jeg kan ikke motsi deg på dette. Men jeg vil bare presisere hva jeg mente med å si at det kun avles på renrasede katter. Man driver ikke med avl når det gjelder vanlige huskatter. Stort sett.
|
|
|
#50 |
|
can-jur
|
DB har ikke dyras beste som mål. De menneskeliggjør dyra på en måte som ikke gangner dyra. At vi ikke fikk adoptere katt føyer seg bare inn i rekken.
|
|
|
|
#51 |
|
|
Takk for svar.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Jeg er dels enig med Floksa. Noen dyr burde faktisk avlives. Jeg kjenner også folk som har fått katt fra FOD og fått den beskrevet som "litt sky, men veldig kjælen når den blir husvarm" og fått hjem et dyr som overhodet ikke er egnet til vanlig familiebruk. Som så må leveres igjen. Kjip opplevelse for folkene og kjip opplevelse for katten. |
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Javisst. Og det som er synd, er at ikke flere jobber som frivillig. For som regel ender det med at det er gale kattedamer som sitter igjen med overoppsyn og bestemmelsesrett. Og alle vet jo hvordan det kan arte seg. De vil ikke gi fra seg noen av kattene, de samler opp, flere og flere. De ser ikke selv at det faktisk er mer dyreplageri enn avlivninger og det ender med anmeldelder, masseavlivninger og er bare tragisk.
|
|
|
#54 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Mens vi er inne på DB: |
|
|
|
![]() |
|
|