|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 19,48% |
Nei, kun diskret sjekking av klokka |
77 | 50,00% |
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
5 | 3,25% |
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
40 | 25,97% |
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
2 | 1,30% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Ja, dette må jeg si meg enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er enig med Divine. Om du trengte et pusterom der du fremdeles måtte være tilgjengelig burde du valgt en annen aktivitet enn kino. Enkelt og greit.
![]() |
#43 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Du betalte for å et pusterom. Filmen kunne tydeligvis ikke være førsteprioritet, siden du brukte tiden på å tekste. Og, som sagt, telefonen lyser veldig opp. Jeg har sittet bakerst og blitt plaget av en mobilskjerm på rad to.
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
Nei, du mener at oppfordringen fra lerretet om å skru av mobilen før filmen ikke gjaldt deg?
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Noko av det mest irriterande eg har vært ute for på kino, var tre tenåringsjenter som såg Julenatt i Blåfjell. Den eine skjønte rett og slett ikkje handlinga, og venninnene sat gjennom heile filmen og forklarte kva og kvifor.
![]() |
#47 |
Ringskrømt
|
O-og du sa ingenting?
![]() |
#48 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg noe særlig over hva andre gjør.
![]() |
#49 |
Snikende Ullteppe
Jeg betalte for å se filmen - som skulle være et pusterom for meg. Filmen var selvfølgelig første pri, men den ble andre pri når andre ting faktisk ble viktigere. Av og til skjer det ting i livet som ikke kan settes på hold av en film. Desverre.
![]() |
#50 |
Glamorøs
|
Jammen, da går man fra kinosalen. Man setter ikke sitt eget behov for å multitaske over 300 andre i samme sal som fremdeles har filmen som hovedpri.
![]() |
#51 |
Snikende Ullteppe
Jammen det gjorde jeg jo.
![]() |
#53 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Hvis man ikke klarer å ta hensyn til andre så bør man kjøpe/leie filmer og se dem hjemme. Når jeg er på kino så vil jeg ikke høre at folk snakker (unntak for barn på barnefilmer), jeg vil ikke se hele kinosalen opplyst av svære, fancy smart-telefoner, jeg vil ikke bli sparket i ryggen av folk som syns det er greit å slenge "beina på bordet". Derimot tåler jeg godt knitring fra godteriposer |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg slår av telefonen før jeg går inn på kinoen og jeg er ikke imponert over de som må flimre med mobilen sin under filmen, så tilgjengelig må man ikke være, man kan fint klare å ha den i vesken uten å bruke den under filmen, for lyset fra mobilskjermen er til forstyrrelse for andre som vil se filmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?SF, hvilken tråd leser du? Det kan ikke være den jeg leser i alle fall. Jeg syns det er stor forskjell på litt knitring, et hvisk her og der, og lange samtaler via sms, altså. På barnefilm godtar jeg også ganske mye høylydt snakking, men jeg forventer at foreldre benytter anledningen til å prøve å lære barna god kinoskikk. Og ja, man lar være å gå på kino om man regner med å måtte snyte seg hvert femte minutt, eller er så forkjølet at man hoster konstant.
Sist redigert av Tallulah : 25-04-11 kl 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Da jeg var allergisk var kino favorittaktiviteten. For der hadde de noe luftanlegggreier som gjorde at jeg fikk puste etter en liten stund. |
![]() |
![]() |
#59 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Hvis 20 stykker sender seks sms i løpet av filmen så blir det jo en del sms'er av det likevel |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
frakoblet
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Altså, når man går på kino/teater/whatevere så får man sørge for å bruke hodet såpass at man ikke forstyrrer de andre som også har betalt billett. Det være seg med snakking, hvisking, mobilbruk … Er man sørpe forkjølet og hoster og snørrer konstant så holder man seg hjemme - ikke minst av smittefare.
![]() |
|
|