Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henge ut klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 19:29   #41
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge ut klær?

Her jobbes det hos alle naboene som kom hjem i går eller tidlig i dag. Noen vasker biler, andre graver med minigraver, noen snekkerer, noen raker plen, så her er det ingen som hadde lagt merke til et lite tørkestativ nei. Men dette er et ungt nabolag da.

Gammel 25-04-11, 20:49   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så sant du ikke forgår av den "#€%& bjørka for tiden, så hadde jeg gjort det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:37   #43
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger ut diskret på terrassen, men ikke på den store snora. Bråkete aktiviteter har ikke noe på helligdager å gjøre - jeg syns det er ENORMT deilig å ha stille dager som søn- og helligdager.

Ellers tenker jeg mer på å henge opp klær uten å få fuglelopper i dem i månedene som kommer " erfart".

Og høytrykksspyling skal man være fosiktig med hvis terrassen er fuget ( betong eller sand mellom fliser/ stein) eller hvis den er av tre.

Høytrkkspuling høres ut som noe som fører til blærekatarr og bør derfor unngås.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:47   #44
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hengte ut klær både i går og i dag, og i dag begynte det å regne. Kanskje det var en straff??

Gammel 25-04-11, 22:19   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi holder oss unna bråkete hageaktiviteter på langfredag og påskedag. Det er utrolig deilig at også naboer holder seg unna bråk på disse dagene. Da kan man sitte ute i fred og ro. Fiiiine greier!
.......
...........

Jeg er også glad for at bøndene ikke har brukt langfredag og påskedag til å spre møkk og ventet med å gjøre det til i dag.

Vi har holdt på ute hele påsken, men de bråkete tingene(som å bruke motorsagen) gjorde vi litt utpå dagen på lørdag.
Vi raker, klipper, vasker(ikke med høytrykksspylereren), pusser og maler.

Klesvasken må nok også i år tørkes i tørketrommelen. W er mer allergisk enn noen gang. Men hadde det ikke vært for det hadde nok klesvasken hengt ute uansett dag.

Gammel 25-04-11, 22:19   #46
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det finnes visst en Lov om Helligdagsfred, ikke kjent for meg, men i lokalavisen her har det visst blitt et "hot" tema her i byen denne påsken. Mange som er hjemme istedet for på fjellet tydeligvis.

Følgende helligdager skal det være rolig, ifølge lov om helligdagsfred:

a) vanlige søndager,
b) nyttårsdag (1. januar),
c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),
d) langfredag (siste fredag før første påskedag),
e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars (ved skuddår 20. mars)),
f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag),
g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),
h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),
i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),
j) første juledag (25. desember),
k) annen juledag (26. desember).

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:31   #47
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Men hva teller som "rolig"?
Det som "bråker" mest her er definitivt unger som leker. Man kan ikke for alvor mene at de skal la være å leke ute, eller ta med seg innestemmen og silkehanskene ut fordi det er en helt vanlig søndag?

Gammel 25-04-11, 22:38   #48
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hengt ut klær hele påsken, men kun på tørkstativ oppå terrassen vår. Er ikke så ofte vi har så godt tørkevær her på vestlandet, så da benytter man seg av det Har fått vasket og lagt bort alt vintertøy og ulltøy, så nå er det levelig i heimen.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:46   #49
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Det som "bråker" mest her er definitivt unger som leker. Man kan ikke for alvor mene at de skal la være å leke ute, eller ta med seg innestemmen og silkehanskene ut fordi det er en helt vanlig søndag?

Godt spørsmål! Vi har holdt oss unna å fyre igang motorsaga, men ungene bråkte minst like mye ute i går - ungene må da få lov å leke ute.....eller?

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:10   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan aldri tenke meg at unger kan telle som brudd på helligdagsfreden. Og så kommer det vel litt an på når man bråker også? Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men min bestemor er veldig vàr på bråkete aktiviteter som skjer "midt i kirketiden! "

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:17   #51
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger ikke ut klær nei. Det blir for mye pollen i det... deler derfor ut et stk tørkesativ av str XL til hagebruk! Førstemann til mølla!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:20   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg som trodde dere diskuterte såre følelser rundt å henge ut klær på forum.

Gammel 25-04-11, 23:23   #53
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Odd Molly-kjoler ser ut som gamle gardiner!
:duck and cover:

Gammel 25-04-11, 23:24   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Odd Molly-kjoler ser ut som gamle gardiner!
:duck and cover:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 01:02   #55
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

I fjor sommer fikk jeg beskjed av en eldre herramann med rullator at jeg kom til å havne i helvete.... jeg malte huset på en søndag...

Kan ikke bry meg mindre om hva folk skulle mene om hva jeg bruker "helligdagen" til. Egentlig synes jeg vel at det bare får være morsomt om de irriterer seg over at jeg har holdt på rundt huset her i hele påsken, samt det som var av helger i fjorsommer... :-)

Har også full forståelse over at en del også må ha bråkeaktiviteter på søndager. Spesielt når det er snakk om barnefamilier, så er det ikke så mye man får tid til på hverdagene....

Gammel 26-04-11, 02:13   #56
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henge ut tøy på søndag eller annen helligdag bryr jeg meg ikke noe om. Jeg har to små barn og ingen tørketrommel. Her må det vaskes tøy enten det er påskedag eller hverdag.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 02:15   #57
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.lovdata.no/all/hl-19950224-012.html

Sitat:

§ 3. Helligdagsfred
På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

Etter min språklige forståelse er ungebråk unntatt. "Utilbørlig larm" forstår jeg som typisk mekaniske lyder som kunne vært unngått.

Gammel 26-04-11, 09:28   #58
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mest irriterende støyen jeg gjerne opplever ved helligdagene har i mange år vært kirkeklokkene, etter at jeg ved flere bosteder de femten siste årene har blitt boende ganske nært en kirke....

Om folk ellers har ting de må ha fått gjort, så for all del. "Unødvendig" støy blir uansett noe annet etter min mening, og egentlig heller snakk om folkeskikk - f.eks. spilling av musikk slik at det kan være til sjenanse for andre.

Gammel 26-04-11, 09:32   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Finnes det folk under 80 som reagerer på klær til tørk på helligdager? For meg er det en ikke-problemstilling
.

Ikke sant?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.